Fundația Regală Margareta a României invită ONG-urile vineri, 9 februarie, la CONFER - Eveniment de networking, schimb de bune practici și colaborare în rețea, ce are loc la București, Casa Siqua, între orele 11.00-17.30. Evenimentul își propune să reunească experți din domeniul non-profit, pentru a prezenta strategii și modalități eficiente de mobilizare ale comunității pentru proiecte sustenabile și ONG-uri pentru împărtășirea unor experiențe de succes și bune practici de strângere de fonduri din comunitate.
 

Proiectul CONFER - Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor este derulat de Fundația Regală Margareta a României în parteneriat cu Nedland Kultur, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.
 

Participarea la evenimentul CONFER este gratuită, în limita a 50 de locuri, pentru orice organizație din domeniul social, educațional sau cultural. Înscrieri prin Formularul de participare, până la data de 7 februarie!
 

Evenimentul CONFER reprezintă o acțiune concretă în direcția consolidării comunității non-profit, oferind instrumente și cunoștințe esențiale pentru a face față provocărilor actuale. Evenimentul oferă participanților prezentări de tip panel, cu invitați speciali din mediul non-profit și al responsabilității sociale corporative din România și, de asemenea, încurajează networking-ul, colaborarea și schimbul de bune-practici între organizațiile implicate în proiect și alte organizații similare, prin activități de grup și prin dezbateri de tip round-table.
 

Prin invitarea unor experți, evenimentul își propune să ofere ONG-urilor instrumente și cunoștințe esențiale pentru a mobiliza comunitatea în jurul cauzelor lor și pentru a-și diversifica sursele de finanțare. Temele abordate sunt legate de strategia organizațiilor și marketing online, surse de finanțare publice, sponsorizări de la companii și donații individuale. Invitații externi, experți din cadrul companiilor, vor împărtăși perspective și sfaturi valoroase pentru a sprijini organizațiile participante să-și atingă obiectivele.
 

Evenimentul va oferi oportunitatea creării unei platforme de interacțiune și învățare între ONG-uri, facilitând schimbul de experiențe și idei în ceea ce privește strategiile de fundraising, diversificarea finanțărilor și consolidarea sustenabilității financiare.
 

Proiectul CONFER a pornit din dorința de a susține proiecte sociale și educaționale din mediul rural și urban mic, cu buget redus și dependente de o sursă de finanțare.  În urma unui apel public, au fost selectate 12 ONG-uri care acționează în zone insuficient deservite din localități din județele Alba, Arad, Buzău, Covasna, Cluj, Ilfov, Maramureș, Mureș, Teleorman și Timiș, pentru consolidarea capacității și sustenabilității lor.
 

Pe parcursul celor 22 de luni de proiect, Fundația Regală Margareta a României a oferit organizațiilor beneficiare oportunitatea de a fi parte dintr-un proces complex de transformare organizațională, urmărind să întărească capacitatea acestora de a mobiliza fonduri și a promova în comunitate cauzele lor sociale, prin sprijinul unei echipe de experți cu vastă experiență în fundraising și comunicare. Programul oferit a inclus training și mentorat pentru fundraising, comunicare digitală și scriere de aplicații de finanțare, coaching pentru dezvoltarea de strategii, instrumente și tehnici de fundraising, transformare digitală prin dezvoltare website, social media și materiale promovare, organizarea de campanii de comunicare online și offline, o metodologie de bună guvernanță și practici intergeneraționale, eficientizarea procedurilor interne, derularea de evenimente și acțiuni de networking pentru cultivarea donatorilor și sponsorilor.
 

Scopul proiectului CONFER răspunde misiunii Fundației Regale Margareta a României de a descoperi și inspira lideri să creeze comunități durabile și autonome. Fundația a sprijinit ONG-urile participante cu instrumente și cunoștințe pentru a mobiliza comunitatea în jurul cauzei lor!
 

Mai multe informații despre agenda Evenimentului de networking și schimb de bune-practici și colaborare în rețea și despre modalitate de înscriere pe pagina web a proiectului CONFER.

 

***

 

Despre Programul Active Citizens Fund România

Programul Active Citizens Fund România este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021. Obiectivul general al Granturilor este de a reduce disparitățile economice și sociale și a consolida relațiile bilaterale dintre cele 15 state beneficiare și statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia). Programul este administrat de către consorțiul compus din Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația pentru Parteneriat, Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, Fundația PACT și Frivillighet Norge, care acționează în calitate de Operator de Fond desemnat de către FMO – Oficiul Mecanismului Financiar al Granturilor SEE și Norvegiene. Active Citizens Fund România vizează consolidarea societății civile și a cetățeniei active și creșterea capacității grupurilor vulnerabile. Cu o alocare totală de 46.000.000 euro, programul urmărește dezvoltarea pe termen lung a sustenabilității și capacității sectorului societății civile, intensificând rolul său în promovarea participării democratice, a cetățeniei active și a drepturilor omului și consolidând în același timp relațiile bilaterale cu statele donatoare Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Pentru mai multe informații despre Active Citizens Fund în România, vă rugăm accesați www.activecitizensfund.ro. Pentru mai multe informații despre Granturile SEE și Norvegiene, accesați www.eeagrants.ro.
 

Despre Fundația Regală Margareta a României

Fundaţia Regală Margareta a României a fost înființată în 1990 de către Regele Mihai I al României și Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române. Cu o activitate de peste 32 de ani, Fundația Regală Margareta a României sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. De-a lungul timpului, Fundația s-a implicat în numeroase proiecte sociale, culturale şi de susținere a educației şi talentului artistic. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.frmr.ro.
 

Despre Nedland Kultur

Nedland Kultur este o companie privată din Norvegia care dispune de o experiență de peste 20 de ani în proiecte culturale, colaborări inter-culturale, organizare de concerte și festivaluri, digitalizare muzicală etc. Compania a implementat proiecte în Norvegia, Marea Britanie, Tanzania, Kenya, Etiopia, Uganda, Malawi, Rusia, Palestina, Israel, Vietnam și Egipt, inclusiv în România. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.nedlandkultur.com.