close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Promovarea Legii Sponsorizarii ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri in reformarea societatii romanesti, prin sustinerea sectorului non-profit



| Organizator:
    Fundatia HOSPICE Casa Sperantei
| Categorie:
    Proiecte si campanii de Responsabilitate Sociala
| Problema de fond
    HOSPICE Casa Sperantei beneficiaza de multi ani de facilitatea fiscala oferita de Legea Sponsorizarii, implementand campanii de strangere de fonduri dedicate societatilor comerciale. Incepand cu anul 2013 aceste campanii beneficiaza de o atentie sporita din partea fundatiei: concepte creative dedicate si alocarea mai multor resurse umane. In 2014 organizatia a decis ca dincolo de efortul de strangere de fonduri pentru beneficiarii sai sa-si asume si un rol de educare al sectorului de afaceri si cel non-profit privind beneficiile oferite de Legea Sponsorizarii. Datele de la ANAF au confirmat potentialul imens al facilitatii fiscale: in 2013 doar 16% din societatile comerciale profitabile au inregistrat cheltuieli cu sponsorizarea, mecenatul sau bursa private iar fondurile directionate catre ONG-uri au atins doar 22% din potential.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este cresterea nivelul de constientizare legat de Legea Sponsorizarii ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri in reformarea societatii romanesti, prin sustinerea sectorului non-profit.

Obiectivele sunt urmatoarele:
1. Cresterea numarului de societati comerciale care aleg sa sustina sectorul non-profit prin Legea Sponsorizarii (30.651 de societati comerciale in 2013 - doar 16% din totalul firmelor care au inregistrat profit)
2. Cresterea sumei directionate catre organizatiile non-profit prin aceasta lege (118 milioane Euro in 2013 - doar 22% din potentialul maxim)


Promovarea Legii Sponsorizarii ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri in reformarea societatii romanesti, prin sustinerea sectorului non-profit Promovarea Legii Sponsorizarii ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri in reformarea societatii romanesti, prin sustinerea sectorului non-profit Promovarea Legii Sponsorizarii ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri in reformarea societatii romanesti, prin sustinerea sectorului non-profit

| Aria geografica
    Toate judetele

| Rezumat
    Legea Sponsorizarii si Codul Fiscal permit societatilor comerciale sa investeasca in dezvoltarea societatii romanesti, fara niciun cost. Acestea pot directiona pana la 20% din impozitul pe profit catre organizatii non-profit, in limita a 0,3% din cifra de afaceri, suma ce se scade din impozitul pe profit de plata.

Cu toate acestea, datele de la ANAF arata ca in 2013 doar 16% din societatile comperciale care au inregistrat profit au ales sa foloseasca aceasta facilitate fiscala, suma distribuita catre ONG-uri fiind de 118 milioane de euro, doar 22% din potentialul maxim.

HOSPICE Casa Sperantei si AlTreileaSector.ro, in parteneriat cu EY, au initiat un demers pentru a creste nivelul de constientizare legat de Legea Sponsorizarii ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri in reformarea societatii romanesti, prin sustinerea sectorului non-profit. Cei trei parteneri au organizat pe 19 noiembrie 2014 un eveniment de presa cu tema “Cum poti schimba Romania in bine cu 525 de milioane de Euro?”, aceasta suma reprezentand potentialul maxim al prevederii fiscale.

EY si-a asumat misiunea de a construi o lume care functioneaza mai bine (Building A Better Working World), iar aceasta misiune are multiple dimensiuni. De la modul in care compania sprijina stabilitatea si cresterea economiilor locale prin serviciile pe care le ofera, la investitia pe care o face pentru a creste generatii intregi de lideri si profesionisti, si pana la efortul de a oferi suport si resurse pentru cei care se implica in cauzele comunitatii. De aceea EY este alaturi de HOSPICE Casa Sperantei in acest proiect prin care impreuna sustin popularizarea unor prevederi legale care, odata accesate, contribuie la cresterea implicarii mediului de afaceri in solutionarea cauzelor sociale.


| Date beneficiari
    Am implicat in proiect 113 de societati comerciale si 92 de organizatii non-profit, acestea au completat chestionarele in cadrul studiului “Cum vad firmele si ONG-urile Legea Sponsorizarii” a carui rezultate au fost prezentate la evenimentul de presa. De asemenea am implicat in proiect alte doua ONG-uri, Viitor Plus si Scoala de Valori, care au avut o contributie la continutul evenimentului (descris la punctul precedent) si au participat si la eveniment.

| Rezultatele proiectului
    La evenimentul de presa au participat reprezentanti ai 8 entitati de presa din zona online, presa scrisa, TV, printre care Adevarul, Agerpres, wall-street.ro si Business Review. De asemenea au participat la eveniment reprezentanti de la 4 organizatii non-profit: Viitor Plus, Scoala de Valori, Asociatia React si SOS Satele Copiilor, precum si un reprezentant din partea Oficiului National al Registrului Comertului.

In perioada 19 - 20 noiembrie 2014 am monitorizat 73 de aparitii in presa scrisa, online si TV (de exemplu in Adevarul, Curierul National, wall-street.ro, forbes.ro, Mediafax.ro). Am anexat la aplicatie documentul de monitorizare (Anexa 5).

Desi nu este posibila stabilirea numarului de persoane din grupul tinta la care au ajuns informatiile transmise de noi, consideram ca mesajul nostru a fost unul clar, prezentand corect mecanismul si beneficiile Legii Sponsorizarii atat pentru sectorul nonprofit cat si pentru intreaga societate. De asemenea este greu de masurat schimbarea generata strict de proiect in comportamentul publicului tinta. Aceste schimbari sunt generate de un efort comun de informare si educare, pe termen mediu si lung, din partea mai multor actori ai societatii.

Vom solicita un nou set de informatii de la ANAF pentru a urmari evolutia indicatorilor in 2014 fata de 2013.


| Argument
    Acest proiect poate fi considerat ca o componenta a programului de strangere de fonduri prin Legea Sponsorizarii initiat de HOSPICE si intitulat "Dorinta de Craciun" care s-a desfasurat in perioada noiembrie-decembrie 2014. Vom evidentia in aceasta sectiune cateva elemente ale programului care au contribuit si ele la promovarea facilitatii fiscale in randul societatilor comerciale. In cadrul campaniei am folosit un ghid al cheltuielilor cu sponsorizarea intocmit de EY (Anexa 6)care are rolul de a explica companiilor facilitatea fiscala. De asemenea, materialele de comunicare precum scrisoarea de direct mailing - Anexa 7, trimisa catre 17.500 de firme din Brasov, Ilfov si Bucuresti fac o referire clara la facilitate fiscala si mentioneaza ca procedura directionarii nu implica niciun cost pentru firma. Website-ul dedicat campaniei (20.hospice.ro) prezinta cadrul legal si are o sectiune dedicate evenimentului de presa. Campania a strans 1.622.500 lei de la 190 de societati comerciale.

| Bugetul proiectului (in RON)
    500

| Parteneri
    AlTreileaSector.ro, EY Romania

| Website-ul proiectului
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes