close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte







| Organizator:
    
| Sectiune:
    Tineri de bine
| Problema de fond
    Asociatia Promesas Spania, Producoes Fixe Portugalia

| Scopul proiectului
    Odată ce era, într-o lume unde alfabetizarea financiară a tinerilor era adesea neglijată, proiectul WALLET a fost conceput. Recunoscând nevoia urgentă a tinerilor, în special a celor care se confruntă cu mai puține oportunități, de a înțelege și de a gestiona eficient finanțele lor, un grup de organizații dedicate s-au unit pentru a implementa metode inovatoare de educație non-formală. Prin crearea unui manual, unui joc de societate și a unui kit pentru escape room, ei au urmărit să facă învățarea despre finanțe atractivă și accesibilă. Proiectul a vizat nu doar îmbunătățirea competențelor financiare, dar și împuternicirea tinerilor cu autoînțelegere și încredere în deciziile lor financiare. Pe măsură ce proiectul se desfășura până în prezent, a ajuns la peste 500 de tineri și lucrători de tineret, declanșând o schimbare în modul în care educația financiară era percepută și livrată. Povestea proiectului WALLET este un testament al puterii colaborării, inovației și al căutării neîncetate a incluzivității în educație.



| Aria geografica
    

| Rezumat
    

| Date beneficiari direcţi
    În adâncurile unei lumi rapide și tot mai digitalizate, unde tinerii se zbat să navigheze pe mările tulburi ale finanțelor personale, s-a născut proiectul WALLET. Inițiativa și-a pus rădăcinile într-un teren fertil de nevoi nesatisfăcute și dorințe neexplorate, vizând să echipeze tinerii, în special pe cei care se confruntă cu mai puține oportunități. Totul a început de la poveștile tinerilor cu care ne-am întâlnit, dublat de cercetarile OECD și am dezvăluit o peisaj sumbru: un număr alarmant de tineri se simțeau pierduți în labirintul gestionării banilor, mulți dintre ei fiind vulnerabili la escrocherii financiare și cu o înțelegere limitată a funcționării sistemelor bancare. Mai mult, sentimentul de alienare și pesimismul cu privire la viitorul lor financiar erau răspândite, creând un ciclu vicios de lipsă de încredere și fără oportunit

| Activitati
    În 2023 am desfășurat activități centrate pe crearea și diseminarea a trei instrumente inovatoare. Aceste activități au fost însoțite de o metodologie adaptată la nevoile și preferințele beneficiarilor proiectului, utilizând principii ale educației non-formale pentru a maximiza impactul și angajamentul tinerilor și lucrătorilor de tineret implicați. activitățile au fost structurate astfel încât să permită participarea activă și feedback-ul constant din partea beneficiarilor, asigurând că produsele finale – Manualul NFE, Jocul de Societate și Kitul pentru Camera de Evadare – sunt nu doar relevante și utile, dar și plăcute și angajante pentru tineri.
Activitățile-cheie desfășurate au inclus:
Crearea Manualului NFE, un ghid de metode de ed facilitând înțelegerea și aplicarea educației financiare într-un mod interactiv și accesibil.
Dezvoltarea Jocului de Societate Educațional, care transformă conceptele financiare complexe într-o experiență ludică.
Elaborarea Kitului Escape room, o resursă ce încurajează învățarea experiențială punând participanții în situații care simulează provocări reale.
formarea si mentorat pentru lucrătorii de tineret pentru a oferi suport individualizat lucrătorilor de tineret, facilitând astfel implementarea cu succes a metodelor și instrumentelor educaționale în activitățile lor cu tinerii.
Activități locale în România și Portugalia pentru organizarea de activitati de educatie financiara
Formare internationala pt utilizarea celor 3 instrumente


| Rezultatele proiectului
    Proiectul WALLET și-a direcționat atenția către două grupuri țintă principale, concentrându-se pe abordarea nevoilor specifice ale fiecărei categorii și pe promovarea dezvoltării personale și profesionale. Primul grup țintă este format din tineri care se confruntă cu mai puține oportunități, cu vârste cuprinse între 13 și 23 de ani. Această selecție a fost motivată de recunoașterea faptului că adolescența timpurie și tânăra maturitate sunt perioade critice în care tinerii încep să-și formeze atitudini și comportamente financiare. De exemplu, AEVR se concentrează pe tinerii din sistemul de protectie, cu vârste între 18 și 23 de ani, care necesită competențe specifice pentru gestionarea bugetului lor.
Initial conf proiect erau 150 de tineri care se confruntă cu mai puține oportunități, cu scopul de a le dezvolta competențele financiare și de autoînțelegere. Am ajuns la un numar de 430 in Romania
Al doilea grup țintă este format din lucrătorii de tineret atât din organizațiile partenere, cât și din comunitate, cu un accent special pe cei noi în domeniu. Scopul este de a le oferi acestora șansa de a învăța, testa și îmbunătăți metodele care îi pot ajuta în munca lor cu tinerii, asigurând astfel o abordare mai eficientă și mai angajantă în educația financiară și dezvoltarea personală a tinerilor​.
Conform proiect sunt 60 de lucrători de tineret din cele 3 comunități partenere, dar in acest moment avem un nrumar de 45 de lucratori de tineret la care se adauaga 60 de studenti la asistenta sociala formati cu abilități de instruire pentru a sprijini învățarea financiară și autodirecționată a tinerilor dezavantajați prin metode de educație non-formală, jocuri de societate și kituri de Escape Room.


| Despre organizator
    

| Website proiect
    Irina Dontu. Avem audit pe proiecte, la finalizarea lor. Proiectul inca nu s-a incheiat



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->