Participanti & Proiecte
Facem loc și pentru ei
|
Organizator: Fundatia HOSPICE Casa Sperantei |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Potrivit Legii Sponsorizării, firmele pot direcţiona până la 20% din impozitul pe profit pe care îl datorează statului către un ONG ca HOSPICE Casa Speranței.
Începând cu 2018, și microîntreprinderile pot folosi această facilitate fiscală, dacă directionarea se face către un ONG acreditat ca furnizor de servicii sociale, ca în cazul HOSPICE. Asistența socială este unul dintre pilonii îngrijrii paliative, iar modificările legislative din acest an permit sponsorizarea serviciilor sociale acreditate asigurate de fundație. Aproape 50% din companiile care susțin HOSPICE prin acest mecanism sunt încadrate acum în categoria microîntreprinderilor, de aceea contribuția lor este esențială pentru HOSPICE, iar acest lucru trebuia obligatoriu comunicat, campania reprezentând cea mai importantă sursă de venit pentru organizaţie
| Scopul campaniei
Scopul a fost în primul rând cel de strângere de fonduri prin folosirea facilitatii de directionare a 20% din impozitul companiilor; apoi de conștientizare a nevoii uriașe de îngrijire paliativă, peste 170.000 de romani avand nevoie de ingrijire paliativa. Doar 9% dintre ei primesc acest tip de ingrijire, iar conceptul de paliatie este inca necunoscut pentru foarte multi pacienti.
Obiectivul campaniei a fost strangerea a 8.300.000 lei in urma redirectionarii a 20% din impozitul pe venit/profit al companiilor.
| Client campanie
HOSPICE Casa Speranței
| Autor campanie
HOSPICE Casa Speranței
| Acoperire campanie
București, Brașov
| Descriere campanie
Bolnavii de cancer au primit două lovituri în pandemie: o dată din cauza COVID, apoi pentru că au avut cu greu acces la îngrijirea de care au urgent nevoie. Noul coronavirus ne-a schimbat tuturor viețile și a afectat întreaga societate, însă în același timp a schimbat radical activitatea spitalelor care nu tratează Covid-19, iar pentru pacienții oncologici povara unei boli incurabile a fost și mai grea.
De aceea, bolnavii de cancer sunt printre cei mai afectați în pandemie. Diagnosticul întârzie, iar îngrijirea de care au nevoie este amânată sau chiar anulată. Bolnavii incurabili au devenit, “ceilalți”, pacienții despre care se vorbește mai puțin, pentru care se donează mai puțin, care sunt ajutați mai puțin.
Pacienții incurabili au nevoie de noi, mai mult ca oricând. Listele de așteptare sunt cumplit de lungi. Cererea era uriașă și înainte – există peste jumătate de milion de pacienți oncologici în evidența medicilor de familie – însă în pandemie solicitările au crescut dramatic. HOSPICE Casa Speranței a lansat un apel public în numele pacienților oncologici: #facemloc și pentru ei.
| Date beneficiari direcţi
Paliația este o realitate care este în orice sistem de sănătate și în orice societate. Nu ține cont de COVID sau de alte etape diverse. La ora actuală, în România există 172.000 de persoane care au nevoie în fiecare an de paliație, din care sistemul cu totul, indiferent că vorbim de operatori publici, privați sau fundații, poate să răspundă doar la 9% din nevoie. Acesta era starea de fapt înainte de coronavirus. Pentru bolnavii de cancer, nivelul total al spitalizărilor la nivel național s-a prăbușit dramatic în pandemie, cu aproape 50% mai puțin față de aceeași perioadă a anului predecent. Spitalele HOSPICE au rămas deschise 24/24, iar medicii, asistentele și întreg personalul clinic de la HOSPICE au fost și sunt alături de pacienții incurabil. Însumat, in 2020 HOSPICE a oferit peste 10.000 de zile de internare gratuite.
| Strategia și implementarea campaniei
Campania s-a desfăşurat omni channel. Una dintre direcţiile esenţiale a fost campania de comunicare în online, ce a beneficiat de o promovare intense atât în reţelele de social media, cât şi prin intermediul articolelor dedicate în presă. Campania a debutat cu o scrisoare deschisă şi a continuat cu articole dedicate, poveşti de pacienţi, testimoniale şi interviuri, ce au ţinut activă şi relevantă campania pe durata lunilor Noiembrie şi Decembrie.
| Impactul campaniei
Impactul campaniei a fost unul extraordinar pentru Fundaţia HOSPICE Casa Speranţei. În ciuda faptului că targetul părea unul foarte greu, a fost depăsit. Datorită tuturor celor care s-au implicat și au răspuns apelului nostru – #facemloc și pentru ei – am reușit să rămânem alături de pacienții incurabili. Aproximativ 900 de companii au răspuns apelului nostru și au redirecționat 20% din impozit către HOSPICE Casa Speranței și, astfel, banii plătiți deja statului au primit o destinație concretă: sprijin și îngrijire paliativă gratuită pentru pacienții cu o boală incurabilă.
Totodată, în cadrul campaniei de comunicare, am făcut un apel către media să #facăloc și pentru pacienții incurabili și astfel s-a generat un interes şi un awareness sporit pentru îngrijirea paliativă, fiind 350 de apariţii dedicate şi menţiuni în mass-media.
| Buget
< 5.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie