close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Primul centru Hi-Tech destinat viitorilor arhitecți



| Organizator:
    Globalworth Foundation
| Categorie:
    Educație, Învățământ, Cercetare
| Problema de fond
    Există o colaborare între Fundația Globalworth și Universitatea prin care fundația alocă anual niște fonduri care acoperă stagii de practică, burse pentru profesori și studenți.
Colaborarea constantă pentru îmbunătățirea educației ne oferă o imagine sinceră asupra desfășurării lucrurilor.
Acest fapt combinat cu cunostintele noastre vizavi de tendințe globale ale pieței, ne-au semnalat niște nevoi dincolo de cele la care lucrăm.
Mai mult, discutând cu Președintele Onorific al Universității, am aflat nevoile universității: cea de a crea un nou laborator destinat studenților pentru că în universitate există doar 2 laboratoare de informatică: insuficientă calculatoarelor care la momentul respectiv avea sub 15 calculatoare și starea calculatoarelor din laboratorul de informatică compusă din 24 de PC-uri actualizate ultima dată în anul 2015.


| Scopul proiectului
    Prin amenajarea HighTech Learning Center ne-am propus să aducem universitatea la un nivel european competitiv pe toate planurile: cercetare, proiectare și învățământ.

1. Creşterea implicării universității în proiecte de cercetare

2. Dezvoltarea capacității universității pentru autofinanţare prin implementarea proiectelor de cercetare

3. Creşterea calităţii actului educaţional prin adaptarea specificul cursurilor: de vizualizare de arhitectură şi de obiect, cursul de imagistica proiectării contemporane, cursul de fabricaţie digitală, discurs digital de arhitectură


Primul centru Hi-Tech destinat viitorilor arhitecți Primul centru Hi-Tech destinat viitorilor arhitecți Primul centru Hi-Tech destinat viitorilor arhitecți

| Aria geografica
    București

| Rezumat
    În contextul în care toate industriile trec printr-o etapă de tehnologizare la nivel global, nevoile pentru educație ale studenților așa cum le știm se shimbă.

Pe lângă tehnologizarea insituțiilor, au apărut și programe de studii pentru arhitectură digitală.

Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu se află în imposibilitatea de a le oferi cunoștințe la nivelul UE studenților săi din lipsa de aparatură și riscă să fie percepută de viitorii studenți că îmbătrânita.

Observând această necesitate și având în ADN-ul companiei și a Fundației Globalworth o înțelegere clară asupra modului în care tehnologia îi poate ajută pe arhitecți să transforme spațiile, ne-am propus să punem prima cărămidă în tehnologizarea studiilor arhitecturale din România.

Astfel, am creat Hi-Tech Learning Centre un spațiu modular renovat și dotat cu tehnologii digitale din domeniul proiectării, combinate astfel încât să răspundă optim cerințelor specifice universității: educație, cercetare, proiectare.

Hi-Tech Learning Centre constă într-un spațiu modular renovat și dotat cu o soluție completă de VR si AR, un sistem de videoconferință, posturi de lucru ergonomice si mobile dotate cu 22 de calculatoare și software performant, imprimante 3D destinate fabricației de prototipuri și machete, o soluție pentru capturi de date – fotografie, scanare 3D și fotogrammetrie.


| Date beneficiari direcţi
    Universitatea are aproximativ 3.000 de studenţi şi 250 de cadre didactice, la care se adaugă cercetătorii şcolii şi personalul de întreţinere. Dintre studenţi, aproximativ 330 participă anual la cursuri de profil (120 la optionale pentru Facultatea de Arhitectură, 160 la cursuri obligatorii şi 50 la opţionale pentru Facultatea de Arhitectură de Interior, 100 la cursurile obligatorii ale Facultăţii de Urbanism. Estimăm că circa 6-8% dintre cadrele didactice au sau ar putea dezvolta un interes constant pentru Centrul High-Tech. Centrele de cercetare ale universității, Muzeul Şcolii de Arhitectură, Biblioteca aduc, împreună, încă 8-10 utilizatori interesaţi. De asemenea, putem estima că 5-10 invitaţi străini s-ar putea implica anual în proiecte de cercetare susţinute de laborator.

| Date beneficiari
    Organizațiile care activează în domenii tributare tehnologiilor digitale (publicitate, media, film, entertainment, fotografie, imobiliare, turism, arheologie, construcţii, administraţia domeniului public, etc) precum şi individuali cu brevete în lucru (robotică, instalaţii interactive, artişti vizuali, etc).

| Activitati
    1. Amenajarea interioara

Din punct de vedere arhitectural reamenajarea spațiului a urmărit flexibilitatea și modularea zonelor de lucru, dar a ținut cont de faptul că ne aflăm într-o zona istorică cu un patrimoniu arhitectural valoros.

2. Crearea mix-ului de tehnologii:

2.1. Prima sala este dotată cu 22 de posturi de birouri ergonomice dotate cu calculatoare conectate în rețea.
2.2. Dotarea calculatoarelor cu un software educaționale deprinderii modelării 3D, prelucarea datelor prin fotogrametrie mai exact: deprinderea modelării 3D, pentru deprinderea studenților cu tehnică prelucrării datelor obținute prin fotogrametrie
2.3. Realizarea primului sistem de videoconferințe, care permite în timp real posibilitatea că imaginea oricărui calculator din sala să poată fi proiectată la un moment dat pe ecranul multimedia cât și interacțiunea cu alți profesori din țară și străinătate.
2.4. Realizarea studioului de producție virtuală, vizualizările VR, printarea 3D și prelucrarea capturilor de date. Studioul de producție virtuală, devine un reper obligatoriu în educația de arhitectură și design și fost dotat cu o o soluție de start completă: o cameră verde, un sistem de videoconferințe, camere de filmat şi surse de lumină, un headset pentru VR şi altul pentru AR, precum şi o staţie grafică performantă zona numită green-room.

3. Pregătirea profesorilor din universitate care s-a realizat prin prin contracte de parteneriat cu specialisti din domeniul privat.


| Rezultatele proiectului
    Prin acest proiect de amenajare și dotare, ridicat la valoarea de 240.000 euro, am reușit cu sprijinul întregii echipe de proiect să aducem prestigioasa universitate la nivel european competitiv din toate perspectivele

• Creşterea calităţii actului educaţional: 3.000 de studenţi vor participa anual la activităţile didactice organizate în laborator; un număr de 100 lucrări de diplomă trebuie să fie susţinute anual în studioul VR al Centrului; trei workshopuri pe semestru vor fi organizate pentru instruirea beneficiarilor direcţi
• Creşterea implicării universitatii în proiecte de cercetare – propunem ca un număr de trei proiecte de cercetare ale UAUIM să se deruleze aici în primul an de la punerea în funcţiune (de exemplu unul de arhitectură parametrică şi fabricaţie, unul de vizualizare a unui monument dispărut şi unul de modelare-cartare a unui sit istoric)
• Training-uri pentru instruirea utilizatorilor (adresate deopotrivă profesorilor şi studenţilor scolii). Vor fi organizate regulat, câte 3 pe semestru, in regim de cursuri facultative.
• Workshop-uri pe diverse teme de interes corelate cu dotările oferite.
• Concursuri pentru elevi şi studenţi. Intenţionăm să mediatizăm noile tehnologii organizând concursuri naţionale cu finanţare MEN pentru elevi şi studenţi şi, ulterior, să trimitem participanţi la fazele internaţionale.
• Susţinerea diplomelor şi eventual jurizarea unor proiecte vor avea loc în studioul de VR, cu acces mediatizat pentru public în sala alaturată.


| Bugetul
    1176000

| Parteneri
    Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”

| Website proiect
    https://www.globalworth.com/sustainability/foundation/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->