Participanti & Proiecte
Campania de conștientizare ”Vizibilitate pentru nevoile mamelor”
|
Organizator: Asociatia La Primul Bebe |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Într-o sală a unui eveniment LaPrimulBebe invitatul de pe scenă a întrebat câți dintre participanti au avut o mamă fericită acasă. Din 300 de oameni din sală, s-au ridicat doua maini.
Este de ajuns să pășim în alte țări din vestul Europei pentru a simți în fiecare moment grija și atenția pe care alte naționalități le au cu privire la rolul mamelor în societate.
Bunăvoința, zâmbetele și grija direcționate către ele sunt întâlnite diametral opus în România. Gravidele sunt ignorate la cozile din supermarketuri și în mijloacele de transport în comun, mamele sunt judecate, blamate și stigmatizate pentru alegerile pe care le fac pentru copiii lor, indiferent care ar fi acestea, există o credință la nivel național că mamelor trebuie să le fie greu și nu au nici voie să se plângă și nici nevoie de sprijin.
| Scopul campaniei
Viitorii oameni ai societății de mâine sunt astăzi în brațele unei mame, iar într-o țară în care ele nu sunt văzute, ascultate și sprijinite nu pot crește copii echilibrați.
În acest context am simțit nevoia unei campanii de conștientizare pentru a scoate la lumină nevoile emoționale ale mamelor.
Scopul a fost ca societatea din România să înceapă să devină conștientă de rolul pe care îl ocupă mamele în crearea societății de mâine și să înțeleagă nevoile emoționale ale acestora.
Obiectivul principal a fost ca mesajele campaniei să ajungă la un număr cât mai mare de oameni.
| Client campanie
Este o campanie inițiată și desfășurată de Asociația LaPrimulBebe în cadrul Sistemului Național de Sprijin pentru Mame BebeBunVenit. Beneficiarele directe ale campaniei sunt mamale din România.
| Autor campanie
Asociația LaPrimulBebe
| Acoperire campanie
FIind o campanie desfășurată online a ajuns prin distribuiri în toată țara și peste hotare.
| Descriere campanie
Vorbele, atitudinile, tăcerile și judecățile celor din imediata apropiere mamelor dauneaza cel mai mult psihicului acestora si indirect starii de bine a copiilor lor. Imediata apropiere inseamna parteneri, bunici, prieteni, colegi, șefi și medici. Atunci când apare bebelușul, mama intră automat într-un con de umbră. Și ea și nevoile ei. Și de cele mai multe ori nici măcar ea nu înțelege ce i se întâmplă și nu îndrăznește să își recunoască si sa isi onoreze nevoile. Nevoi de care depind intr-o uriasa proportie sanatatea mentala si emotionala a ei si a bebelusului. Oamenii din jurul ei ca sa o sustina ar trebui in primul rand sa cunoasca aceste nevoi. După naștere mamele au o imensă nevoie de vizibilitate, de atenție, de grijă. Sprijinul emoțional, fizic și informațional este esențial pentru starea ei bună, de care bebelușul are imensă nevoie pentru o dezvoltare armonioasă.
Prin Campania de conștientizare #VizibilitatePentruNevoileMame lor ne propunem să facem un prim pas înainte spre obiectivul nostru mare. Peste 10 ani ne dorim ca fiecare român să cunoască și să recunoască aceste nevoi și ne propunem să lucrăm la asta an de an. Vrem vizibilitate, respect și grijă pentru mamele din România. Pentru că viitorul este astăzi în brațele lor, iar atunci când ele vor fi bine și societatea va fi bine. Am alcătuit alături de mamele din comunitățile LaPrimulBebe 34 de mesaje pentru cei cu care mamele interacționează cel mai adesea (partenerii, părinții, bunicii, medicii, prietenii și angajatorii) într-un mod asertiv, pentru a scoate la lumină nevoile unei mame la început de drum, pe care de cele mai multe ori nici ea nu le conștientizează pentru a le putea comunica. Regăsindu-se în mesaje, distribuirile au fost masive, campania ajungând până la final la peste 1.100.000 de oameni.
| Date beneficiari direcţi
Beneficiarii direcți ai campaniei sunt mamele din România însă odată cu bunăstarea lor, direct proporțională va fi și bunăstarea copiilor lor și a întregii familii și pe viitor impactul se va resimți în societate.
Mesajele au ajuns la peste 1.100.000 de oameni pe rețelele de socializare și în presa online și scrisă.
Suntem conștiente că nu se face primăvară cu o floare însă ne propunem să desfășurăm această campanie an de an în următorii cel puțin 10 ani.
| Strategia și implementarea campaniei
Campania s-a desfășurat între 5 și 20 octombrie 2020 și a constat în crearea unor mesaje cu impact, transpunerea lor vizuală și postarea acestora pe pagina de Facebook LaPrimulBebe, de unde au fost distribuite de peste 5000 de persoane.
Mesajele campaniei au fost:
#parteneruluimeu
Am nevoie să fii de partea mea în fața oricui.
Am nevoie să înțelegi că nu mă ajuți pe mine când petreci timp cu copilul tău, ci îți faci datoria de părinte.
Am nevoie să nu uiți de mine, știu că e greu cu bebelușul alături.
Am nevoie să știu că pot să mă plâng oricând, fără să mă simt judecată.
Am nevoie să ai răbdare cu viața noastră intimă. Hormonii care inhibă libidoul se vor regla după 6 luni de la naștere.
#părințilormei
Am nevoie să aveți încredere că pot să iau cele mai bune decizii pentru copilul meu.
Am nevoie să mă ajutați așa cum vă rog, nu așa cum credeți voi că e mai potrivit.
Am nevoie să nu îmi judecați nevoia de timp fără copil.
#mediculuimeu
Am nevoie de răspunsuri complete, pe înțelesul meu, fără termeni medicali ce nu îmi spun nimic.
Am nevoie să simt că nu deranjez atunci când întreb ceva.
Am nevoie să fii empatic cu panicile mele.
#prieteneimele
Am nevoie să înțelegi că nu voi putea ieși cu tine la fel de des, deși mi-aș dori.
Am nevoie să mă suni chiar dacă eu nu reșesc să te sun la fel de des. Concediul de maternitate nu este de fapt un ”concediu”.
Am nevoie să nu te superi când răspund greu la mesaje. Mă simt adesea copleșită.
#angajatoruluimeu
Am nevoie să nu pui presiune pe mine să mă întorc mai repede la birou, atenția mea va rămâne acasă.
Am nevoie să știi că o mamă nu își pierde din eficiență după concediul de maternitate. Din contră.
Am nevoie să știu că deși sunt în concediu de maternitate, încă exist pentru voi.
Mamele s-au regăsit în mesaje și le-au transmis mai departe iar zeci de persoane publice care au găsit valoare în Campanie s-au angrenat în prezentarea și distribuirea lor.
| Impactul campaniei
Obiectivul a fost ca mesajele să ajungă la cel puțin 200.000 de oameni. Astfel, faptul că peste 1.000.000 de oameni au văzut Campania a fost pentru noi fabulos și ne-a confirmat cât de mare nevoie este de o voce care să facă publice aceste aspecte.
Schimbările generate pe termen mediu și lung sunt greu de cuantificat însă am menționat în lansare că începem acest demers cu noi, mamele, prin conștientizarea nevoilor noastre și prin a învăța să le comunicăm asertiv. Fiecare nevoie exprimată are cele mai bune șanse să fie auzită atunci când asertivitatea își găsește drum în felul în care spunem lucrurile.
“Am nevoie să mă asculți” va avea întotdeauna rezultate mai bune decât “Tu nu mă asculți niciodată”.
Impactul dorit a fost de a îmbunătăți relațiile mamelor cu persoanele cele mai apropiate lor, creand astfel un mediu echilibrat în care copiii să crească. Mai mult de o sută de mii de mame au preluat, prin vizionarea acestei campanii, exemple de comunicare asertivă, au înțeles că sunt nevoi firești și că au nevoie să și le recunoască pentru a le putea comunica și au înțeles că nu trebuie să fie judecate pentru asta, că ceea ce simt este firesc și nu sunt singure în această călătorie.
| Buget
< 5.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie