Participanti & Proiecte
Reacție pentru Educație
|
Organizator: Narada |
|
Categorie: Premiul Special Organizația NEW ENTRY |
Situația pandemică și necesitatea transferului orelor de clasă pe platforme online în vederea continuării actului educațional, afectat de restricțiile impuse la nivel național au scos la iveală probleme alarmante din comunitățile dezavantajate. Cea mai mare provocare după suspendarea activității școlilor a fost identificarea comunităților vulnerabile și deservirea nevoilor acestora, astfel încât școala să poată continua. În doar opt săptămâni după declanșarea pandemiei, prin prima intervenție educațională „Reacție pentru educație” lansată de Narada alături de Ministerul Educației, au fost digitalizați peste 100000 de copii, iar cu sprijinul a 1475 de profesori au fost identificate nevoile comunităților vulnerabile și aduse în atenția publică pentru a putea fi soluționate.
| Scopul proiectului
Scopul a fost crearea unui sistem de intervenție rapid și eficient, pentru a minimiza efectele negative ale scenariului pandemic asupra educației și a facilita tranziția de la sistemul clasic de predare, la unul care să se desfășoare în format online.
Obiectivele:
•Oferirea de resurse materiale pentru educația online celor 7 comunități
•Crearea formularului pentru exprimarea nevoilor materiale adresat profesorilor
•Lansarea platformei narada.online care conținea resurse informaționale și asistență pentru profesori
•Crearea class-urilor digitale, cu sprijinul unor persoane din sfera publică.
| Aria geografica
Ținând cont de situația națională a educației în perioada pandemiei, Narada a sesizat necesitatea unei intervenții care să vină în sprijinul soluționării problemelor întâmpinate de elevi și cadre didactice prin intermediul unor măsuri concrete a căror aplicabilitate să se realizeze la nivel național. Un taskforce specific din cadrul proiectului a venit în sprijinul unor comunități localizate în Ilfov, Dâmbovița, Argeș, Prahova, Brașov, Covasna și Suceava. În cadrul proiectului au fost identificate și deservite nevoile acestor comunități critice din punct de vedere al conectivității, pentru a studia îndeaproape demersul educațional de la distanță. Fără existența unui precedent istoric recent, cele 7 comunități au reprezentat un pilon important în analizarea situației la firul ierbii și orientarea intervențiilor organizației pe baza rezultatelor analizei. Astfel, prin intermediul proiectului, au fost realizate intervenții pentru copiii din comunitățile prahovene Scorțeni, Bordeni, Mislea și Valea Doftanei, comunitatea argeșeană Tutana, localitatea Rudeni din Chitila, comunitatea Ciocănești aflată în Dâmbovița, localitățile Zizin și Augustin din Brașov, orașul Baraolt din Covasna și satul Moldovița din Suceava.
| Rezumat
Proiectul Reacție pentru Educație reprezintă invitația și apelul lansate de Narada pentru a construi un sistem de reacție rapid și eficient, care să minimizeze consecințele pe care declanșarea pandemiei și trecerea la învățământul online le-ar fi putut avea asupra procesului educațional. În colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării și cu susținerea cora Romania, au fost create patru măsuri și instrumente concrete de continuare a procesului educațional de la distanță. Agregatorul de nevoi al profesorilor a vizat atât culegerea unor informații care să ilustreze situația reală din teren, cât și punerea la dispoziția acestora a unui instrument cu ajutorul căruia au reușit să mobilizeze comunitățile în vederea soluționării problemelor semnalate. În cadrul proiectului au fost identificate și deservite nevoile a 7 comunități critice din punct de vedere al conectivității, pentru a studia îndeaproape demersul educațional de la distanță. Având scopul de a susține profesorii în adaptarea modului de predare la desfășurarea orelor online, a fost creată narada.online, platformă digitală menită să adreseze nevoile de know-how ale profesorilor, pe care sunt disponibile spații de lucru pentru aplicațiile digitale folosite în predarea la distanță, ajutând 7779 de profesori. Ultimul task force a creat 30 class-uri digitale, adresate adolescenților, susținute de oameni de business, personalități din showbiz, profesori și traineri, precum Adrian Despot sau George Buhnici, care s-a bucurat de peste 350.000 de vizualizări. Aceste măsuri au impactat în mod direct peste 620.000 de elevi la nivel național, fapt ce a reprezentat un adevărat sprijin în încercarea unitară a societății de a oferi o șansă la educație și respectiv un viitor mai bun tuturor copiilor.
| Date beneficiari direcţi
7779 profesori și peste 620.000 elevi s-au bucurat de beneficiile generate de proiect.
| Activitati
Narada alături de Ministerul Educației și Cercetării și cu susținerea Cora România, au venit în sprijinul profesorilor și elevilor cu patru măsuri și instrumente concrete de continuare a procesului educațional de la distanță. Reacție pentru Educație a oferit dotări materiale pentru 7 profesori și elevii acestora din 7 comunități defavorizate în ceea ce privește educația în medii digitale, pentru a studia îndeaproape demersul educațional de la distanță; a pus la dispoziția cadrelor didactice un formular pentru exprimarea nevoilor materiale în demersul saltului abrupt pe care îl realizau către educația la distanță, informațiile oferind o imagine amplă a situației școlilor și respectiv a necesităților urgente, avându-se în vedere mobilizarea comunităților pentru remedierea problemelor semnalate de dascăli; a lansat platforma narada.online, pe care sunt disponibile spații de lucru pentru fiecare dintre aplicațiile digitale folosite de profesori în predarea la distanță, în vederea acordării unui sprijin direct și eficient cadrelor didactice ce întâmpină dificultăți în tranziția spre mediul online. Astfel, 7779 de profesori au beneficiat de conținutul livrat și consultanța one to many oferită de voluntarii Narada; a creat seria de clase digitale susținute de oameni de business, personalități din showbiz, profesori și traineri precum George Buhnici, Paul Olteanu sau Urania Cremene, pentru a asigura conținut relevant și atractiv destinat elevilor.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
253,483
| Parteneri
Narada alături de Ministerul Educației și Cercetării și cu susținerea Cora Romania, au venit în sprijinul profesorilor și elevilor cu măsuri și instrumente concrete de continuare a procesului educațional de la distanță. Desfășurarea proiectului a atras 7 comunități a căror instituții de învățământ au beneficiat de sprijinul inițiativei Narada, a implicării companiilor partenere și a Ministerului Educației și Cercetării. Pentru susținerea accesului la educație indiferent de restricțiile impuse de scenariul pandemic, Bookster a oferit acces gratuit către resursele din biblioteca lor digitală tuturor profesorilor ce au vizitat platforma, indiferent de numărul acestora, fapt ce a contribuit semnificativ la continuarea actului educațional într-un mod calitativ. Pilonul NaradiX a beneficiat de sprijinul unor persoane din scena publică, artiști, psihologi, medici și analiști, orele avându-i în prim plan pe Andrei Pitiș, Ema Barbă, Adrian Despot, Valentin Miu și Raluca Poroineanu, Sebastian Honciuc, Anca Baniță, Andrei Dunuță, Dan Oros, Mircea Bravo, Elena Calistru, Mihail Pautov, Urania Cremene, Bianca Adam, Radu Magdin, Daniel Stoia, Valentin Miu, Dr. Veaceslav Șaramet, Andreea Teodor, Sore, George Buhnici, Alexandra Nechita, Armina Dobrică, Costel Popa și Livia Boca, Mihaela Noroc, Mirela Oprea, Beatrice Galațanu, David Timiș, Adrian Asoltanie și Paul Olteanu.
| Website proiect
https://narada.ro/