Participanti & Proiecte
ABA Academy și Open - Centre de excelență în autism
|
Organizator: Asociatia Autism Voice |
|
Sectiune: Programe |
Punctul de pornire al programului a început încă din 2008, atunci când nu existau centre de terapie pentru copiii cu autism și specialiști, iar părinții care aveau posibilitatea financiară aduceau specialiști din străinătate pentru realizarea terapiei cu copilul lor. Ne-am dorit să venim în ajutorul societății românești cu specialiști acreditați internațional și programe clare de intervenție după modele preluate din străinătate. Programele au fost personalizate pentru a putea fi aplicate în România, iar fiecare terapeut angajat la Autism Voice urmează cursuri de specializare pentru obținerea acreditării internaționale ca terapeut ABA. Nevoile beneficiarilor au fost identificate cu ajutorul statisticilor și studiilor din afara țării care vizau nevoile copiilor cu autism pentru recuperarea și autonomia lor.
| Scopul programului
Programul are scopul îmbunătățirii calității vieții celor 400 de copii cu autism, beneficiari Autism Voice. Obiective:
1. Derularea în 3 ani a atelierelor de educație non-formală, psihoterapie, ludoterapie, terapie ABA pentru 400 de copii.
2. Training-uri gratuite pentru părinții copiilor din program și ședințe de consiliere + alți părinți din comunitate pentru educarea familiilor afectate de această afecțiune la nivel național.
3. Training în ABA pentru profesori pentru educarea managementului colectiv și integrarea copiilor cu autism în mediul școlar.
4. Realizarea unui ghid pentru părinți.
| Acoperire
Bucuresti, Ilfov, Prahova, Pitești, Ialomița, Călărași, Suceava, Argeș, Bacău, Brăila, Brașov, Buzău, s.a.
| Rezumat
Proiectul are ca și scop oferirea celor mai buni specialiști și programe de recuperare și integrare a copiilor cu tulburări din spectrul autist sau comportamentale. Potrivit OMS, la nivel mondial, 1 copil din 100 este diagnosticat cu autism, iar pentru țara noastră acest lucru înseamnă că peste 40.000 de copii au acest diagnostic care îi ține izolați în propria lume, incapabili să comunice, să socializeze sau să fie parte din societate. Însă, 89% din copii pot dezvolta abilități, pot învăța să vorbească și pot deveni autonomi dacă încep cât mai devreme un program intensiv de recuperare. În acest caz, nevoia unui astfel de proiect a fost absolut necesară, în țara noastră nefiind nici un sistem de suport și recuperare pentru acest diagnostic.
Obiectivele vizate au fost de implementare a unor programe de diagnosticare precoce, evaluare și terapie pentru cei mici, programe de consiliere și training pentru părinți și cadre didactice, programe de formare a specialiștilor implicați în terapia copiilor, materiale educaționale și terapeutice speciale, programe de integrare socială pentru copii și adolescenți și programe de advocacy, conștientizare și educare cu grupuri sociale și profesionale, pentru a-i ajuta să înțeleagă cum pot contribui la evoluția copiilor cu tulburări de dezvoltare sau de spectru autist. Rezultatele obținute pentru perioada înscrisă în competiție sunt de 57000 ateliere de educație non-formală, psihoterapie, ludoterapie, arte și planuri de intervenție pentru 400 de copii cu autism și oferirea a 49000 ore terapie ABA, training-uri gratuite pentru 900 părinți și 1250 ședințe consiliere pentru părinți, training în ABA pentru 450 profesori, în vederea aplicării la clasă a tehnicilor învățate și realizarea ghidului De la diagnostic la intervenție în autism.
| Date beneficiari direcţi
400
| Activitati
Realizarea evaluărilor inițiale pentru includerea copiilor în programul de terapie de către specialiștii nostri. 10 specialiști s-au deplasat la familiile care au solicitat terapie la domiciliu pentru copiii lor. 4 specialiști au realizat training-uri gratuite, online pe ZOOM, pentru părinți din toată țara care au copii cu nevoi speciale, training-uri care prezintă o serie de workshopuri scurte, cu o parte teoretică și una aplicată, exemple, cu tematică diversă, care să ajute fiecare părinte să înțeleagă concepte de bază și modurile eficiente de dezvoltare a abilităților copiilor pe fiecare arie de interes. 2 specialiști au realizat training-uri în ABA pentru cadre didactice, deoarece am observat că tulburările comportamentale și de învățare, nu afectează doar copiii cu tulburări de spectru autist, ci și copiii cu dezvoltare neuro-tipică. Cursurile pentru cadre didactice oferă toate informațiile, metodologiile și materialele necesare pentru înțelegerea tuturor tipurilor de tulburări comportamentale și a tehnicilor de management comportamental la clasa, astfel încât profesorii să poată asigura adaptarea și incluziunea socială a copiilor cu nevoi speciale în învățământul de masă. Realizarea ghidului De la diagnostic la intervenție în autism în 2022-2023 pentru părinții care au copii cu autism și alte tulburări de sănătate mintală cu acces atât pentru părinții copiilor înscriși în organizație, cât și pentru părinții din afara organizației.
| Rezultatele programului
Rezultatele obținute pentru perioada înscrisă în competiție au reușit să îmbunătățească cu 40% abilitățile copiilor, a părinților care au copii cu autism și a cadrelor didactice în lucrul cu aceștia. Au fost realizate în total:
1. 57000 ateliere de educație non-formală, psihoterapie, ludoterapie, arte și planuri de intervenție pentru 400 de copii cu autism și oferirea a 49000 ore terapie ABA.
2. Training-uri gratuite pentru 900 părinți și 1250 ședințe consiliere pentru părinți.
3. Training în ABA pentru 450 profesori, în vederea aplicării la clasă a tehnicilor învățate.
4. Realizarea Ghidului De la diagnostic la intervenție în autism în 2022-2023 pentru 700 părinți care au copii cu autism. Toate aceste rezultate au condus la creșterea abilitățile celor 400 de copii cu autism, în interacțiunea socială și în mediul școlar printr-o înțelegere mai mare a contextelor sociale și a propriei persoane. Cele 900 training-uri gratuite și 1250 ședințe consiliere pentru părinții copiilor cu autism au condus la îmbunătățirea modul de lucru de acasă cu aceștia. Training-urile în ABA pentru cele 450 de cadre didactice au dus la creșterea performanțelor acestora în lucrul cu copiii la școală, în cele 450 de școli unde au catedra și a incluziunii copiilor cu autism.
| Parteneri
Nu a fost cazul!
| Despre organizator
Povestea Autism Voice a început în 2008, atunci când doar câțiva copii aveau acces la forme de terapie pentru autism care să le ofere o șansă la recuperare. După 15 ani de eforturi și determinare, Autism Voice gestionează 3 centre de terapie pentru peste 440 de copii și tineri, terapie oferită de analiștii comportamentali acreditați internațional ai asociației. Organizația reușește să asigure terapie, îndrumare și programe gratuite care contribuie la integrarea copiilor în grădinițe și școli.
| Website proiect
https://autismvoice.ro/