Participanti & Proiecte
Brigada de Comunicare Nonprofit
|
Organizator: Brigada de Comunicare Nonprofit |
|
Categorie: Inițiative Cetățenești |
Punctul de pornire a fost 15 martie 2020, în aceeași zi cu declararea stării de urgență în România, un moment declanșator de confuzie și de dezorganizare emoțională la nivelul populației generale. Tot atunci, n multe ONG-uri se făceau deja planuri de intervenție și de ajutor în beneficiul societățiii. Faptul că vor avea și nevoie de comunicare și că le va fi ca de obicei extrem de greu să o obțină era deja un fapt cunoscut întregului sector. Vestea bună de data aceasta a fost că în mai puțin de 24 de ore primii 200 de voluntari din Brigada de Comunicare Nonprofit erau deja gata de muncă, dornici să primească taskuri în aplicația Slack. Au venit spontan oameni de comunicare dispuși să-și pună la bătaie timpul și competențele cunoscând deja nevoile beneficiarilor, iar majoritatea lucrau în firme obișnuite să le vândă scump aceste servicii.
| Scopul proiectului
Ne-am propus să strângem în primul rând cereri de ajutor din partea ONG-urilor, motiv pentru care am lansat din prima zi un formular prin care acestea să-și exprime nevoile cât mai specific. Simultan ne-am propus să consolidăm echipa și să diversificăm pe cât posibil competențele disponibile în cazul în care urmau să se facă echipe de comunicare personalizate pe nevoile organizațiilor beneficiare. În mare am vrut să fie mai puține organizații vulnerabile și mai puține proiecte eșuate din cauza comunicării defectuoase sau absente.
| Aria geografica
Național
| Rezumat
Pe 15 martie 2020, la fel ca mulți alți români, ne-am întrebat și noi: ce ne facem?
Și ne-am răspuns singuri că, printre altele, noi ne facem un grup informal de acțiune civică prin care să putem contribui așa cum putem noi la diminuarea efectelor negative cauzate de pandemie, dar și la alte lipsuri identificate în societate.
Noi, cei 270 de voluntari din Brigada de Comunicare Nonprofit, ne-am propus să aducem soluții pentru o problemă majoră a societății civile din România și să contribuim la ameliorarea unei vulnerabilități care a devenit extrem de evidentă la apariția pandemiei. Observasem dinainte că majoritatea proiectelor sectorului nonprofit nu au parte niciodată de comunicarea pe care o merită, dar în contextul pandemiei am realizat că acest lips ne va afecta pe toți, nu doar pe ONGiști, nu doar pe beneficiarii lor direcți.
Campaniile de comunicare "adevărate", spectaculoase și de impact, par a fi disponibile exclusiv organizațiilor mari, cu bugete și parteneriate pe măsură. Dar sub același cer atâtea organizații mici duc o luptă zilnică de supraviețuire și comunică la un nivel suboptimal din lipsă de resurse și de competențe dedicate comunicării.
La Brigada de Comunicare Nonprofit ne-a adus împreună misiunea de a transforma cât mai rapid cu putință comunicarea, DIN PUNCT NEVRALGIC ÎN INSTRUMENT DE AMPLIFICARE ACCESIBIL TUTUROR.
Cum? Prin agregarea și întreținerea unei comunități de experți voluntari în domeniul comunicării. Mai concret? Să oferim din ziua 1 servicii probono cauzelor și proiectelor nonprofit care au nevoie, dar nu-și permit resurse de comunicare profesioniste.
| Date beneficiari direcţi
Considerăm drept beneficiari principali ONG-urile din domeniul social și beneficiarii lor, întrucât munca din sectorul social a fost printre cele mai intense în perioada stării de urgenț. Totuși, au beneficat de consultanță și/sau ajutor în implementarea comunicării ONG-uri din toate domeniile existente în măsura în care ele ne-au contactat. (Peste 50)
| Activitati
În prima lună de existență am reușit să conducem în paralel următoarele activități:
- organizarea comunității Slack (peste 7000 de contribuții și mesaje),
- introducerea unui mod de operare coerent implementat de o echipă de management (tot voluntari),
- investigarea nevoilor ONG-urilor care ne-au contactat (peste 50),
- recrutarea și validarea a 270 de voluntari,
- lansarea a 5 proiecte proprii realizate de primele 5 echipe stabile
- încheierea a 3 parteneriate cu alte ONG-uri emblematice din România (Fundația Estuar, Code for Romania, Asociația Taxiul cu Bomboane)
- declarații de misiune, viziune, valori, obiective prin intermediul social media, website propriu, newsletter propriu și comunitate Slack
| Rezultatele proiectului
Proiecte de comunicare implementate în 3 luni de activitate și cu buget zero:
- #stămacasă cu eroii din povești - 4 basme clasice rescrise, redeseneate și reinterpretate audio în scop educativ pentru vremurile de pandemie (reach 17.000 de persoane, peste 2000 de downloads cărți de colorat, cu preluări în peste 50 de publicații online și offline)
- Muzeul EcoStories - un muzeu virtual cu peste 30 de puncte de vedere asupra complexității lumii noastre și al impactului pandemiei asupra mediului înconjurător
- Consiliere cu Fundația Estuar pe TPU.ro - am găsit și instruit psihologi voluntari care să ofere sfaturi pentru starea emoțională a tinerilor 4 ore/zi
- Afișe funcționale în scara de bloc - am dus regulile de distanțare și numerele de telefon cele mai utile în pandemie în peste 500 de scări de bloc, afișele fiind vizualizate online de peste 100.000 de ori inclusiv prin preluarea de către instituții publice precum ANES sau Primăria Capitalei.
- Informări COVID-19 în social media - am tradus materialele oficiale ale autorităților în vizualuri și exprimări mai ușor de înțeles pentru publicul larg (reach organic peste 100.000 de persoane)
- Ghid Redirecționare 3,5% - am creat primul ghid cu instrucțiuni de campanie care include și un kit cu materiale de comunicare pe care ONG-urile să-și adauge doar logoul pentru o campanie de colectare a formularelor 230 mai bună
- Preluare a peste 50 de cereri de ajutor și parteneriate cu alte ONG-uri (Fundația Estuar, Asociația Taxiul cu Bomboane, Cartea Daliei, Code for Romania, Club RevdePov, Fundația Motivation Romania, etc)
| Bugetul
0
| Parteneri
Nu sunt alte organizații partenere implicate în proiect
| Website proiect
https://www.comunicarenonprofit.ro/