Participanti & Proiecte
Revista Arte & Meserii
|
Organizator: Asociatia Paspartu |
|
Categorie: Programe |
Initierea programului a avut la baza lipsa unei publicatii culturale care sa ofere informatii, povesti, sfaturi ale unor artisti tineri insa cu experienta, sau care sa promoveze debutanti. Publicatiile deja existente, foarte putine la numar, fie ofereau interviuri ocazionate de anumite evenimente punctuale, fie articole usor inaccesibile pentru publicul larg. Aceasta nevoie generata de numarul scazut al canalelor de promovare a informatiei culturale de calitate a fost relevata in urma consultarilor cu artistii, cu initiatori ai altor proiecte jurnalistice independente, cu alte ONG-uri sau pur si simplu consumatori de evenimente culturale.
| Scopul programului
Scopul proiectului este reprezentat de promovarea unui numar cat mai mare de artisti valorosi, de incurajare a celor debutanti si de sprijin al evenimentelor culturale, avand drept obiectiv propagarea informatiei la un numar cat mai mare de cititori. Accesibilitatea la informatie este sprijinita de tirajul printat ce insoteste editia online, de gratuitatea revistei si de distributia acesteia in mai multe orase din tara (Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara si Constanta). De asemenea, informatia ajunge la un numar mai mare de cititori si prin intermediul evenimentelor dedicate noilor numere.
| Aria geografica
Bucuresti, Cluj, Iasi, Constanta, Timisoara
| Rezumat
Programul Arte & Meserii a debutat in martie 2010. In acel moment ne doream initierea unei platforme jurnalistice prin intermediul careia sa aducem in atentia publicului atat artisti valorosi, cat si evenimente culturale de impact. Initiativa noastra a avut la baza lispa unor publicatii care sa abordeze teme culturale intr-o maniera accesibila si interesanta in acelasi timp. Programul isi propune aparitia a 4 numere pe an, numerele aparute intr-un an constituind un proiect de sine statator. Cu ocazia aparitiei fiecarui numar, Asociatia Paspartu organizeaza un eveniment de lansare ce consta in prezentarea revistei si un act cultural (concert, piesa de teatru, proiectie de film, spectacol de improvizatie) menit in principal sa promoveze tineri artisti care au astfel posibilitatea sa se exprime. La debutul Proiectului Arte & Meserii 2010 revista putea fi citita exclusiv online (www.revistaartesimeserii.ro), numerele urmatoare avand un tiraj experimental. Obiectivul Proiectului Arte & Meserii 2011 a fost dezvoltarea tirajului printat, acesta ajungand la 1.000 de exemplare. Astfel am putut ajunge mai aproape de publicul nostru si informatia culturala le-a devenit mai accesibila. In timp am reusit sa imbunatatim vizibil calitatea articolelor, a imaginilor si a designului revistei, pentru a deveni mai apropiate de gusturile publicului. Am reusit sa aducem in prim-plan un numar cat mai mare de artisti valorosi si in felul acesta am crescut apetitul cultural al cititorilor nostri îndreptandu-i catre carţi, sali de concerte, de teatru, cinematografe sau expozitii.
| Date beneficiari
Am identificat doua categorii principale de beneficiari: cititorii, care profita de informatia aparuta in revista si care au posibilitatea de a alege in cunostinta de cauza noi modalitati culturale de petrecere a timpuluil liber (numarul total de cititori este de aprox 8000/numar: online si pe print). In egala masura pot beneficia si persoanele care apar in revista (artisti, organizatori sau gazde de evenimente culturale), deoarece beneficiaza de o platforma de promovare eficienta. Prin urmare, ca in orice proiect care vizeaza informarea, cu atat mai mult intr-un domeniu atat de generos cum este cel cultural, de pe urma acestui proiect beneficiaza si publicul, dar si personjele principale, si anume cei despre care scriem.
| Rezultatele programului
In anul 2010 revista a aparut ca un produs exclusiv online, putand fi citita si descarcata numai de pe www.revistaartesimeserii.ro. Anul 2011 a adus urmatoarele puncte evolutive ale proiectului: numarul 5 (martie 2011) a putut fi printat in 100 de exemplare, care au fost distribuite in locatiile partenere pentru a fi lecturate. Numerele urmatoare (numerele 6 – iunie 2011, 7 – septembrie 2011 si 8 – decembrie 2011) au avut un tiraj de 1.000 de exemplare, astfel incat publicul sa poata lua revista gratuit pentru biblioteca personala. Astfel am putut ajunge mai aproape de publicul nostru si informaţia culturala le-a devenit mai accesibila. Am reusit sa imbunatatim vizibil, de la un numar la altul, calitatea articolelor, a imaginilor (fotografii si ilustratii) si a designului revistei, devenind mai apropiate de gusturile publicului. De asemenea, am reusit sa aducem in prim-plan un numar cat mai mare de artisti valorosi si in felul acesta am crescut apetitul cultural al cititorilor nostri indreptandu-i catre carti, sali de concerte, de teatru, cinematografe, expozitii si nu numai. Am avut ocazia de a ajuta in felul acesta si alte publicatii culturale pentru a reusi impreuna sa ne atingem scopul comun – popularizarea culturii de calitate. Nu in ultimul rand, activitatea noastra a reusit sa ii ajute pe colaboratorii voluntari sa isi imbogateasca portofoliile (fie ca vorbim de autori ai textelor, fotografi, ilustratori sau graficieni), reprezentand o activitate importanta in CV-ul lor, cu ajutorul carora au aplicat la diverse locuri de munca sau la burse de studii în domeniu.
| Bugetul programului (in RON)
33218
| Parteneri
Asociatia Paspartu (initiator), Radio Guerrilla (partener media principal), Feeder.ro, SoFresh.ro, Metropotam.ro, Modernism.ro, Artboom, Port.ro, Hipmag.ro, Dor de duca, START UB, Ceasca de cultura, Ginger Group, Neaparat.ro, tillate.com, Calendar Evenimente (parteneri media), Libraria Carturesti (Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara), Libraria Bastilia, Libraria Jumatatea Plina (distributie), Festivalul de Teatru Tanar Ideo Ideis, ShortsUp, Revista Love Issue, Cultural ID (evenimente partenere)
| Website-ul programului
www.revistaartesimeserii.ro