close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Inițiativa Nestlé for a Waste Free World



| Organizator:
    Nestle România
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    In Romania, statisticile arata ingrijorator:
- 192 kg alimente sunt risipite de o persoana, in medie;
- 6.000 tone de alimente sunt irosite in fiecare zi;
- se produc 2.2 milioane de tone de deseuri alimentare in intreaga tara;
- 53% din risipa alimentara provine din gospodarii;
- ne situam pe locul 9 in statisticile UE cu privire la risipa alimentara;
- mai putin de 10% din totalul deseurilor se recicleaza.
Aceste cifre ne-au determinat sa incepem campania cu partea de informare, educare si constientizare, si sa o continuam in a doua parte a anului cu plantarea a peste 30000 de puieti de salcam impreuna cu Parcul National Cozia.


| Scopul campaniei
    Scopul acestui proiect este in primul rand de a creste gradul de constientizare la nivel individual, fiind esential ca fiecare parte a procesului de cumparare sa devina parte a lantului de sustenabilitate si dezvoltarea unei mentalitati colective in drectia sustenabilitatii, iar in al doilea rand de a regenera zonei si neutralizarea emisiilor de CO2. Aceste trei directii urmaresc demersurile implementate an dupa an la nivel de companie, prin reducerea cantitatii de apa utilizata in procesul de productie, eliminarea deseurilor la groapa de gunoi si reducerea amprentei de CO2.

Inițiativa Nestlé for a Waste Free World Inițiativa Nestlé for a Waste Free World Inițiativa Nestlé for a Waste Free World

| Client campanie
    Nestlé România

| Autor campanie
    Nestlé România

| Acoperire campanie
    Acoperire națională

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Schimbarile climatice reprezinta un punct de presiune major pentru oamenii din toate colturile planetei, si sunt determinate de tot ceea ce facem – de modul in care actionam, de ceea ce mancam, de mijloacele de deplasare pe care le alegem, de ceea ce cumparam. Gestionarea neadecvata a deseurilor, lipsa colectarii selective sau a reciclarii, circuitul defectuos al deseurilor, toti acesti factori contribuie la schimbarile climatice si la poluare si afecteaza direct ecosisteme, specii, comunitati. Risipa alimentara contribuie la schimbarile climatice, deseurile avand o amprenta de carbon la nivel global de aproximativ 8% din totalul emisiilor cu efect de sera antropogene globale, potrivit EU.

Obiectivul Nestlé este de a impiedica ambalajele sa ajunga deseuri care ajung in mari, oceane si cai navigabile. Pentru o abordare sustenabila, exista trei piloni care trebuie sa lucreze impreuna pentru obtinerea unor rezultate durabile: designul de ambalaj, infrastructura existenta si comportamentul consumatorului. Initiativa Nestlé for a Waste Free World reuneste toate actiunile prin care Nestlé urmareste ca, pana in 2030, sa aiba impact zero asupra mediului in toate operatiunile sale si sa ajute la cresterea nivelului de constientizare cu privire la protejarea mediului.

Proiectele derulate in perioada 2019-2020 au fost: Less Waste, More Love si Popas 2020. Incepand cu data de 8 iunie, care marcheaza Ziua Internationala a Oceanelor, am demarat o serie de actiuni dedicate informarii si constientizarii cu privire la trei aspecte semnificative pentru sustenabilitate, la nivel global: protejarea si utilizarea apei in mod constiincios; colectarea selectiva si reciclarea ambalajelor; reducerea emisiilor de carbon.


| Date beneficiari direcţi
    Campania Less Waste More Love a generat:
• In cadrul campaniei au fost amplasate cosuri de colectare selectiva pe galeriile a 14 magazine Cora si Carrefour, din Bucuresti si Cluj, cu care au avut contact 1 milion de oameni.

Actiunile de comunicare din cadrul proiectului POPAS, prin care am lansat primul raport de biodiversitate in parteneriat cu Parcul National Cozia si am plantat 30 000 de puieti de salcam:
• reach total de 4.000.000 oameni;
• broșura a fost descărcata de 1.000 de ori si vizualizata;
• 500 de voluntari Nestlé;
• De cei 30.000 de salcami vor beneficia locuitorii din judetul Valcea.


| Strategia și implementarea campaniei
    I. Less Waste More Love a cuprins 3 componente de constientizare derulate pe parcursul lunilor iunie-august 2020:
1. #IUBESCNURISIPESC – THE WASTE CHALLENGE - o editie limitata de cosuri creative de colectare selectiva - una artistica pentru adulti, alta jucausa si colorata pentru copii.
In retail – O luna, cumparatorii de produse Nestlé au fost invitati sa colecteze selectiv folosind bin-urile din magazine Cora si Carrefour din Bucuresti si Cluj.
In comunitate - I-am provocat pe Noemi Meilman, Mara Coman si Marian Ionescu sa colecteze selectiv timp de 2 saptamani. Urmaritorii lor au fost invitati sa se implice cu sfaturi. La finalul provocarii, au fost vizitati de specialistul Manager de Mediu, deseurile colectate au fost trimise catre reciclare. Influencerii au premiat cele mai bune sfaturi cu o editie limitata de mini cosuri de colectare selectiva si produse ecologice.
2. #GATESCNURISIPESC – THE WATER CHALLENGE - scopul nostru a fost sa aratam oamenilor ca pot pregati retete delicioase fara apa si sa le oferim, in acelasi timp, sfaturi valoroase pentru a reduce consumul de apa in gospodariile lor.
In comunitate - I-am provocat pe Vladimir Draghia, Alice Cavaleru, Daddy Cool si Teo's Kitchen sa pregateasca o reteta cu 0 consum de apa. Acestia au impartasit retetele cu urmaritorii lor, pe care i-au invitat apoi sa se implice oferind sfaturi utile de gatit cu 0 consum de apa. Cele mai bune sfaturi au fost premiate cu cosuri de produse Nestlé si idei de retete simple si gustoase.
3. #CarbONCarbOFF #LessBurnMoreLove - GAS EMISSIONS CHALLENGE - am dat startul provocarii Less Burn More Love, pe care am impartit-o in 3 piloni - Tehnologie, Casa, Trafic.
In comunitate - I-am provocat pe Otrava, Cristian Manafu si Titi Aur sa arate urmaritorilor de pe platformele lor de socializare cum reusesc ei sa reduca emisiile de carbon acasa, in trafic si prin device-urile pe care le folosesc in fiecare zi. Au invitat comunitatile sa vina cu sfaturi bune pentru a-i ajuta sa indeplineasca provocarea, cei mai activi primind premii cu produse eco.

II. POPAS 2020 – lansare primului studiu de biodiversitate pentru Parcul National Cozia, concentrat pe arealele ecologizate in 2019 si o actiune de plantare a 30.000 de puieti de salcam.


| Impactul campaniei
    Campania Less Waste More Love a generat:
• 68.162 engagements in digital (likes, comments, shares, saves);
• 8.600.396 vizualizari;
• 8% average commitment rate;
• Aproape 500kg de deseuri colectate selectiv si reciclate, in gospodariile influencerilor;
• 1 milion de oameni au avut contact cu bin-urile de colectare selective din cele 14 locatii partenere Cora si Carrefour, din Bucuresti si Cluj
Studiul de caz din Romania a dus la implementarea campaniei in intreaga regiune SEM (South East Market), iar editia speciala a cosurilor de colectare selectiva a fost lansata in Bulgaria, avand rezultate pozitive in comunitatile locale.
Waste Challenge:
Mariciu - https://www.youtube.com/watch?v=s9svG7-ahi0&t=177s&ab_channel=Mariciu
Noemi Meilman - https://www.instagram.com/p/CCDS9LLJpH3/
Mara Coman - https://maracoman.ro/provocare-2-saptamani-fara-risipa/
Water Challenge:
Vladimir Draghia - https://www.facebook.com/vladimirdraghia.ro/videos/2378915952400980
Alice Cavaleru - https://www.facebook.com/310141086397893/videos/2665989543635433
Teodora Istrate - https://www.facebook.com/290330990485/videos/253457052589953
Robert Diaconeasa - https://www.facebook.com/1711796715720370/videos/548428532511006
Gas emission challenge:
Cristian Manafu –https://www.facebook.com/manafu.ro/posts/3267241053331512
Titi Aur - https://www.facebook.com/titiaurcnr/photos/a.2978525662244976/2978525695578306
Cristian Simonca –https://www.facebook.com/bloguluotrava/photos/a.3427957647251101/3427957843917748
Actiunile de comunicare din cadrul proiectului POPAS:
• au generat un reach total de 4.000.000 oameni, iar broșura a fost descărcata de 1.000 de ori si vizualizata;
• 500 de voluntari Nestlé, administratia Parcului si membri ai comunitatii locale au colectat mai mult de 40 de tone de deseuri, trimise catre reciclare sau valorificare;
• 30.000 de puieti de salcam, plantati pe o suprafata de 20 hectare. Acestia vor ajunge la maturitate in 30 de ani si vor ajuta la extinderea arealului de hranire pentru albine, favorizarea polenizarii speciilor autohtone, precum si remedierea vegetativa a solului in anumite zone din parc. Intre 2020 si 2050, vor neutraliza, in total, 2.135.250.000 kg CO2;
• apicultorii din zona isi vor dezvolta afacerile cu aproximativ 80 de familii de albine care vor produce pentru comunitatea locala peste 35 de tone de miere pana in 2050.


| Buget
    > 50.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->