Participanti & Proiecte
JobShop 2011
|
Organizator: Asociatia Grupul Local BEST |
|
Categorie: Proiecte pentru tineret |
Problema identificata este legata de dificultatile intampinate de studentii din domeniul tehnic de a se incadra pe piata muncii si de a profesa in domeniul lor dupa absolvirea studiilor.
Acest lucru se datoreaza urmatorilor factori:
Studentii nu au destule informatii despre oferta locurilor de munca disponibile din domeniul lor.
De multe ori cerintele angajatorilor vizeaza anumite cunostinte pe care stundetii nu au avut oportunitatea de a le dezvolta pe parcursul studiilor universitare.
Lipsa de initiativa antreprenoriala
Facultatile de profil tehnic pun prea putin accent pe dezvoltarea de cunostinte si abilitati precum comunicarea, vorbitul in public si altele din domenii non-tehnice, care le-ar fi utile studentilor in diverse circumstante printre care si interviul de angajare.
| Scopul proiectului
Scopul evenimentului este de a facilita comunicare intre cele trei entitati in jurul carora se invarte activitatea BEST: studenti, Universitate si Companii.
In acest sens pe parcursul zilelor de eveniment, principalele activitati constau in: zile de standuri, prezentari de companie, competitii, traininguri pe soft skills, traininguri tehnice, vizite la companie, cariere de succes.
JobShop® ofera studentilor participanti educatie complementara si oportunitati de start in cariera: internship-uri, burse şi locuri de munca.
| Aria geografica
Cluj-Napoca / Cluj ; in cadrul proiectului au fost implicate companii ce isi desfasoara activitatea atat la nivelul judetului Cluj-Napoca precum si a judetelor invecinate
| Rezumat
Proiectul vine ca raspuns la problemele intampinate de studentii din domeniul tehnic, legate de integrarea lor pe piata muncii si practicarea activatii profesionale in domeniul lor de studiu.
Proiectul urmareste informarea studentilor cu privire la companiile ce activează in domeniul tehnic, oportunitatile pe care acestea le ofera, respectiv cerintele si asteptările pe care le au de la studenti ca si viitori angajati, toate acestea fiind posibile in cadrul prezentarilor de companie, respectiv zilelor de standuri unde tinerii au putut interacționa cu cu reprezentantii companiilor.
Un alt obiectiv este stimularea spiritului antreprenorial, lucru realizat prin intermediul activitatii denumite "Cariere de succes" unde studentii au avut oportunitatea de a interactiona cu antreprenori din diverse domenii si de a învata din experientele acestora.
De asemenea proiectul le-a oferit studentilor educatie complementara celei dobandite in cadrul facultatilor din domeniul tehnic, oferindu-le astfel sansa de a-si dezvolta diverse abilităti in cadrul training-urilor de "Comunicare asertiva ȋn cariera","Planificare personala si profesionala", "Managementul timpului", "Public speaking".
In urma proiectului 2200 de studenti din domeniul tehnic au fost pusi în contact cu 34 de companii, totul fiind posibil datorita activitatii de voluntariat a 75 de membri ai organizatiei BEST Cluj-Napoca. Acestia au depus efort în cadrul celor 40 de ore efective de eveniment, 2300 ore de lucru pe FundRaising, 750 de ore de lucru pe PR.
| Date beneficiari
Beneficiarii directi au fost cei 2200 de studenti participanti, care in urma evenimentului au aflat mai multe despre situatia pietei privind locurile de munca disponibile, ce companii ar putea rolul de posibil angajatori, si-au insusit noi abilitati.
Beneficiarii indirecti au fost cele 34 de companii participante, care in urma evenimentului si-au marit vizibilitatea.
| Rezultatele proiectului
In urma desfasurarii proiectului 34 de companii, ce activeaza in domeniul tehnic, si-au facut cunoscuta oferta de locuri de munca in randul a 2200 de studenti ce studiaza in domeniul tehnic.
Un numar total de 90 de studenti au participat la cele 4 training-uri.
100 de studenti au participat la 5 prezentari in cadrul activitatii "Cariere de succes"
Din cei 2200 de studenti ce au asistat la eveniment:
14,5% au venit la eveniment in cautarea unui job full-time, 20,2% interesati de oportunitati de internship, 19,7% au venit doar pentru a se informa despre companii si ofertele lor, 22,6% in cautarea unui loc de practica si 23% in cautarea unui job part time.
32,6% studiau la Facultatea de Automatica si calculatoare, 17,03% Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei , 14,53% Facultatea de constructii, 3,22% Facultatea Constructii de masini, 9,62% Facultatea Inginerie electrica, 1,5% Facultatea de business, 21,5% alte facultati.
| Bugetul proiectului (in RON)
46000
| Parteneri
Asociatia Grupul Local BEST Cluj-Napoca, Universitatea Tehnica Cluj-Napoca, Nokia, Property Shark, Continental Carei, Continental Timişoara, Continental, Sibiu, EBS, Softvision, E.ON Romania, Procter & Gamble, Tenaris Silcotub, GHF Derivatives, Connectronics, Volvo Romania, Evoline, Misoft systems, PriceWaterhouseCoopers, Hilti, Autoliv, RCS&RDS, Gameloft, Infineon, Plexus, SMLSD, Sykes, Msg systems, ING Shared Service Center, CoSoSys, OSF Global, Evozon, Interoute, VALIANT-TMS, Haufe Lexware, Pentalog, LMS
| Website-ul proiectului
http://www.jobshop.ro/cluj/2011/