Participanti & Proiecte
O lume fara frica
|
Organizator: Salvati Copiii Romania |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Conform celui mai recent studiu realizat in cadrul proiectului Ora de Net si lansat in luna ferbruarie 2019, 54% dintre copii spun ca s-a intamplat ca cineva sa ii deranjeze sau sa ii supere in timp ce vorbeau pe Internet, procentul fiind semnificativ mai ridicat in randul fetelor si elevilor de liceu. De asemenea, cand sunt suparati in mediul online sau intampina probleme, sub 2 din 10 copii au o reactie, fie de a vorbi cu cineva sau a gasi o solutie pentru rezolvarea situatiei.
Totodata, din cazurile primite la linia de consiliere ctrl_AJUTOR, cele mai multe vizeaza aspecte ce tin de fenomenul de cyberbullying si prezinta incapacitatea copiilor de a gestiona astfel de situatii, precum si teama de a comunica cu parintii, profesorii sau alte persoane apropiate pe aceasta tema, majoritatea simtindu-se rusinati de ceea ce li se intampla.
| Scopul proiectului
Scopul campaniei a fost cresterea gradului de constientizare a tinerilor cu privire la fenomenul de cyberbullying si efectele nocive ale acestuia.
Obiectivele au constat in:
1. Atragerea unui numar de cel putin 1.000 de mesaje si intrebari
2. Cresterea cu 50% a numarului de apeluri la linia de consiliere ctrl_AJUTOR in perioada campaniei
3. Diversificarea canalelor de comunicare cu tinerii si cresterea engagementului acestora cu canalele Ora de Net.
| Aria geografica
National
| Rezumat
Studiul privind utilizarea internetului de catre copii(2019), realizat de Ora de Net, ne-a dezvaluit o realitate tulburatoare: 1 din 2 copii cu varsta cuprinsa intre 12 si 17 ani sunt expusi cyberbullying-ului. Campania “O lume fara frica” a urmarit cresterea gradului de constientizare in randul tinerilor cu privire la fenomenul de cyberbullying si incurajarea lor sa apeleze linia de consiliere ctrl_AJUTOR, pusa la dispozitie de Salvati Copiii. Beneficiind de sprijinul a 5 ambasadori: Alina Eremia, Irina Rimes, Deliric, Mimi si Alpaca Legion, am dorit sa ii inspiram pe copii sa vorbeasca despre problemele lor si sa constientizeze ca nu sunt singurii care trec prin momente dificile, aratandu-le ca pana si persoanele pe care le iubesc si le admira s-au confruntat cu provocari similare.
Campania a demarat printr-o serie de videoclipuri lansate de ambasadori si o pagina dedicata farafrica.ro. Fiecare dintre cei 5 ambasadori ai campaniei a facut cate un video prin care au povestit despre situatiile dificile prin care ei insisi au trecut la un moment dat in viata, dar care nu i-au oprit sa devina oamenii care sunt azi. La randul lor, copiii au putut trimite mesaje, pe siteul www.farafrica.ro catre fiecare ambasador, reprezentat printr-o figurina 3D care il infatisa in copilarie.
Pe parcursul a doua luni, s-au strans 1.200 mesaje de incurajare pe pagina dedicata, videoclipurile lansate de endorseri au fost vizionate de 34.367 ori doar pe pagina campaniei.Pentru ca reteaua de socializare Tik Tok este cea mai utilizata retea de catre audienta 12-17 ani din Romania, campania noastra si-a amplificat mesajul in acest asset digital. Initiativa a adunat 6,9 milioane de vizualizari pe TikTok, fiind prima campanie din Romania facuta de o organizatie pe noua platforma de socializare
| Date beneficiari
Campania a avut ca public tinta principal adolescentii si tinerii cu varste cuprinse intre 12 si 17 ani, cei care au fost victime ale cyberbullyingului sau martori ale unei situatii de acest fel, ce cunosc pe cineva care a trecut prin momente dificile pe internet si de care isi doresc sa fie alaturi cu un gand bun sau o incurajare. 1.200 de tineri au participat cu mesaje, 126 de persoane au primit consiliere psihologica si 44.306 au interactionat cu clipurile endorserilor.
| Date beneficiari
| Activitati
Prin Campania “O lume fara frica” am dorit sa aratam adolescentilor ca nu sunt singuri, ca si alte persoane intampina probleme sau dificultati in mediul online, iar daca acest lucru li se intampla, este important sa stie ca pot solicita ajutorul celor din jur si ca pot primi sfaturi practice de la specialisti.
1.Prima etapa a campaniei a constat in identificarea si contactarea endorserilor. Un criteriu important de selectie a reprezentat dorinta lor de a impartasi experientele reale prin care au trecut si care la un moment dat i-au facut vulnerabili in mediul online
2. Crearea figurinelor din colectia pe care am denumit-o Neinfricati a reprezentat pasul urmator. Acestea au reprezentat un simbol al endorserilor in copilarie, catre ele fiind directionate mesajele de incurajare venite de la tineri.
3. A urmat dezvoltarea unui website dedicat campaniei, cu sectiuni separate pentru fiecare ambasador, pe care au devenit disponibile video-ul cu povestea lui si sectiunea special creata pentru a primi incurajari
4. Fiecare ambasador a lansat videoclipul cu povestea sa din copilarie pe propriile canale de social media, fie ca vorbim de Facebook, Youtube sau Instagram, indemnandu-I pe tineri sa acceseze site-ul campaniei pentru a trimite incurajari. Videoclipurile au fost preluate si pe canalele Salvati Copiii si Ora de Net.
5. Etapa de promovare a presupus intensificarea distribuirii materialelor create in mediul online, prin story-uri ale vedetelor, dar si prima campanie pe Tik Tok a unui brand romanesc, care a atras un numar de 6,9 milioane de vizualizari. De asemenea, endorserii campaniei au participat in cadrul editiei de Craciun a matinalului de la Magic FM in perioada 3-6 Decembrie, avand un reach de 63K/zi in Bucuresti si 253 K / zi la nivel national. Materiale despre campanie au fost publicate si la National FM, Europa FM, dar si in IQads.
| Rezultatele proiectului
In perioada noiembrie – decembrie 2019, rezultatele au fost peste asteptarile preconizate:
1. 1.200 de mesaje au fost trimise catre pagina dedicata campaniei
2. 126 de copii au primit consiliere, de 3 ori mai multi decat lunile precedente
3. Cresterea engagementului:
Un numar de peste 39.000 de vizualizari au strans clipurile campaniei doar pe pagina Ora de Net
Un numar de peste 34.000 de accesari a avut pagina farafrica.ro
Materialele de comunicare au strans peste 44.000 de reactii doar pe paginile endorserilor
6,9 milioane de vizualizari a avut campania derulata in parterneriat cu Tik Tok
Dincolo de rezultatele cuantificabile ale campaniei, ceea ce ne-a bucurat si am considerat foarte valoros a fost sprijinul si consilierea oferita copiilor prin intermediul liniei de consiliere ctrl_AJUTOR. Numarul triplu de cazuri primite de la adolescenti si povestile acestora ne-au aratat necesitatea si importanta unui astfel de demers. Spre deosebire de alte forme de bullying, cyberbullying-ul are un caracter permanent si anonim, care face ca impactul sau negativ sa fie urias, putand duce la anxietate, stres, depresie. Mai mult, cele 1.200 de mesaje de incurajare primite pe pagina de campanie farafrica.ro au aratat faptul ca multi copii inteleg efectele acestui fenomen si isi doresc sa fie alaturi de colegii sau prietenii lor:
Exact asa a fost! Si mie mi-a fost frica sa spun prin ce trec. Asta iti face cyberbullyingul si trebuie sa spunem tuturor ca e normal sa-ti spui povestea mai departe, sa ceri ajutor. (Adolescent, 15 ani)
Esti diferit. Si asta e perfect ok! Fii mandru cu tine si bucura-te ca esti special!❤️ (Adolescent, 16 ani)
Campania a continuat in anul 2020 cu o activare offline desfasurata in scoli la nivel national, ce a consolidat mesajul din online. Un numar mare de cadre didactice au raspuns pozitiv invitatiei noastre si au urmarit impreuna cu elevii acestotra clipurile campaniei. Dupa aceasta au urmat numeroase dezbateri si activitati interactive la clasa pe tema cyberbullying-ului. Aceasta activare a dus la cresterea numarului de mesaje primite si de accesari pe website. Feedback-ul copiilor si cadrelor didactice a fost atat de pozitiv incat campania va continua cu o noua activare si o sectiune dedicata si parintilor.
| Bugetul
5.000 - 10.000 Euro
| Parteneri
Studiul privind utilizarea internetului de catre copii(2019), realizat de Ora de Net, ne-a dezvaluit o realitate tulburatoare: 1 din 2 copii cu varsta cuprinsa intre 12 si 17 ani sunt expusi cyberbullying-ului. Campania “O lume fara frica” a urmarit cresterea gradului de constientizare in randul tinerilor cu privire la fenomenul de cyberbullying si incurajarea lor sa apeleze linia de consiliere ctrl_AJUTOR, pusa la dispozitie de Salvati Copiii. Beneficiind de sprijinul a 5 ambasadori: Alina Eremia, Irina Rimes, Deliric, Mimi si Alpaca Legion, am dorit sa ii inspiram pe copii sa vorbeasca despre problemele lor si sa constientizeze ca nu sunt singurii care trec prin momente dificile, aratandu-le ca pana si persoanele pe care le iubesc si le admira s-au confruntat cu provocari similare.
Campania a demarat printr-o serie de videoclipuri lansate de ambasadori si o pagina dedicata farafrica.ro. Fiecare dintre cei 5 ambasadori ai campaniei a facut cate un video prin care au povestit despre situatiile dificile prin care ei insisi au trecut la un moment dat in viata, dar care nu i-au oprit sa devina oamenii care sunt azi. La randul lor, copiii au putut trimite mesaje, pe siteul www.farafrica.ro catre fiecare ambasador, reprezentat printr-o figurina 3D care il infatisa in copilarie.
Pe parcursul a doua luni, s-au strans 1.200 mesaje de incurajare pe pagina dedicata, videoclipurile lansate de endorseri au fost vizionate de 34.367 ori doar pe pagina campaniei.Pentru ca reteaua de socializare Tik Tok este cea mai utilizata retea de catre audienta 12-17 ani din Romania, campania noastra si-a amplificat mesajul in acest asset digital. Initiativa a adunat 6,9 milioane de vizualizari pe TikTok, fiind prima campanie din Romania facuta de o organizatie pe noua platforma de socializare
| Website proiect
www.farafrica.ro