Participanti & Proiecte
ANAIS - Voci Netacute
|
Organizator: Cheil Centrade |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
In 2019, in Romania, la fiecare 30 de secunde o romanca este victima violentei domestice. Mai ingrijorator este faptul ca, de frica, doar 1% dintre femei vorbesc despre abuzuri si chiar mai putine cer ajutor. Mascat sub diferite forme, subiectul a fost de-a lungul timpului tratat superficial in lipsa unei educatii pe aceasta tema.
Asa cum foarte multe femei, victime ale violentei domestice, aleg sa taca, asa a ramas si violenta din anumite filme mute, ascunsa, timp de aproximativ 100 de ani. Daca ne uitam la istoria cinematografiei, putem descoperi ca anumite filme mute au normalizat abuzurile impotriva femeilor.
| Scopul proiectului
Campania a avut ca obiectiv pe de o parte, sa incurajeze victimelele abuzului domestic sa rupa tacerea si sa contacteze asociatia ANAIS pentru sprijin si consiliere, iar pe de alta parte sa stranga fonduri pentru singurul adapost de urgenta, cu program non-stop, din Bucuresti. Publicul a putut sustine victimele violentei domestice printr-un sms la 8833 cu cuvantul „NETACERE”.
| Aria geografica
Romania
| Rezumat
In 2019, in Romania, la fiecare 30 de secunde o românca este victima violentei domestice, dar doar 1% dintre femei vorbesc despre abuzuri. Asociatia nonprofit ANAIS care sprijina victimele violentei domestice a lansat in martie 2019 campania „Voci Netacute”. Acesta este un proiect de content cinematografic impartit in 7 capitole, in care 7 victime reale ale violentei domestice rup tacerea si le dau voce, pentru prima data in o suta de ani, personajelor abuzate din filmele mute.
Pentru “Voci Netacute” am folosit filme autentice, produse in anii '20, filme care ascund numeroase secvente de violenta domestica si care, in acea perioada, erau folosite ca entertainment.
Filmul a fost lansat in cinema in cadrul unui eveniment la Elvire Popesco si a fost disponibil pentru vizionare publica timp de 3 zile, in perioada 29-31 martie, la Galeria Kube Musette. Campania a avut ca obiectiv pe de o parte, sa incurajeze victimelele abuzului domestic sa rupa tacerea si sa contacteze asociatia ANAIS pentru sprijin, iar pe de alta parte sa strânga fonduri pentru singurul adapost de urgenta, cu program non-stop, din Bucuresti. Publicul a putut sustine victimele violentei domestice printr-un sms la 8833 prin cuvântul „NETACERE”.
Filmul a produs un val de sustinere din partea influencerilor care au rupt la rândul lor tacerea si au vorbit despre propriile povesti de abuz. Actrita Monica Barladeanu s-a alaturat campaniei drept ambasador.
Filmul a avut peste 4,1 milioane de vizualizari intr-o singura luna, 1,2 milioane de impresii, de PR iar numarul de apeluri telefonice catre ANAIS a crescut cu 62%. Filmul a fost selectat in cadrul Festivalului de Film de la Cannes, categoria Romanian Short Waves si campania a primit 4 nominalizari la Festivalul Cannes Lions, inclusiv la categoria Film.
| Date beneficiari
Publicul tinta principal: femeile care au suferit orice tip de abuz. Am invatat ca provin din medii urbane sau rurale, de toate varstele. Al doilea public tinta a fost un public urban mai mare, cu venituri medii spre mari, educat, dar nu atunci cand a fost vorba de violenta in familie. Filmul a avut peste 4,1 milioane de vizualizari intr-o singura luna, 1,2 milioane de impresii, de PR iar numarul de apeluri telefonice catre ANAIS a crescut cu 62%.
Filmul a produs un val de sustinere si incurajari din partea influencerilor care au rupt la randul lor tacerea si au vorbit despre propriile povesti de abuz. Actrita Monica Birladeanu s-a alaturat campaniei drept ambasador.
| Date beneficiari
| Activitati
Romania este inca o tara patriarhala, unde la fiecare 30 de secunde o femeie este victima unui abuz din partea barbatilor. Aceasta este o problema in continua crestere in tara noastra, dar, din pacate, exista o multime de stereotipuri care raspund subiectului. Romanii judeca gresit aceste acte de abuz si directioneaza vina catre victima, spunand lucruri de genul „a fost vina ei”, „a cerut-o”, „femeia ar trebui sa fie ascultatoare”. Toate aceste expresii sunt inscrise in mentalitatea noastra colectiva si acest lucru duce la multe situatii in care femeile nu pot cere ajutor, deoarece nimeni nu le ia in serios.
Insight-ul pe care l-am avut a fost acela ca, in ansamblu, suntem orbi si, de asemenea, surzi la violenta in familie. Pentru a demonstra acest lucru, am selectat un continut de mare impact - filme mute si am fortat spectatorii sa le vada intr-un mod nou. Mesajul cheie a fost pe de o parte, cel care a inspirat alte femei sa rupa tacerea, iar pe cealalta, a indemnat oamenii sa asculte vocile lor tacute pana acum.
Abordarea noastra s-a bazat pe revelatie, dar si pe vinovatie. I-am facut pe oameni sa priveasca scenele pe care le-au vazut inainte dintr-o perspectiva noua, ghidati de vocile victimelor curajoase, iar impactul emotional a fost urias.
Campania de 2 luni a vizat oameni in contexte diferite, expunandu-i la confesiuni spulberante. De Ziua Internationala a Femeii, am lansat o platforma online pentru promovarea filmului, www.vocinetacute.ro, unde femeile puteau urmari povestile complete si inregistra propria poveste de abuz pentru a fi ajutate de ANAIS. Filmul a fost proiectat si in cinematografele mari, difuzate de televiziunile nationale, proiectat intr-o galerie de arta extrem de vizitata si a fost introdus ca material educational in scoli, colegii si chiar in Curtea de Drept a Romaniei. Campania a avut o amplificare puternica de PR pe diverse canale: influencerii locali au fost ambasadorii nostri pentru ruperea tacerii folosindu-si puterea de social media, mai multe publicatii tiparite si publicate online au distribuit stirile campaniei si ale filmului, iar noi am avut o prezenta puternica pe TV, radio si in emisiunile online, unde campania a fost acoperita pe scara larga de stiri, show-uri si alte continuturi.
| Rezultatele proiectului
Campania a urmarit sa ajute femeile care sunt victime ale abuzurilor domestice sa vorbeasca si, intr-adevar, apelurile de ajutor catre linia informativă a lui Anais au crescut cu 62% în timpul campaniei. Microsite-ul campaniei a avut o durata medie de sesiune de peste 8:20 minute, cu o rată impresionantă de respingere de 28,50%, ceea ce inseamna ca un utilizator mediu a urmarit cel putin jumatate din povesti. Campania a atins un o coarda sensibila și a inspirat un val de sprijin la nivel national: interactiunea sociala cu contul de Facebook Anais a crescut cu 70%, in mare parte organic; peste 60 de publicatii online, peste 70 de influencers au scris sau au vorbit despre campanie.
Una dintre cele mai bune actrite din Romania a devenit purtatorul nostru de cuvant si a promovat campania la PRO TV, cel mai mare post de televiziune din tara in ceea ce priveste ratingurile, cu peste 700.000 de persoane. Mai mult, doua dintre cele mai mari cinematografe din tara au rulat o promotie de campanie pre-film, expunand astfel campania la mii de participanti la cinema. Filmul a fost lansat cu o proiectie intr-o sală de cinema pentru 800 de influenceri si jurnalisti si in efortul de a influenta tinerii, a fost proiectat si la Facultatea de Psihologie si un liceu de top din Bucuresti pentru peste 600 de spectatori tineri.
Cu o investitie minima de 4.500 de euro, campania a generat peste 3,4 milioane de vizualizari si o valoare medie castigata de 1,2 milioane de euro, ceea ce reprezinta mai mult de 200% randament al investitiei. Chiar si publicațiile internationale, precum Ads of the World, Little Black Book, The Stable si ADDS, au ridicat si au promovat campania. De asemenea, a fost selectat ca parte a programului Romanian Short Waves la prestigiosul Festival de Film de la Cannes.
| Bugetul
< 5.000 Euro
| Parteneri
In 2019, in Romania, la fiecare 30 de secunde o românca este victima violentei domestice, dar doar 1% dintre femei vorbesc despre abuzuri. Asociatia nonprofit ANAIS care sprijina victimele violentei domestice a lansat in martie 2019 campania „Voci Netacute”. Acesta este un proiect de content cinematografic impartit in 7 capitole, in care 7 victime reale ale violentei domestice rup tacerea si le dau voce, pentru prima data in o suta de ani, personajelor abuzate din filmele mute.
Pentru “Voci Netacute” am folosit filme autentice, produse in anii '20, filme care ascund numeroase secvente de violenta domestica si care, in acea perioada, erau folosite ca entertainment.
Filmul a fost lansat in cinema in cadrul unui eveniment la Elvire Popesco si a fost disponibil pentru vizionare publica timp de 3 zile, in perioada 29-31 martie, la Galeria Kube Musette. Campania a avut ca obiectiv pe de o parte, sa incurajeze victimelele abuzului domestic sa rupa tacerea si sa contacteze asociatia ANAIS pentru sprijin, iar pe de alta parte sa strânga fonduri pentru singurul adapost de urgenta, cu program non-stop, din Bucuresti. Publicul a putut sustine victimele violentei domestice printr-un sms la 8833 prin cuvântul „NETACERE”.
Filmul a produs un val de sustinere din partea influencerilor care au rupt la rândul lor tacerea si au vorbit despre propriile povesti de abuz. Actrita Monica Barladeanu s-a alaturat campaniei drept ambasador.
Filmul a avut peste 4,1 milioane de vizualizari intr-o singura luna, 1,2 milioane de impresii, de PR iar numarul de apeluri telefonice catre ANAIS a crescut cu 62%. Filmul a fost selectat in cadrul Festivalului de Film de la Cannes, categoria Romanian Short Waves si campania a primit 4 nominalizari la Festivalul Cannes Lions, inclusiv la categoria Film.
| Website proiect
https://vocinetacute.ro/