close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Impreuna implinim mii de vise!



| Organizator:
    Fundatia Inovatii Sociale Regina Maria
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Sustenabilitatea financiara a ONG-urilor care nu au avut acces la finantari externe si/sau publice a fost afectatat in 2020. Lipsa de diversificare a surselor de finantare si slaba dezvoltare a mecanismelor care sa incurajeze donatiile individuale au afectat planificarea financiara si managementul proiectelor.

Pentru Fundatia Inovatii Sociale Regina Maria, in 2019, sursele de finantare au fost in proportie de peste 71% de sponsorizari din mediul de business. Anul 2020 a destabilizat financiar mediul de afaceri si s-a dovedit o provocare asigurarea continuitatii proiectelor.Pe de alta parte, nevoile beneficiarilor s-au accentuat. Pentru cei 110 copii din Centrele Educationale accesul la educatie a fost o provocare si de aici nevoia de a veni zilnic la Centru pentru a se conecta la lectiile online, pentru a beneficia de ajutor la teme.


| Scopul campaniei
    Campania a avut drept obiectiv promovarea si dezvoltarea comportamentului filantropic in randul clientilor a 2 Centre Comerciale (Centrul Comercial Drumul Taberelor si Centrul Comercial si Centrul Comercial Auchan Titan) si mobilizarea de resurse financiare in vederea sustinerii celor 2 Centre Educationale ale Fundatiei Inovatii Sociale Regina Maria unde vin zilnic aprox. 110 copii.
De asemenea, un alt obiectiv a fost reprezentat de atragerea de fonduri recurente prin intermediul debitului direct, mecanism care presupune prezenta fizica a unei echipe de fundraising F2F.


Impreuna implinim mii de vise! Impreuna implinim mii de vise! Impreuna implinim mii de vise!

| Client campanie
    Fundatia Inovatii Sociale Regina Maria

| Autor campanie
    Ceetrus Romania

| Acoperire campanie
    Bucuresti

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Context si obiective
Ceetrus Romania, dezvoltator imobiliar care se ocupa de cea mai mare retea de centre comerciale din Romania (23 de locatii), a pornit in septembrie 2020 o campanie de sustinere a Fundatiei Inovatii Sociale Regina Maria. Aceasta campanie a avut drept obiectiv promovarea si dezvoltarea comportamentului filantropic in randul clientilor a 2 Centre Comerciale (Centrul Comercial Drumul Taberelor si Centrul Comercial si Centrul Comercial Auchan Titan). Fondurile stranse erau redirectionate pentru a sustine aprox. 110 copii care vin zilnic in cele 2 Centre Educationale ale Fundatiei. Centrele Educationale vin in intampinarea uneia dintre cele mai probleme cu care se confrunta sistemul de educatie: abandonul scolar. Copiii beneficiaza de educatie remediala, de ajutor la teme, de o masa calda zilnic, isi dezvolta calitatile si recupereaza din minusurile si, mai ales, au speranta la un viitor diferit.
In anul 2020, avand in vedere contextul generat de pandemia de COVID, finantarile (mai ales cele corporate) pentru proiectele educationale au scazut. De aceea, campania si-a propus mobilizarea de fonduri de la persoanele fizice, atat fonduri recurente, cat one off.
Mecanisme
Pentru a atinge obiectivele a existat o campanie de comunicare integrata: in store, online. De asemenea, campania de fundraising a beneficiat de toate mecanismele de fundraising existente pe piata: donatii cash, donatii contacless, donatii recurente prin intermediul SMS-ului si debitului direct.

478 de clienti ai celor 2 Centre Comerciale au devenit donatori lunari, cu donatie medie lunara de 25 de lei, suma maxima generata intr-un an de zile fiind de 143,400 lei. De asemenea, 483 de donatori au efectuat donatii contactelss si aprox. 2000 de euro au fost colectati in urnele de donatii.


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiari directi: 110 copii care provin din familii defavorizate din zona Baneasa (zona limitrofa a strazii I.D. Gherea,elevi ai Scolilor nr. 6 si nr. 7) si Clincei, Jud. Ilfov. Copiii au varste cuprinse intre 6 si 14 ani si prezinta risc major de abandon scolar.

Beneficiari indirecti: 50 de parinti ai copiilor din cele 2 Centre Educationale din Baneasa si Clinceni care beneficiaza de servicii de consiliere in vederea imbunatatii calitatii vietii.


| Strategia și implementarea campaniei
    Pentru a atinge obiectivele a existat o campanie de comunicare integrata: in store, online.
1. in store: prin amplasarea unor totemuri care aveau integrate un dispozitiv POS (''pusculita electronica") si o urna de donatii cash, prin difuzarea unui spot radio, prin intermediul unor panouri informative (inclusiv digitale) care promovau modalitatile de implicare.
2. online: campanii de promovare dedicate in conturile social media ale celor 2 Centre Comerciale; campanii de promovare in contul de social Media al Bancii Transilvania, dar si in contul Fundatiei Inovatii Sociale Regina Maria.

De asemenea, campania de fundraising a beneficiat de toate mecanismele de fundraising existente pe piata din Romania.
Donatii one off:
1. Donatii cash in urne special amenajata
2. Donatii contactless prin intermediul charity boxes pus la dispozitie de Banca Transilvania (cardul sau orice instrument de plata –donatii posibile cu cardul, telefonoul, bratara, ceas smart etc)
Donatii recurente:
1. Donatii 2 euro prin intermediul SMS-ului
2. Donatii prin intermediul mecanismului de debit direct

https://www.facebook.com/BancaTransilvania/posts/3901224849893211
https://www.facebook.com/DrumulTaberelor/posts/5658188647540168
https://www.facebook.com/Centrul.Comercial.Auchan.Titan/posts/5280881248604646




| Impactul campaniei
    Campania „Impreuna implinim mii de vise!” implementata in sistem tripartit a inregistrat urmatoarele rezultate:
• Un numar estimat de 3.200.000 de impresii offline despre campanie si 200.000 impresii online;
• 478 de clienti ai celor 2 Centre Comerciale au devenit donatori lunari prin intermediul debitului direct, cu o donatie medie lunara de 25 de lei;
• 483 de donatori au donat contactless prin intermediul charity boxes pus la dispozitie de Banca Transilvania;
• 2000 de euro colectati cash in urnele de donatie.
Raportandu-ne la nevoile beneficiarilor, in cadrul campaniei am reusit sa asiguram costurile unuia din centrele educationale unde vin zilnic, peste 30 de copii timp de 4 luni. Mai mult, donatiile lunare vor contribui la asigurarea sustenabilitatii proiectului.


| Buget
    5.000 - 10.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->