close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



(R)evoluția tablourilor. Actorii TNB spun poveștile lucrărilor împușcate în decembrie 1989”



| Organizator:
    Teatrul National Bucuresti
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    (R)Evoluția tablourilor a marcat trei decenii de la cel mai tragic eveniment care a marcat istoria recentă a României, dar și-a propus să fie și o adevărată lecție de istorie (a artei), spusă pe înțelesul oricui, cu ajutorul tehnologiei. Astfel, publicul larg, care în această perioadă a pandemiei nu a avut acces în interiorul muzeelor sau teatrelor, a putut lua contact cu arta și cu actorii primei scene românești prin intermediul unei expoziții multimedia, vernisată pe cel mai populat bulevard din centrul Capitalei, dar și în mediul online.

| Scopul campaniei
    (R)Evoluția tablourilor și-a propus să ajungă cât mai mult în rândul tinerilor născuți după evenimentele din 1989, pentru a le prezenta o bucată din istoria recentă a țării, din arta românească și din teatrul contemporan.

(R)evoluția tablourilor. Actorii TNB spun poveștile lucrărilor împușcate în decembrie 1989” (R)evoluția tablourilor. Actorii TNB spun poveștile lucrărilor împușcate în decembrie 1989” (R)evoluția tablourilor. Actorii TNB spun poveștile lucrărilor împușcate în decembrie 1989”

| Client campanie
    Teatrul Național București / Muzeul Național de Artă al României

| Autor campanie
    Florin Ghioca

| Acoperire campanie
    București-Ilfov

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    „Proiectul (R)evoluția tablourilor. Actorii TNB spun poveștile lucrărilor împușcate în decembrie 1989” prezintă cazul unor picturi salvate și repuse în circuitul expozițional.
La 30 de ani de la Revoluția care a înlăturat regimul lui Nicolae Ceaușescu, în cadrul acestui proiect multimedia au fost realizate 11 clipuri video și tot atâtea portrete ale unor celebri actori ai TNB. Aceștia au devenit vocile unor lucrări de artă care au fost parțial distruse în Revoluția din 1989 și care au trecut apoi printr-un amplu proces de restaurare.
Proiectul s-a concretizat printr-o expoziție de fotografie vernisată pe Calea Victoriei, pe spațiul exterior al Muzeului Național de Artă. Aici, trecătorii au avut prilejul să scaneze cu telefoanele codurile de pe imagini, pentru a asculta poveștile tablourilor spuse de actori precum Ion Caramitru, Emilia Popescu, Monica Davidescu, Amalia Ciolan, Alex Potocean, Lari Giorgescu, Richard Bovnoczki, Mircea Rusu, Ileana Olteanu, Daniel Badale și Cosmina Olariu.
(R)Evoluția tablourilor și-a propus să ajungă cât mai mult în rândul tinerilor născuți după evenimentele din 1989, pentru a le prezenta o bucată din istoria recentă a țării, din arta românească și din teatrul contemporan.


| Date beneficiari direcţi
    Cele 11 povești au putut fi urmărite atât de trecători, de cei care în perioada decembrie 2020 – martie 2021 au trecut prin centrul Bucureștiului, cât și de cei care au accesat paginile de social media ale TNB, respectiv MNAR. Prin scanarea unui QR cod de pe fotografiile expuse, publicul a avut acces direct la cele 11 videoclipuri realizare în interiorul Muzeului Național de Artă al României.
Cuantificate, poveștile celor 11 tablouri au fost urmărite de peste 65.000 de persoane, care au accesat postările în paginile TNB și MNAR (Facebook, YouTube, Instagram).


| Strategia și implementarea campaniei
    În cadrul acestui proiect au fost implicate departamentele de Comunicare ale celor două instituții care au semnat cu acest prilej (în premieră) un Acord de Colaborare. Din partea TNB a participat o echipă de realizare a shootingurilor și filmărilor (fotograf, asistent foto-video, make-up). De asemenea, mai multe persoane au ajutat voluntar la bunul mers al proiectului.
Teatrul Național din București a fost responsabil cu furnizarea materialelor foto-video, dar și cu participarea actorilor și a echipei foto-video. Muzeul Național de Artă a pus la dispoziție spațiul desfășurării filmărilor și ședințelor foto, dar și întreaga documentație necesară realizării acestora (imagini de arhivă cu diferite stadii ale restaurării tablourilor, date tehnice).
Expoziția vernisată pe Calea Victoriei a avut 11 panouri de 120x90 cm, reprezentând portretele actorilor și imaginile tablourilor ale căror povești le-au transmis prin intermediul imaginilor video.


| Impactul campaniei
    Peste 65.000 de persoane au accesat QR codurile, postările și videourile din paginile TNB și MNAR (Facebook, YouTube, Instagram).
Proiectul a generat numeroase reacții atât din partea publicului spectator al Teatrului Național, cât și din partea celor care au vizitat Muzeul Național de Artă.
Cele 11 videoclipuri realizate au rămas în mediul online și pot fi accesate în continuare.


| Buget
    < 5.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->