Participanti & Proiecte
Padurea Copiilor 2012
|
Organizator: ViitorPlus - asociatia pentru dezvoltare durabila |
|
Categorie: Protectia mediului |
Programul de impaduriri Adopta un copac! urmareste in mod sustinut cresterea numarului si volumului de donatii individuale in totalul veniturilor. Ca urmare, in schema de atragere de fonduri au fost dezvoltate evenimente si activitati pentru a stimula constituirea unui comportament caritabil in randul publicului larg. In acest context, chiar din 2011 a fost prezentat in special participantilor la evenimente sportive, conceptul de dublare a numarului de nou-nascuti cu cate un puiet plantat si ingrijit. Raspunsurile favorabile la acest mod de prezentare, precum si situatia grava a inzapezilor a generat definirea unui concept integrat de promovare a implicarii oamenilor in problema despaduririi sudului tarii sub forma campaniei Padurea copiilor.
| Scopul proiectului
Scopul campaniei Padurea copiilor 2012 a fost acela de a sensibila publicul larg cu privire la situatia dramatica a despaduririi sudului tarii, precum si de a stimula comportamentul caritabil fata de proiectele de mediu. Prin urmare campania si-a propus:
- atragerea sustinerii publicului larg prin intermediul unor ambasadori ai cauzei: persoane publice precum Iulian Tudor, dar si alergatori precum Florin Stanciu si Adrian Ber
- sensbilizarea publicului larg prin intermediul campaniilor de pancarte in parcuri
- atragerea de fonduri pentru impaduriri
| Aria geografica
sudul tarii
| Rezumat
Padurea copiilor 2012 si-a propus sensibilizarea si cresterea numarului de donatori individuali pentru cauza impaduririlor sudului tarii.
Inzapezirile din iarna 2011-2012 au evidentiat pe de o parte problematica vulnerabilitatii sudului tarii provocate delipsa padurilor din zona, iar pe de alta parte dorinta oamenilor de a se implica in "ajutorarea victimelor fenomenelor extreme".
ViitorPlus si-a propus sa atraga atentia publicului larg asupra nevoii de implicare in solutii pe termen lung care sa aduca beneficii generatiilor viitoare prin formula-plantarii si ingrijirii unui puiet pentru fiecare nou-nascut.
Campania si-a propus:
- atragerea unui ambasador in persoanei doamnei Iuliana Tudor, proaspata mamica
- crearea unui context de comunicare si strangere de fonduri prin evenimente sportive (Petrom International Halfmarathon, TransMaraton, Maratonul Pietrei Craiului, Raiffeisen Bank International Marathon)
- atragerea de fonduri printr-o campanie SMS
- atragerea de fonduri prin campanii de Cause Related Marketing: Small Change Big Trees Hilton si Stem Sure
- sensibilizarea populatiei capitalei prin campanii de pancarte in parcurile bucurestene
- promovarea unui stil de viata echilibrat,in sprijinirea mediul
Activitatile campaniei au presupus:
- atragerea si implicarea de voluntari in evenimente sportive
- comunicarea pe scara larga a campaniei
- atragerea de donatori si fonduri
Rezultatele campaniei 2012 pot fi sumarizate in: peste 200 de aparitii in presa, peste 75 de "ambasadori" care au alergat aproximativ 1500 de km in evenimente sportive, peste 1000 de ore de voluntariat si 125 de voluntari in evenimente sportive si campanii de promovare outdoor (pancarte), aproximativ 80.000 de ron pentru programul de impaduriri proveniti de la aprox. 3750 de persoane.
| Date beneficiari
Beneficiarii implicati in campania de sensibilizare au fost implicati direct prin realizarea de donatii individuale, prin participarea la competitiile sportive si prin voluntariat la organizarea acestor evenimente. Beneficiarii indirecti, comunitatea locala au fost implicati in activitati de voluntariat in plantarea si ingrijirea de puieti pe parcela desemnata pentru reconstructie ecologica prin impaduriri.
| Rezultatele proiectului
Principalele rezultate vizate de proiect au fost:
1. sensibilizarea tinerilor parinti si alergatorilor in evenimente sportive de masa fata de problematica impaduririlor sudului tarii
2. implicarea grupurilor tinta in sustinerea impaduririi terenurilor degradate din sudul taria prin donatii individuale
3. mediatizarea acestui subiect pe cat mai multe canale posibile
Prin campania de sensibilizare s-a urmarit informarea grupurilor tinta privind situatia dezastruoasa a sudului tarii ca urmare a lipsei de paduri si crearea unui culturi caritabile si dorintei de implicare pentru solutionarea problemelor. Ca urmare a activitatilor intreprinse in cadrul campaniei, ponderea donatiilor individuali a crescut la 50% din totalul veniturilor atrase de programul de impaduriri Adopta un copac!, reprezentand o dublare procentuala si o triplare a fondurilor atrase astfel, fata de situatia din 2011. Consideram ca printre beneficiile principale aduse grupului tinta este o mai buna constientizare a \"puterii contributiei proprii\" si o schimbare de mentalitate spre un model orientat spre proactivitate si exemplu propriu. Un alt efect a fost cresterea numarului de alergatori la evenimente sportive care imbratiseaza si o cauza caritabila si indirect imbunatatirea calitatii vietii persoanelor care aleg sa se implice prin sport in cauze de mediu.
| Bugetul proiectului (in RON)
12700
| Parteneri
Administratia Lacuri, Parcuri si Zone de agrement; Asociatia Bucharest Running Club; Athenee Palace Hilton; Avis; Cosmote; Federatia Romana de Atletism; Orange; Primaria Municipiului Bucuresti; Ro Club Maraton; Stem Sure; Vodafone
| Website-ul proiectului
http://www.viitorplus.ro/padureacopiilor