Participanti & Proiecte
OMNIASIG pentru OMU
|
Organizator: GMP Public Relations |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
La inceputul anului 2017, Omniasig Vienna Insurance Group si-a dorit sa lanseze un program de CSR care sa imbunatateasca viata romanilor si sa promoveze valorile companiei: incredere, integritate, respect, responsabilitate, pasiune&profesionalism. Potecile Muntilor Bucegi gazduiesc adevarate monumente ale naturii, care sunt strabatute anual de aproximativ 1 milion turisti.
Unul dintre cele mai impresionante trasee din Bucegi este Traseul Busteni – Pichetul Rosu – Tache Ionescu – Cabana Malaiesti – Varful Omu, care se intinde pe o distanta de aproximativ 15 kilometri. Acest proiect a fost inițiat din necesitatea de a oferi un traseu sigur si usor de urmat pentru cei aproximativ 1.000.000 de iubitori de natura si miscare in aer liber, care urca anual in Bucegi; un traseu sigur, cu marcaje vizibile, lizibile, cu informatii corecte.
| Scopul proiectului
Scop
Sporirea gradul de siguranta al unor segmente de traseu care duc spre unul dintre cele mai faimoase si vizitate obiective turistice din Romania – Varful Omu.
Obiective
Cresterea gradului de siguranta a traseului catre unul dintre cele mai faimoase si vizitate obiective turistice din Romania – Varful Omu;
Responsabilizarea angajatilor si implicarea acestora in proiecte de voluntariat
Promovarea OMNIASIG ca un brand responsabil si implicat in viata comunitatii.
| Aria geografica
Busteni, judetul Brasov
| Rezumat
| Date beneficiari
Cei peste 1.000.000 de montaniarzi care tranziteaza anual Muntii Bucegi, vor beneficia de o drumetie mai placuta, mai facila, avand la dispozitie un traseu mai sigur;
70 de angajati s-au implicat activ in toate cele patru etape ale proiectului;
8 lideri de opinie s-au implicat activ si au sustinut campania.
| Date beneficiari
| Activitati
Principalele activitati:
Intalniri cu Salvamont Rasnov si Asociatia Turistica pentru Natura Oxigen pentru
a identifica problemele care pot fi rezolvate de companie;
Prospectii pe traseu pentru a identifica riscurile la care sunt expusi drumetii;
Studiu pentru a identifica Relatia romanilor cu muntele (900 respondenti cu varste de peste 22 ani, din mediul urban, cu venituri peste medie);
Pentru a implementa acest proiect, s-au incheiat parteneriate cu expertii in domeniu: Asociatia Turistica pentru Natura Oxigen si Salvamont Rasnov.
Poiectul s-a derulat pe durata intregii veri, in patru etape:
Etapa 1. Refacerea marcajelor pe segmentul Busteni – Pichetul Rosu, in iulie;
Etapa 2. Asigurarea traseului Pichetul Rosu – Cabana Malaiesti, in august;
Etapa 3. Refacerea marcajelor pe segmentul Gura Diham – Poiana Izvoarelor in august;
Etapa 4. Amenajarea platoului turistic Varful Omu, in septembrie.
La fiecare etapa a proiectului, s-au trimis invitatii catre anagajati, iar cei dornici sa participe la actiuni de voluntariat au fost implicati la fiecare pas.
Campania a avut 3 etape:
TEASING
Odata cu prima actiune de refacere a marcajelor am lansat pe retelele sociale o serie de postari misterioase, care vorbesc despre un personaj numit O pentru care Omniasig face lucruri. Rolul lor a fost acela de a atrage atentia cat mai multor utilizatori asupra faptului ca OMNIASIG VIG urmeaza sa lanseze ceva spectaculos.
LANSARE
Campania s-a lansat prin intermediul unei conferinte de presa care a avut loc in cel mai inalt punct locuit din capitala – restaurantul Nor Sky Bar aflat in cladirea Skytower - http://www.1asig.ro/OMNIASIG-asigura-drumetiile-spre-Varful-Omu-articol-3,100-56755.htm
La FINALUL campaniei, s-a creat o actiune speciala la care au participat membri boardului, alaturi de jurnalisti si blogeri. In urma participarii active, invitatii au transmis mesajele campaniei in retelele de socializare, prin canalele proprii de comunicare si in presa.
| Rezultatele proiectului
S-au reamenajat 17 kilometri de traseu;
S-au montat 11 placute directionale si 5 panouri informative (care anterior lipseau cu desavarsire);
S-au montat 150 metri de lant de asigurare;
70 de angajati s-au implicat activ in proiect. Desi pentru luna august era prevazuta o singura etapa practica, in urma interesului demonstrat de catre angajati pentru acest proiect, s-a decis includerea unei etape suplimentare;
Anagajatii implicati in proiect au investit din timpul lor peste 200 de ore pe traseu, si 5 luni de planificare si implementare;
Subiectul a fost preluat de presa centrala si locala, inregistrand pana la final peste 100 de aparitii in presa & TV si un total de 4 milioane de vizualizari;
In aplicatia Biziday, stirea despre una dintre etapele proiectului a fost accesata de 2.821 ori;
8 lideri de opinie s-au implicat activ in proiect, iar campania a capatat astfel mai multa vizibilitate in afara poll-ului de fani ai companiei, postarile lor au generat 985 reactii si 30 de comentarii;
Comunicarea campaniei pe Facebook si LinkedIn a crescut considerabil vizibilitatea canalelor, astfel:
o Facebook – rezultate de pana la 9 ori mai mari decat contentul uzual al paginii (reach & engagement)
o LinkedIn – rezultate de pana la 5 ori mai mari decat contentul uzual al paginii (reach)
Cei peste 1 milion de turisti care viziteaza anual muntii Bucegi vor beneficia de o drumetie mai placuta, mai facila, avand la dispozitie un traseu mai sigur.
| Bugetul
> 50.000 Euro
| Parteneri
Peste 1.000.000 de turisti tranziteaza anual Muntii Bucegi, iar cel mai tranzitat si impresionant traseu spre Varful Omu este traseul Busteni – Pichetul Rosu – Cabana Malaiesti – Varful Omu. Mare parte din incidentele montane se datoreaza traseelor care nu sunt marcate corespunzator. Am efectuat prospectii pe traseu pentru a identifica riscurile la care sunt expusi drumetii. Pe traseul Busteni - Pichetul Rosu, mare parte din placutele directionale erau grav deteriorate; pe traseul Busteni - Pichetul Rosu si pe traseul Gura Diham – Poaiana Izvoarelor, marcajele de pe copaci erau slab sau deloc vizibile; pe traseul Pichetul Rosu – Cabana Malaiesti cele 2 podete de lemn existente erau avariate. Am efectuat un studiu in urma caruia a reiesit ca interesului romanilor de a vizita Varful Omu, in ciuda dificultatii traseului, este foarte crescut.
Obiective:
Cresterea gradului de siguranta al traseului catre unul dintre cele mai faimoase si vizitate obiective turistice din Romania – Varful Omu
Responsabilizarea angajatilor si implicarea acestora in proiecte de voluntariat
Promovarea OMNIASIG ca un brand responsabil si implicat in viata comunitatii
Pentru a implementa acest proiect, s-au incheiat parteneriate cu expertii in domeniu: Asociatia Turistica pentru Natura Oxigen si Salvamont Rasnov. Proiectul s-a derulat in patru etape:
I Refacerea marcajelor pe segmentul Busteni – Pichetul Rosu, in iulie;
II Asigurarea traseului Pichetul Rosu – Cabana Malaiesti, in august;
III Refacerea marcajelor pe segmentul Gura Diham – Poiana Izvoarelor, in august;
IV Amenajarea platoului turistic Varful Omu, in septembrie.
Rezultate:
17 kilometri de traseu reamenajati
11 placute directionale si 5 panouri informative montate
70 de angajati s-au implicati activ in proiect
8 lideri implicati activ
| Website proiect