Participanti & Proiecte
Experiment social - Modele pentru viitor (VIDEO)
|
Organizator: Asociația Teach for Romania |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Toate studiile de specialitate demonstreaza si atesta necesitatea unei interventii timpurii (ciclurile primar si gimnazial) in domeniul educational pentru a asigura o dezvoltare armonioasa a personalitatii si cunostintelor copiilor, premisa extrem de necesara pentru asigurarea performantei viitoare in urmatoarele etape ale sistemului de invatamant.
In timp ce viitorul fiecarui copil incepe cu un vis, profesorii ii încurajeaza si ii sustin sa-si urmeze visul pe principiul „nu contează de unde vii, conteaza unde visezi sa ajungi”.
Obiectivele pe termen lung pe care programul le are sunt: imbunatatirea calitatii educatiei, prin educatie centrata pe elev si valori, prin care sa-si indeplineasca potentialul; reducerea inechitatii educationale si imbunatatirea experientei, competentelor si rezultatelor cadrelor didactice.
| Scopul proiectului
Campania a avut ca obiectiv promovarea misiunii organizatiei si a rolului profesorului in sustinerea parcursului educational al elevului (brand awareness). Implicit, am vizat si atragerea de fonduri pentru sustinerea profesorilor din cadrul programului, cat si a proiectelor desfasurate de acestia la scoala alaturi de elevii lor din comunitatile dezavantajate (CTA: fundraising sms/virament bancar). De asemenea, in cadrul focus grupului am urmarit realizarea unei analize calitative avand ca tema de cercetare: rolul profesorului in evolutia copiilor din perspectiva parintilor.
| Aria geografica
Nationala
| Rezumat
Teach for Romania integreaza in comunitati dezavantajate profesori-lideri, pregatiti sa ofere copiilor o educatie adaptata nevoilor lor. Organizatia construieste modele pentru copii, care de multe ori duc lipsa de incredere, perspectiva de viata, sprijin emotional, incurajare, riscand sa ramana captivi in mediul din care fac parte, cu posibilitati reduse de dezvoltare. Astfel incat, profesorii ajung sa fie modele pentru elevi, care la randul lor devin si ei modele de reusita pentru generatiile viitoare in comunitatea din care fac parte.
Pe aceasta idee, experimentul video „Construim modele pentru viitor” si-a propus sa evidentieze impactul pozitiv al modelelor pe care profesorii sustinuti de organizatie le aduc in viata copiilor si pentru acesta, am adus in centrul atentiei o poveste de succes din organizatie.
In cadrul unui focus grup moderat de un cercetator Cult Research si format 8 parinti din categorii diverse de activitate am aratat povestea lui George, un copil de 11 ani, nascut si crescut intr-o familie modesta in Ferentari, din doua unghiuri diferite: viitorul sau proiectat prin intermediul visului pe care l-a descoperit si il urmeaza cu ajutorul unei invatatoare din cadrul programului Teach for Romania, iar al doilea unghi a fost pe cum arata o zi normala din viata lui in afara scolii.
Ceea ce ne-am dorit sa comunicam a fost faptul ca in fiecare zi, profesorii din program le ofera elevilor lor incredere si incurajare pentru a-si urma propriile visuri, invatandu-i ca „nu conteaza de unde vii, conteaza unde visezi sa ajungi.” Am vrut sa subliniem importanta educatiei, ce le poate oferi copiilor din medii provocatoare optiuni de viata pentru un viitor mai bun, cat si rolul inspirational pe care un profesor-mentor il are in parcursul educational al elevilor sai.
| Date beneficiari
Beneficiarii campaniei sunt reprezentati de copiii la care profesorii sustinuti de Teach for Romania ajung sa le ofere educatie de calitate si ii ajuta sa isi descopere potentialul si sa-l valorifice. Tot ei ii ajuta sa-si descopere visurile si cu sustinere, incurajare constanta, cei mici descopera adevarata scoala asa cum ar trebui sa fie. Este vorba de dezvoltarea abilitatilor socio-emotionale, literatie, incluzivitate si acceptare, un mediu propice dezvoltarii lor ulterioare si impliciti a viitorului lor. In anul scolar 2019-2020, 135 de profesori (80 in program si 55 alumni) ajung la aproximativ 10 000 de copii din 108 scoli, din 17 judete.
| Date beneficiari
| Activitati
Teach for Romania este o organizatie non-profit, infiintata in 2014 si un program de leadership in educatie, care a adus un sistem de performanta in educatia din sistemul public din Romania. In momentul de fata, in anul scolar 2019-2020, 135 de cadre didactice (80 de participanti in program si 55 alumni in scoli publice) predau in 108 scoli, unde lucreaza cu aproximativ 10.000 de copii din 17 judete.
Principalele activitati din cadrul campaniei au fost: repozitionarea organizatiei cu o noua semnatura de brand “Construim modele pentru viitor” prin realizarea primului experiment social pe teme de educatie din Romania sub forma unui video de 04:36min si lansarea sa in cadrul unui eveniment public. Cercetarea a pornit de la asteptarile adultilor fata de mediul si educatia unui copil si a adus in prim-plan povestea reala a unui elev cu profesor sustinut de programul Teach for Romania – o poveste spusa din perspectiva visului ambitios, in contrast cu perspectiva realitatii de zi cu zi a unui copil dintr-un mediu vulnerabil.
Ca pasi urmatori si firesti au urmat comunicarea in masa printr-un comunicat de presa si lansarea la nivel national printr-un video de 30sec, ce a putut fi folosit in promovarea la radio, tv, presa, materiale in social media. Toate aceste activitati au fost desfasurate in perioada octombrie-decembrie 2019. A fost prima campanie de fundraising a organizatiei si prima data cand comunicarea misiunii Teach a ajuns la nivel national si asta datorita ajutorului primit din partea prietenilor de la GroupM si Graffiti PR.
Dupa finalizarea promovarii experimentului am incercat sa continuam printr-un plan de amplificare a comunicarii si am promovat modelele din comunitatile in care suntem (profesori cu initiative in care au implicat actorii importanti din comunitate, administratie, cancelarie, parinti, copii pentru inaugurarea unor cluburi de lectura in scolile in care predau); de asemenea, discursul in organizatie s-a mutat in zona de modele, la fel si profesorii se regasesc mult mai bine acum in postura de a fi model si de a construi modele pentru societate inca de la firul ierbii.
| Rezultatele proiectului
Campania de comunicare a rezultat din Auditul de brand pe care cei de la Graffiti PR ne-au ajutat sa-l facem si in care au fost implicate stakeholderi din cercetare, finantatori, donatori individuali, profesori din program si profesori din afara programului, parinti, membri ai staffului si ai boardului. Dupa auditul de brand au rezultat noua pozitionare de brand, „Construim modele pentru viitor” si o strategie de comunicare, prin care ne-am propus sa evidențiem impactul pozitiv al modelelor pe care profesorii sustinuți de Teach for Romania le aduc in viata copiilor.
Pentru aceasta campanie am avut indicatori concreti de masurare inca de la inceput. Am stabilit cu Graffiti PR sa ajungem la 25mil. impresii de PR (online, tv, radio, presa scrisa), la un reach organic de un million de oameni (cumulat din postari Teach cu cele ale influencerilor precum: Virgil Iantu, Anca Serea, Sanziana Iacob, Sanziana Negru, Laura Giurcanu, Vlad Gherman, Cristina Ciobanasu, Vladimir Draghia, Ioana Grama, Georgiana Idriceanu, Adela Popescu, Ela Craciun, Mamica Activa, Stefan Floroaica, Cristina Hurdubaia) si la cresterea cu 25% a numarului donatiilor prin SMS. Campania a generat 68,881,665 de impresii si un reach organic de 1,778,636.
Pentru lansarea la nivel national am primit ajutorul celor de la GroupM si datorita suportului lor, reclama tv a fost difuzata probono pentru o perioada de 6 saptamani pe 9 canale tv (Romania TV, B1TV, Digi 24, DigiSport 1, Pro TV, Pro 2, Pro Cinema, Pro Gold and Pro X). Au existat in total 150 de difuzari, care au generat un numar de 41,908,000 impresii PR (rezultate SATI si BRAT). Cum spuneam mai devreme, am avut si o reclama radio difuzata la Itsy Bitsy cu 45 de difuzari probono.
Campania a generat impact si la nivelul cresterii cu 25% a numarului de SMS-uri, cat si in online, unde s-a putut observa o crestere a numarului de urmaritori pe canalele de social media. Experimentul social (versiunea lungă) a ajuns sa aiba vizualizari de 636,799 in Facebook si 40,452 de vizualizari pe Youtube, iar versiunea scurta a ajuns la 528,031 vizualizari pe Facebook si 90,805 vizualizari in Youtube.
De asemenea, Cristina Hurdubaia a realizat doua reportaje la Europa FM cu profesori si alumni din cadrul programului Teach for Romania, cu reprezentati ai agentiei Graffiti PR si Cult Research, cat si cu copii. Au fost in total 16 articole aparute in presa 100% reactii pozitive.
| Bugetul
10.000 - 25.000 Euro
| Parteneri
Teach for Romania integreaza in comunitati dezavantajate profesori-lideri, pregatiti sa ofere copiilor o educatie adaptata nevoilor lor. Organizatia construieste modele pentru copii, care de multe ori duc lipsa de incredere, perspectiva de viata, sprijin emotional, incurajare, riscand sa ramana captivi in mediul din care fac parte, cu posibilitati reduse de dezvoltare. Astfel incat, profesorii ajung sa fie modele pentru elevi, care la randul lor devin si ei modele de reusita pentru generatiile viitoare in comunitatea din care fac parte.
Pe aceasta idee, experimentul video „Construim modele pentru viitor” si-a propus sa evidentieze impactul pozitiv al modelelor pe care profesorii sustinuti de organizatie le aduc in viata copiilor si pentru acesta, am adus in centrul atentiei o poveste de succes din organizatie.
In cadrul unui focus grup moderat de un cercetator Cult Research si format 8 parinti din categorii diverse de activitate am aratat povestea lui George, un copil de 11 ani, nascut si crescut intr-o familie modesta in Ferentari, din doua unghiuri diferite: viitorul sau proiectat prin intermediul visului pe care l-a descoperit si il urmeaza cu ajutorul unei invatatoare din cadrul programului Teach for Romania, iar al doilea unghi a fost pe cum arata o zi normala din viata lui in afara scolii.
Ceea ce ne-am dorit sa comunicam a fost faptul ca in fiecare zi, profesorii din program le ofera elevilor lor incredere si incurajare pentru a-si urma propriile visuri, invatandu-i ca „nu conteaza de unde vii, conteaza unde visezi sa ajungi.” Am vrut sa subliniem importanta educatiei, ce le poate oferi copiilor din medii provocatoare optiuni de viata pentru un viitor mai bun, cat si rolul inspirational pe care un profesor-mentor il are in parcursul educational al elevilor sai.
| Website proiect
Full video: https://www.youtube.com/watch?v=2A2j7Z9Vybg&t=2s TVC video: https://www.youtube.com/watch?v=NVPwSjwSpPE