Participanti & Proiecte
#stămacasă cu eroii din povești
|
Organizator: Brigada de Comunicare Nonprofit |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
A fi părinte sau copil sau orice fel de cetățean vulnerabil în timpul unei pandemii nu a fost decât mai greu în 2020 față de alți ani, iar datele care să susțină acest fapt au apărut doar după ce milioane de familii au suferit la nivel global presiunea anului care a trecut. Grupul nostru de voluntari a anticipat intuitiv cât de copleșite vor fi autoritățile din România de contextul declașat de starea de urgență din martie 2020 și a decis spontan să aducă o contribuție pozitivă la sănătatea emoțională a copiilor din România, făcând un efort care a rămas aproape singular chiar și un an mai târziu comparativ cu alte acțiuni realizate din grija pentru integritate fizică.
| Scopul campaniei
Sprijin emoțional și educare asupra măsurilor de protecție COVID-19 pentru cât mai mulți copii școlari și preșcolari din România. Complementar, ne-am propus să ajutăm și părinții sau îngrijitorii acestor copii să explice mai bine situația din starea de urgență, necesitatea respectării carantinei și a măsurilor de protecție într-un mod mai prietenos și mai accesibil decât o puteau face autoritățile.
| Client campanie
Brigada de Comunicare Nonprofit
| Autor campanie
Brigada de Comunicare Nonprofit
| Acoperire campanie
Națională
| Descriere campanie
În martie 2020, simultan cu starea de urgență declarată de autorități, în România s-a coagulat peste noapte și, probabil în premieră, un grup de 270 de voluntari specializați în domeniul comunicării: Brigada de Comunicare Nonprofit. Spre deosebire de autorități, acest grup informal s-a gândit imediat la nevoia de informare în timp real, dar și la susținerea prin educare a copiilor și a părinților lor în legătură cu toate măsurile de protecție epidemiologică de care erau afectați direct. Proiectul “#stămacasă cu eroii din povești” s-a alăturat mișcării generale de încurajare a respectării carantinei în rândul populației și a produs o serie de materiale creative unicat destinate în exclusivitate preșcolarilor și părinților lor. În doar câteva săptămâni de campanie, despre cele 4 basme clasice rescrise și redesenate de echipa Brigada de Comunicare Nonprofit au aflat peste 15 000 de beneficiari și s-au scris zeci de articole cu sute de menționări în presa scrisă, online și radio – totul fără să cheltuim niciun leu din bani publici sau privați. Bugetul campaniei și sponsorizările de orice fel nu au fost căutate, deci nici nu au existat.
| Date beneficiari direcţi
Toți copiii din România au fost afectați de izolare și de lipsa de explicații realizate în limbaj non-științific adaptat nivelului lor de înțelegere în perioada stării de urgență, dar și după aceasta. Complementar, părinții acestora au fost puși în situații extrem de dificile din punct de vedere logistic, dar și emoțional, declarându-și neputința de a explica suficient măsurile foarte necesare, dar apărute peste noapte din partea autorităților.
| Strategia și implementarea campaniei
Pe scurt, ne-am imaginat: ce ar face Scufița Roșie, Albă-ca-Zăpada și Cenușăreasa dacă ar trăi în lumea de azi, o lume dată peste cap de coronavirus?
Am venit în întâmpinarea nevoii copiilor de a raporta la universul lor cunoscut și la modele ce se întâmplă în lumea oamenilor mari acum: pandemia de coronavirus. Prin personajele cu care au crescut, le-am transmis câteva mesaje importante despre spălatul pe mâini, statul acasă sau distanța socială. Desigur, juniorii nu au rămas doar ascultători sau cititori: i-am invitat și pe ei în poveste, să coloreze desenele care însoțesc fiecare text.
Scriitoarea Simina Diaconu a pus în cuvinte aventuri noi pentru Scufița Roșie, Albă-ca-Zăpada și Cenușăreasa, iar pe parcursul poveștilor rescrise de ea, le-a împrumutat protagoniștilor istețimea necesară pentru a trece cu bine peste încercările unor personaje negative precum virusul COVID-19.
Ilustratoarele Ana-Maria Gălețeanu, Diana Necșulescu și Loreta Isac au adăugat poveștilor un nou univers vizual și au reinterpretat fiecare în stilul propriu imaginile clasice ale fiecărei povești, transformându-le și în mini-cărți de colorat.
Vocile calde ale actorilor Alina Oancea și Nicholas Cațianis au completat atmosfera cu versiuni audio, astfel încât oricine să poată afla șoptit la ureche, cum s-au descurcat eroii din povești cu provocările lor contemporane.
Toate materialele produse în campanie au fost distribuite liber pe site-ul comunicarenonprofit.ro, pe Facebook, Youtube, Instagram și email, beneficiind exclusiv de promovare neplătită.
| Impactul campaniei
În 40 de zile de campanie cu buget zero am obținut:
Youtube impressions: 17.000 CTR 5%
Youtube views: 1886
45 de ore de watch time
Vizualizări preponderent din Romania & Italia, părinți 25-44, din care 81% femei
Facebook reach: 15.000 people reached, 935 engagements
Google Analytics - Cea mai vizitată pagină din site all time
Estimat 2000 de downloads din Google Drive cf statisticilor tiny.cc
50 x Mențiuni: Edupedu.ro, Realitatea.net, Revista Biz, România pozitivă, DCNews, Știri pe surse, KissFM, MagicFM, RockFM, Biblioteca Metropolitană București, Bookuria, IqAds, ȘtiriONG, Cărturești.ro, Școala9, DOR, Mediafax, Bookblog.ro, UrbanKid.ro, Bucureștiul Oamenilor Buni, Știri pentru copii, Urania Cremene, Ela Crăciun, Perfecte.ro, Revista UNICA.
| Buget
< 5.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie