close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Fragile - The Series



| Organizator:
    Asociatia STORYSCAPES
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    În România există multe femei care se confruntă cu situații dificile și care nu știu cum sa ceara si cum să primească ajutor. Chiar dacă există numeroase discuții și proiecte axate pe egalitatea de gen și abuzul asupra femeilor, este încă o nevoie stringentă de informare si educație pe aceste teme și dezbateri publice pentru ca lucrurile să se schimbe. Majoritatea femeilor ucise la nivel mondial mor din cauza violenței domestice, potrivit unui studiu recent al Organizației USA air pentru o femeie cel mai periculos loc este acasă. Rata femeilor ucise în România este peste media înregistrată în statele membre ale UE: 0,92 la sută comparativ cu media de 0,42. În România, 30% dintre femei declară că au fost că au fost afectate de violență fizică sau sexuală. În 2018, aproape 18.000 de femei au fost abuzate fizic și 48 au murit.

| Scopul campaniei
    Violenta domestica, boala, abuzurile, sunt lucruri despre care societatea noastra nu e obisnuita sa vorbeasca. Prin intermediul unei actrițe cunoscute, aceste povesti ajungă la publicul larg cu scopul de a starni o conversatie dureroasa dar necesara. Proiectul isi propune sa arate si ca există un sistem de suport (uneori fragil si el pentru ca nu e sustinut de politici de stat) la care femeile pot apela in momente grele. In ONG-urile care lupta pentru drepturile femeilor activeaza in mare parte tot femei, care actioneaza cu empatie si determinare pentru a face mai buna viata acestor femei.

Fragile - The Series Fragile - The Series Fragile - The Series

| Client campanie
    -

| Autor campanie
    Asociatia Storyscapes

| Acoperire campanie
    Bucuresti

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    10 femei isi pun sufletele pe tava si isi arata vulnerabilitatile, abuzurile si suferintele prin care au trecut, insa acest gest al marturisirii le da putere si le aduce vindecare nu doar lor, ci si celor care le asculta povestile. Aceste femei nu se reflecta doar in cea care le asculta si le spune povestea mai departe, ci se reflecta in povestile celorlalte femei care aparent sunt spectatoare. Aceste povesti sunt niste oglinzi caleidoscopice pentru femeile din Romania de azi. Acest proiect documenteaza povestile a 10 femei din Romania, care trec sau au trecut prin experiente care le-au vulnerabilizat (in unele cazuri pana la aparenta anulare) sau care sunt marginalizate. Cele 10 portrete alcatuiesc de fapt un puzzle al tipurilor de probleme cu care se confrunta femeile din Romania, dar arata si cum aceste femei au reusit sa isi gaseasca puterea pentru a depasi obstacolele sau suferintele. Acest puzzle este o reflexie a felului cum societatea noastra se raporteaza la femei si feminism. Oricare dintre noi ar putea fi in locul fiecareia dintre aceste femei, avem prietene si cunostinte care trec prin situatii similare, dar care de obicei isi consuma dramele in spatele usilor inchise. Violenta domestica, boala, abuzurile, sunt lucruri despre care societatea noastra nu e obisnuita sa vorbeasca, in care statul nu reprezinta un suport. Prin intermediul unei actrite cunoscute, aceste povesti ajung la publicul larg, cu scopul de a starni o conversatie dureroasa dar necesara. Proiectul isi propune sa arate si ca există un sistemul de suport (uneori fragil si el pentru ca nu e sustinut de politici de stat) la care femeile pot apela in momente grele.

| Date beneficiari direcţi
    Grupul țintă al proiectului este format din 10 femei care au fost în situații dificile (violență, abuz verbal, abuz sexual) și care provin din medii sociale, economice și educaționale diferite. Prin crearea celor 10 monologuri, bazate pe poveștile auzite în timpul interviurilor, Ioana Flora va fi vocea acestor femei, ajutându-le în procesul lor de vindecare pe măsură ce devin conștiente de propriile emoții și inițiază procesul de vindecare / auto-descoperire. Mai mult, pentru public, monologurile filmate vor avea un impact mai mare asupra publicului deoarece componenta vizuala completeaza foarte bine povestile.

| Strategia și implementarea campaniei
    A.1: Management de proiect ( Definitivarea și coordonarea echipei de proiect, Planificarea resurselor tehnologice, umane, artistice , Calendarizarea , Realizarea planului final de implementare, monitorizare și de evaluare, Urmărirea respectării bugetului și arhivării, Organizarea evenimentului de lansare) A.2.: Dezvoltarea și realizarea proiectului -Pre-producție: Finalizarea conceptului, Crearea scenariului , a treatment-ului regizoral. A.3. Recrutarea si intervievarea celor 10 femei protagoniste care au depasit traume profunde, transformarea interviurilor in scenarii de lucru si filmarea lor, incheierea parteneriatelor cu 7 fundatii si asociatii non-profit: Fundatia Regala Margareta a Romaniei, Asociatia Femeile se implica, Asociatia Prematurilor, Asociatia Pe Stop, Asociatia ALEG, Asociatia FREE, Stefan-Goanga si asociatii A.4. Comunicare și promovarea proiectului: Realizarea identității grafice, crearea strategiei de PR, arhivarea interviurilor, promovarea proiectului national si international cu ajutorul partenerilor in medii curatoriate intr-o prima etapa. Promovarea initiativei în școli/universitati (UNATC). Pregatirea platformei web https://fragile.live/ cu puternic impact social. Crearea unei comunitati extinse de parteneri si de suport de sprijin in jurul proiectului.

| Impactul campaniei
    Prezentând povești despre femei care se află în situații vulnerabile, marginalizate sau traumatizate si care nu au curajul să vorbească despre asta, proiectul își propune să le dea voce și sentimentul de apartenență la o comunitate mai mare care le poate reda puterea si incredrea. Poveștile lor sunt spuse de o actriță renumită care are vizibilitate publică si care acționeaza ca o interfață în spațiul public, astfel încât ele nu trebuie să se expună. Aceste povești incurajeaza dezbaterea publică creată în jurul lor pentru a genera un proces de vindecare. Proiectul isi porpune sa contureze o comunitate prin care sa faciliteze conectarea aceste femei si cu alte alte femei care se află în situații similare, cu organizații care lucrează la drepturile omului care le pot ghida să-și depășească situația. Vedem acest proiect ca un prim pas pentru un program la scară mai mare care în timp va reuni poveștile a 50 de femei și care isi propune sa construiasca o campanie reala de sprijin.

| Buget
    10.000 - 25.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->