close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Reacție pentru Educație



| Organizator:
    Narada
| Categorie:
    Educație, Învățământ, Cercetare
| Problema de fond
    Situația pandemică și necesitatea transferului orelor de clasă pe platforme online în vederea continuării actului educațional, afectat de restricțiile impuse la nivel național au scos la iveală probleme alarmante din comunitățile dezavantajate. Cea mai mare provocare după suspendarea activității școlilor a fost identificarea comunităților vulnerabile și deservirea nevoilor acestora, astfel încât școala să poată continua. În doar opt săptămâni după declanșarea pandemiei, prin prima intervenție educațională „Reacție pentru educație” lansată de Narada alături de Ministerul Educației, au fost digitalizați peste 100000 de copii, iar cu sprijinul a 1475 de profesori au fost identificate nevoile comunităților vulnerabile și aduse în atenția publică pentru a putea fi soluționate.

| Scopul proiectului
    Scopul a fost crearea unui sistem de intervenție rapid și eficient, pentru a minimiza efectele negative ale scenariului pandemic asupra educației și a facilita tranziția de la sistemul clasic de predare, la unul care să se desfășoare în format online.
Obiectivele:
•Oferirea de resurse materiale pentru educația online celor 7 comunități
•Crearea formularului pentru exprimarea nevoilor materiale adresat profesorilor
•Lansarea platformei narada.online care conținea resurse informaționale și asistență pentru profesori
•Crearea class-urilor digitale, cu sprijinul unor persoane din sfera publică.


Reacție pentru Educație Reacție pentru Educație Reacție pentru Educație

| Aria geografica
    Ținând cont de situația națională a educației în perioada pandemiei, Narada a sesizat necesitatea unei intervenții care să vină în sprijinul soluționării problemelor întâmpinate de elevi și cadre didactice prin intermediul unor măsuri concrete a căror aplicabilitate să se realizeze la nivel național. Un taskforce specific din cadrul proiectului a venit în sprijinul unor comunități localizate în Ilfov, Dâmbovița, Argeș, Prahova, Brașov, Covasna și Suceava. În cadrul proiectului au fost identificate și deservite nevoile acestor comunități critice din punct de vedere al conectivității, pentru a studia îndeaproape demersul educațional de la distanță. Fără existența unui precedent istoric recent, cele 7 comunități au reprezentat un pilon important în analizarea situației la firul ierbii și orientarea intervențiilor organizației pe baza rezultatelor analizei. Astfel, prin intermediul proiectului, au fost realizate intervenții pentru copiii din comunitățile prahovene Scorțeni, Bordeni, Mislea și Valea Doftanei, comunitatea argeșeană Tutana, localitatea Rudeni din Chitila, comunitatea Ciocănești aflată în Dâmbovița, localitățile Zizin și Augustin din Brașov, orașul Baraolt din Covasna și satul Moldovița din Suceava.

| Rezumat
    Proiectul Reacție pentru Educație reprezintă invitația și apelul lansate de Narada pentru a construi un sistem de reacție rapid și eficient, care să minimizeze consecințele pe care declanșarea pandemiei și trecerea la învățământul online le-ar fi putut avea asupra procesului educațional. În colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării și cu susținerea cora Romania, au fost create patru măsuri și instrumente concrete de continuare a procesului educațional de la distanță. Agregatorul de nevoi al profesorilor a vizat atât culegerea unor informații care să ilustreze situația reală din teren, cât și punerea la dispoziția acestora a unui instrument cu ajutorul căruia au reușit să mobilizeze comunitățile în vederea soluționării problemelor semnalate. În cadrul proiectului au fost identificate și deservite nevoile a 7 comunități critice din punct de vedere al conectivității, pentru a studia îndeaproape demersul educațional de la distanță. Având scopul de a susține profesorii în adaptarea modului de predare la desfășurarea orelor online, a fost creată narada.online, platformă digitală menită să adreseze nevoile de know-how ale profesorilor, pe care sunt disponibile spații de lucru pentru aplicațiile digitale folosite în predarea la distanță, ajutând 7779 de profesori. Ultimul task force a creat 30 class-uri digitale, adresate adolescenților, susținute de oameni de business, personalități din showbiz, profesori și traineri, precum Adrian Despot sau George Buhnici, care s-a bucurat de peste 350.000 de vizualizări. Aceste măsuri au impactat în mod direct peste 620.000 de elevi la nivel național, fapt ce a reprezentat un adevărat sprijin în încercarea unitară a societății de a oferi o șansă la educație și respectiv un viitor mai bun tuturor copiilor.

| Date beneficiari direcţi
    7779 profesori și peste 620.000 elevi s-au bucurat de beneficiile generate de proiect.

| Date beneficiari
    Peste 100 de voluntari din diverse domenii de business sau învățământ.

| Activitati
    Narada alături de Ministerul Educației și Cercetării și cu susținerea Cora România, au venit în sprijinul profesorilor și elevilor cu patru măsuri și instrumente concrete de continuare a procesului educațional de la distanță. Reacție pentru Educație a oferit dotări materiale pentru 7 profesori și elevii acestora din 7 comunități defavorizate în ceea ce privește educația în medii digitale, pentru a studia îndeaproape demersul educațional de la distanță; a pus la dispoziția cadrelor didactice un formular pentru exprimarea nevoilor materiale în demersul saltului abrupt pe care îl realizau către educația la distanță, informațiile oferind o imagine amplă a situației școlilor și respectiv a necesităților urgente, avându-se în vedere mobilizarea comunităților pentru remedierea problemelor semnalate de dascăli; a lansat platforma narada.online, pe care sunt disponibile spații de lucru pentru fiecare dintre aplicațiile digitale folosite de profesori în predarea la distanță, în vederea acordării unui sprijin direct și eficient cadrelor didactice ce întâmpină dificultăți în tranziția spre mediul online. Astfel, 7779 de profesori au beneficiat de conținutul livrat și consultanța one to many oferită de voluntarii Narada; a creat seria de clase digitale susținute de oameni de business, personalități din showbiz, profesori și traineri precum George Buhnici, Paul Olteanu sau Urania Cremene, pentru a asigura conținut relevant și atractiv destinat elevilor.

| Rezultatele proiectului
    În privința beneficiilor generate de proiect, cei peste 7000 de profesori și 620.000 de elevi au avut parte de asigurarea conexiunii cu școala online prin intermediul resurselor materiale reprezentate de device-uri, oferite de Narada. Cu scopul de a diminua numărul elevilor aflați în imposibilitatea de a se conecta la educația online, fie din cauza unor lipsuri cauzate de situația financiară precară, fie din absența resurselor materiale sau a know how-ului profesorilor, naradienii au asigurat accesul la orele online prin oferirea de gadget-uri pentru elevi și cadre didactice, precum și informații despre platformele de lucru și consultanță one to many. Proiectul a generat o adevărată schimbare în mentalitatea profesorilor, care au realizat că prin propria intervenție pot să contribuie atât la rezolvarea problemelor întâmpinate, cât și la mobilizarea comunităților din care fac parte, respectiv la generarea unei dorințe generale de implicare și îmbunătățire a lucrurilor, demonstrând că fiecare contribuție contează și se transformă în șanse reale spre un viitor mai bun, atât pentru elevi, cât și pentru comunitate. Call-ul pentru acțiune deschis de Narada a reușit să atragă oameni de bine, care au înțeles cât de importante sunt gesturile mici și cât de ușor poți să aduci zâmbetul pe buzele elevilor. Ei s-au mobilizat și au lucrat intens pentru a produce o schimbare în educație, lansând o invitație pentru societate prin intermediul căreia au semnalat cifrele îngrijorătoare ale aspectelor nefavorabile din educație și lucrurile necesare pentru a genera soluții și metode de sprijin.

| Bugetul
    253,483

| Parteneri
    Narada alături de Ministerul Educației și Cercetării și cu susținerea Cora Romania, au venit în sprijinul profesorilor și elevilor cu măsuri și instrumente concrete de continuare a procesului educațional de la distanță. Desfășurarea proiectului a atras 7 comunități a căror instituții de învățământ au beneficiat de sprijinul inițiativei Narada, a implicării companiilor partenere și a Ministerului Educației și Cercetării. Pentru susținerea accesului la educație indiferent de restricțiile impuse de scenariul pandemic, Bookster a oferit acces gratuit către resursele din biblioteca lor digitală tuturor profesorilor ce au vizitat platforma, indiferent de numărul acestora, fapt ce a contribuit semnificativ la continuarea actului educațional într-un mod calitativ. Pilonul NaradiX a beneficiat de sprijinul unor persoane din scena publică, artiști, psihologi, medici și analiști, orele avându-i în prim plan pe Andrei Pitiș, Ema Barbă, Adrian Despot, Valentin Miu și Raluca Poroineanu, Sebastian Honciuc, Anca Baniță, Andrei Dunuță, Dan Oros, Mircea Bravo, Elena Calistru, Mihail Pautov, Urania Cremene, Bianca Adam, Radu Magdin, Daniel Stoia, Valentin Miu, Dr. Veaceslav Șaramet, Andreea Teodor, Sore, George Buhnici, Alexandra Nechita, Armina Dobrică, Costel Popa și Livia Boca, Mihaela Noroc, Mirela Oprea, Beatrice Galațanu, David Timiș, Adrian Asoltanie și Paul Olteanu.

| Website proiect
    https://narada.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->