close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



InstaCraiova, The Festival | Community First



| Organizator:
    Asociatia April Hub
| Categorie:
    Artă și cultură
| Problema de fond
    Nevoia proiectului a plecat de la lipsa evenimentelor și a implicării tinerilor în viața comunității locale, aproape 4 tineri din 5 nu cunosc niciun ONG activ în comunitatea locală, iar 61% dintre tineri spun că nu merg deloc la evenimente culturale (conform statisticilor ce se află în Strategia națională în domeniul politicii de tineret 2014 - 2020. De asemenea, tinerii petrec foarte mult timp de rețelele sociale, fiind influențați ce conținutul pe care îl văd, astfel am identificat nevoia de educație digitală.
Încă din 2016 #InstaCraiova este un proiect fotografic, desfășurat la nivel local, însemnând o expoziție de fotografie anuală și o serie de InstaMeeturi, iar tinerii, în fiecare an, în feedbackul lor ne spun că vor cât mai multe evenimente, astfel am decis să transformăm proiectul și într-un festival de tineret.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este facilitarea accesului la cultură, la educație digitală, încurajarea creativității și la exprimării tinerilor prin arte vizuale.
Obiectivele proiectului:
- crearea unei comunități de tineri offline, un „spațiu pentru tineret”, deschis și accesibil, oferind sprijin în dezvoltarea abilităților tinerilor, dar și în implicarea lor în comunitate
- dezvoltarea creativității tinerilor prin artele vizuale
- promovarea și dezvoltarea în rândul tinerilor a educației digitale
- implicarea tinerilor în comunitate prin voluntariat


InstaCraiova, The Festival | Community First InstaCraiova, The Festival | Community First InstaCraiova, The Festival | Community First

| Aria geografica
    Craiova

| Rezumat
    InstaCraiova, The Festival este un proiect ce își propune să formeze o comunitate dincolo de mediul online, să sprijine șă să stimuleze creativitatea în rândul tinerilor, dar și să învețe tinerii să folosească rețelele sociale într-un mod inteligent, utilizându-le pentru a își crea și crește brandul personal. Este un proiect ce își dorește să aducă voluntariatul, ca expresie a cetățeniei active. Proiectul a reprezentat o serie de evenimente și un festival dedicat tinerilor, ce a combinat artele, cultura, dezvoltarea abilităților personale, dezvoltarea aboliților digitale, a creativității, punând accent pe educația non-formal.

Nevoia proiectului a plecat de la lipsa evenimentelor și a implicării tinerilor în viața comunității locale, aproape 4 tineri din 5 nu cunosc niciun ONG activ în comunitatea locală, iar 61% dintre tineri spun că nu merg deloc la evenimente culturale (conform statisticilor ce se află în Strategia națională în domeniul politicii de tineret 2014 - 2020. De asemenea, tinerii petrec foarte mult timp de rețelele sociale, fiind influențați ce conținutul pe care îl văd, astfel am identificat nevoia de educație digitală.

În contextul pandemiei de COVID-19, organizarea festivalului de tineret a fost o provocare pentru echipă, însă reprezintă cea mai importantă realizare din proiect, fiind un eveniment așteptat de tinerii din comunitate și printre puținele evenimente de care au putut să se bucure în anul 2020.


| Date beneficiari direcţi
    Tineri (14-30 ani) / aproximativ 300 de participanți pe întreaga perioada a proiectului

| Date beneficiari
    Familia, prietenii tinerilor ce am participat direct în activitățile proiectului, publicul ce a interacționat cu promovarea de pe social media, în cazul festivalului un public numeros ce deși nu a intrat în perimetrul de festival, au observat evenimentele de pe margine. Greu de cuantificat ca și număr.

| Activitati
    Pe lângă activitățile de organizare și promovare, activitățile desfășurate menite să atingă obiectivele proiectului, au fost următoarele:
- primul Instameet, decembrie 2019, ceea ce a reprezentat un eveniment de lansare al proiectului, locația
fiind Alai Hub, un hub creativ din oraș
- deschiderea apelului de recrutare voluntari, în decembrie 2019, urmând o serie de traininguri pentru voluntari
- atelierele „Introducere în arta fotografică” și ”Primii pași în digital storytelling” au avut loc în ianuarie și februarie 2020
- în luna august a avut loc atelierul de digital storytelling, în parc

4 - 5 septembrie 2020, a avut loc festivalul de tineret:
- 3 ateliere de fotografie: Fotografia de portret, #FlatlayToday - fotografia cu telefonul și Fotografia Urbană
- 3 seminare: Business, sustenabilitate și social media, Marketing la cafea - Instagram Session și Mobile Youth
Work: Shaping European Practices - Cum lucrăm cu tinerii în mediul rural
- demonstrații și ateliere de creație: Poartă-mă cu flori, Designer'S Vision, All things botanical și Living
Library
- spectacole & muzică: Cabaret și Angels & Demons & Warm up, Music Break & Saturday Grooves
- expoziții de fotografie și pictură: Even the birds are chained to the sky, Hometown hidden treasures,
Countryside dreams și Galaxy life
Apoi au mai urmat o serie de evenimente, ca seminarul privire la combaterea bullyingului online, precum și două sesiune (de fotografie și educație digitală) dedicate tinerilor din mediul rural


| Rezultatele proiectului
    Sentimentul de apartenență este important pentru generația tânără și prin proiect am reușit să creăm o comunitate în care tinerii împărtășești aceleași pasiuni, fiind foarte importantă în dezvoltarea armonioasă, mai ales într-o perioadă dificilă, unde interacțiunea cu semenii a fost limitată și psihicul tuturor a avut de suferit. Importanța comunității în viața tinerilor s-a văzut cel mai bine în cele două zile de festival.
Festivalul și-a atins obiectivul de a sprijinii tinerii prin exprimarea creativității, de a sprijini artiștii locali, dar și de a promova arta vizuală și cultura. Atelierele axate pe fotografie, toate fiind practice, tinerii realizând fotografii în cadrul lor sub îndrumarea specialiștilor, le-au dezvoltat abilitățile în acest domeniu, dezvoltând și creativitatea, și abilitățile de comunicare și lucru în echipă, chiar dac s-a realizat cu distanțarea fizic impusă de legislație. Seminarele au fost menite să dezvolte abilitile digitale, tinerii dezvoltându-i cunoștințele cu privire la crearea unu brand pe rețelele sociale, dar și cu privire la lucrul cu tinerii din mediu rural, îmbunătățind toleranța și înțelegerea reciprocă între tineri. InstaCraiova este o comunitate a tinerilor pasionai de arte vizuale și social media, prin activitățile desfășurate tinerii au înțeles că este un spațiu în care ei se pot simți în siguranță, în care pot să comunice și să împărtășească experiențele lor.


| Bugetul
    37800

| Parteneri
     Corpul European de Solidaritate, TOPGEL, Primăria Municipiului Craiova, Teatrul Colibri, Compana MAG, Centrul pentru Dezvoltare Comunitară Durabilă, Concept Web, April – Floral & Event Design, Lădiţe.ro, Farmec, 5 to go, Frécherie, Pur.clothing, Cereal Crunch, Green Pallet, Poartă-mă cu flori.

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->