Participanti & Proiecte
N-avem SANGE?!
|
Organizator: ASOCIATIA HEM |
|
Categorie: Programe |
Majoritatea donatorilor din Romania doneaza sange punctual, atunci cand in jurul lor se intampla o tragedie sau cand li se solicita explicit sprijinul in acest sens.
Lipsa sangelui transfuzional aduce in centrul atentiei pacientul, asa cum e si firesc. Dar solutia in aceasta problema o gasim la donatorul sanguin, care mai departe de satisfactia salvarii unor vieti, pentru a-l fideliza are nevoie sa stie inclusiv beneficiile aduse de acest gest minunat: monitorizarea periodica a starii generale de sanatate, reducerea riscului pentru boli inflamatorii, accidente vasculare cerebrale, infarct de miocard si cancer. Si bineinteles, constientizarea faptului ca face parte dintr-o comunitate de oameni altruisti, care au curaj sa se uite la suferintele celor din jur, cu empatie si intelegere. Chiar, N-avem Sange?!
| Scopul proiectului
Mai putin de 2% dintre romani doneaza sange, iar OMS plaseaza Romania in zona de avarie, media europeana fiind undeva in jurul a 4%. Scopul principal al acestui program este de a sustine cresterea numarului donatorilor sanguini astfel incat Romania sa iasa din zona de avarie si sa atinga media europeana.
Obiectivele programului urmaresc:
- promovarea donarii de sange adaptata nevoilor locale (regionale) prin implementarea de campanii media locale, la nivel national, pana in 2025
- dezvoltarea si consolidarea comunitatii #bloodfluencer la nivel national, cu 1000 de membri activi pana in 2022
| Aria geografica
Bucuresti, Constanta, Iasi, Cluj-Napoca, Buzau, Ploiesti, Targoviste, Alexandria, Calarasi, Giurgiu
| Rezumat
“N-avem SANGE” este un proiect derulat de Asociatia HEM, pentru Institutul National de Hematologie Transfuzionala si reprezinta un demers amplu, desfasurat la nivel national, pentru sprijinirea donarii voluntare de sange. Cifre ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii plaseaza Romania in zona de avarie, din punct de vedere al numarului de donatori, iar aceasta nu este singura problema. Exista totodata un proces de imbatranire a donatorilor constanti si un fenomen de donare singulara, prin aceea ca donatori eligibili, tineri in marea lor majoritate, doneaza o singura data, dupa care nu mai revin la donare.
In acest context se constata nevoia stringenta pentru campanii de educare a publicului, deoarece lipsa accentuata a sangelui pentru transfuzii pune toata societatea sub risc. Campaniile vor acoperi tot teritoriul Romaniei in conditiile unei adresari locale a mesajului, deoarece fiecare comunitate in parte, prin oamenii sai, trebuie sa inteleaga ca acolo, in orasul, in judetul lor nu exista sangele necesar in spitale pentru interventii iar aceasta situatie naste niste responsabilitati ce nu se pot delega. Romanii nu au cum sa primeasca sange decat tot de la romani, iar aceasta mecanica, atat de necesara vietii, nu functioneaza decat daca este sustinuta constant.
Dintre toate demersurile intreprinse in cadrul acestui program, descrise de altfel si mai sus, comunicarea online, activarile lunare, transmiterea de SMS-uri si dezvoltarea comunitatii #bloodfluencer, sunt cele care sunt implementate in mod constant si practic aduc aproape specialisti din domeniul transfuziei sanguine, pacienti si donatori, in numar de aproximativ 10.000 de persoane, in acest moment.
| Date beneficiari
Pacientii care au nevoie de sange, reprezentati de cele mai multe ori de familiile lor
| Date beneficiari
Donatorii sanguini, dar pot fi si doar sustinatori ai donarii de sange, care din motive medicale nu pot dona, dar sunt dispusi sa promoveze nevoia si beneficiile donarii de sange
| Activitati
Programul se desfasoara pe axa celor doua obiective, astfel ca metodologia de implementare urmareste in mod complementar atat promovarea nevoii de sange, cat si agregarea comunitatii #bloodfluencer.
- in intervalul 2017 - 2019 am desfasurat campanii media locale (OOH, OOH-mobil, radio, flyering), cu adresarea Centrelor de Transfuzie Sanguina Locala sau a unor actiuni de colecta mobila in Ploiesti, Targoviste, Giurgiu, Calarasi si Alexandria, iar din august 2019 desfasuram in mod continuu o campanie media in Constanta, cu ajutorul partenerilor media locali
- in Bucuresti, pe langa campanie media, organizam activari lunare la Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti, in care interactionam cu donatorii, inregistram testimonialele lor si le promovam in Social Media, astfel incat profilul donatorului sanguin prinde contur
- participam la evenimente sportive, iar listarea in randul cauzelor sociale ne ofera ocazia sa le vorbim participantilor (orientati deja catre un stil de viata sanatos) despre beneficiile donarii de sange
- evenimente dedicate Zilei Mondiale a Donatorului Sanguin, iar la editia din 2019, am invitat principalele organizatii implicate in aceasta tema a sangelui transfuzional, sa participe si sa nominalizeze o lista a donatorilor, pe care i-am premiat pentru dedicatia si altruismul lor
- oferirea saptamanala de biletele la teatru
- din 2019, oferim suport si pentru transmiterea de SMS-uri de multumire donatorilor, in semn de recunostinta, incurajare si fidelizare
| Rezultatele proiectului
"N-avem SANGE?!" este inca la inceput de drum si fiecare an a venit cu provocarile lui insa, 2019 a fost anul in care programul a obtinut cea mai multa consistenta. Comunitatea de donatori, pe care incercam s-o agregam deja de cativa ani, a devenit mai constienta de importanta si beneficiile donarii de sange si totodata mai operativa. Am reusit astfel o prezenta consistenta la diverse evenimente sportive si nu numai, am pornit si indrumat foarte multe campanii de donare, pentru oameni aflati in suferinta si nu in ultimul rand am organizat, cea mai lunga transmisie LIVE, pe teme ce tin de donarea de sange si de implicatiile ei asupra societatii. Rezumand insa, in 2019 am avut:
- 21 de evenimente de donare de sange, in contexte variate, in Bucuresti si Constanta
- aparitii / interventii in emisiuni radio si TV (ProTV, TVR, Itsy BitsyFM, BucurestiFM)
- promovare offline (OOH, OOH-mobil, radio, afise) si online
- peste 100 de testimoniale. Difuzarea si promovarea testimonialelor rezultate din interactiunile cu donatorii sanguini a inregistrat vizionari de peste 74.000 de minute (crestere cu 130% a volumului vizionat, fata de anul anterior)
- expedierea a peste 57.000 de SMS-uri, trimise donatorilor din Bucuresti
- repartizarea a peste 1500 de bilete la teatru. Distribuirea saptamanala de bilete la teatru a fost facuta in numar limitat, pentru donatorii de sange din saptamana curenta
- consolidarea unei comunitati de peste 400 de #bloodfluenceri activi
- activarea a peste 1000 de #bloodfluenceri in randul competitiilor, atat ca voluntari, cat si ca sustinatori alergatori
| Bugetul
146329
| Parteneri
Institutul National de Hematologie Transfuzionala, Centrul de Transfuzie Bucuresti, Centrul Regional de Transfuzie Sanguina Constanta, Primaria Bucuresti prin A.S.S.M.B, Fundatia AISTEDA, Macromex, CertSIGN, H. Essers, Victron Energy Romania, Smith&Smith, Nutrivita, Motion Vision Communication, Universal Solutions, Getica OOH, Paco Media, Seaview Advertising, IQads, Radio Itsy Bitsy, Radio Constanta, Five Brick, City Park Mall of Constanta, Fundatia Donatorilor Benevoli de Sange
| Website proiect
www.n-avemsange.ro