Cel mai asteptat eveniment de CSR al anului va aduce invitati straini de marca si studii de caz inspirationale din spatiul european.

Echipa ResponsabilitateSociala.ro, in parteneriat cu agentia Eventness, va organiza pe 15 si 16 mai cea de-a doua editie a “European CSR Lessons”, un eveniment al carui scop este sa ajute economia romaneasca sa devina mai sustenabila, invatand din experientele europene de succes in domeniul CSR. 
  
Ca si in 2011, evenimentul se va derula in parteneriat cu o serie de companii multinationale prezente si in Romania. Acestea vor invita cate un specialist sau decident strain, dintr-o alta tara europeana, care va prezenta un studiu de caz despre o initiativa de CSR de impact, pe care a derulat-o. Totodata, companiile partenere vor prezenta initiative locale de succes, prin care au schimbat in bine viata societatii romanesti. 
Importanta evenimentului in contextul european 

Editia din acest an a evenimentului are o importanta strategica pentru piata romaneasca, in contextul in care Comisia Europeana si-a re-afirmat la finalul anului trecut hotararea de stimula practicile de CSR in tarile membre, ca mijloc de recastigare a increderii in economia europeana (vezi ultima Comunicare despre CSR a Comisiei). 

Dragos Dehelean, coordonatorul Programului ResponsabilitateSociala.ro, motiveaza nevoia si urgenta demersului realizat prin intermediul ”European CSR Lessons”:
 
“Masurile anuntate de Comisie sunt foarte clare si vor avea un efect direct asupra companiilor din tara noastra. Spre exemplu, raportarea asupra impactului social si de mediu va deveni obligatorie pentru toate companiile mari, prin intermediul unei Directive care va fi transpusa in curand si in legislatia romaneasca.
       
Insa pentru ca masurile anuntate de Comisie sa aiba efectul dorit, economia si societatea din Romania trebuie sa fie pregatite. De aceea, in acest an, credem ca este cu atat mai important ca atat decidentii din companii, cat si liderii de opinie si societatea civila sa inteleaga mai bine importanta practicilor de CSR, cu ajutorul unor exemple de succes de pe alte piete europene." 

Agenda evenimentului din 2012:

Evenimentul se va derula pe parcursul a 2 zile, in fiecare dintre acestea existand cate 2 sesiuni de studii de caz:

Ziua I (15 Mai)
# Reducerea impactului de mediu: programe de reciclare/economisire, de voluntariat sau de educatie ecologica, solutii de reducere a amprentei de carbon, de protejare a biodiversitatii etc.

# Produse si operatiuni responsabile: produse sau servicii accesibile pentru toti (“design for all”), servicii financiare responsabile, programe de educare/constientizare a clientilor etc. 

Ziua II (16 Mai)
# Dezvoltarea comunitatilor locale: programe de dezvoltare a infrastructurii comunitare de orice tip (economica, educationala, sanitara, culturala etc.), proiecte de interventie comunitara in caz de dezastre etc.

# Incluziune/stakeholder engagement: initiative in domeniul discriminarii de gen sau al diversitatii in interiorul sau exteriorul companiei, programe adresate grupurilor dezavantajate, initiative de dialog cu stakeholder-ii si de rezolvare a unor situatii de conflict etc.

In fiecare din aceste sesiuni, vor sustine prezentari atat invitatii straini, cat si reprezentanti ai companiilor din Romania. Acest format urmareste sa faciliteze schimbul de experiente intre profesionistii in CSR din Romania si cei straini. De asemenea, el ii va permite publicului sa puna intr-un context local-european initiativele prezentate, implicandu-l astfel mai mult in dezbatere.

De asemenea, in fiecare zi va exista cate o sesiune de dezbateri, in cadrul careia, invitatii straini si cei din Romania vor intra intr-un dialog viu cu publicul, despre stadiul si perspectivele domeniului CSR, din tara noastra si la nivel european. 

Nu in ultimul rand, in cadrul evenimentului vor fi prezentate mai multe rapoarte de CSR locale sau de grup ale companiilor partenere.

Alte detalii despre editia 2012
“European CSR Lessons” beneficiaza de sustinerea urmatorilor parteneri media: Ziarul Financiar, Business Magazine, Gandul.info, Mediafax, Europa FM, TVR, Elevate si Pheonix Media.
 
Evenimentul se va desfasura la World Trade Center si va avea o audienta de aproximativ 250 de persoane (decidenti din companii, profesionisti din agentii, lideri de opinie si reprezentanti ai societatii civile). De asemenea, conferintele vor fi difuzate in direct pe mai multe site-uri de business partenere. 

Pana la lansarea site-ului oficial al editiei 2012, invitam publicul sa se asigure ca este la curent cu noutatile despre eveniment, abonandu-se la Buletinele nostre pe email sau la Pagina de Facebook ResponsabilitateSociala.ro. 
 
De asemenea, invitam companiile multinationale, care deruleaza initiative de impact pe alte piete europene, sa ne contacteze, pentru detalii despre cum pot deveni parteneri. Persoana de contact: Violeta Chiriloaie, violeta.chiriloaie@selenis.ro, 0720 035 956.