Participanti & Proiecte
Zero la mie, aplicatia de mobil cu cauza sociala
|
Organizator: GMP PR |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
In fiecare an, Romania ramane printre tarile cu cel mai mare numar de accidente rutiere cu victime umane*. Statisticile Politiei Rutiere arata ca mare parte sunt cauzate de comportamente cu risc la volan: neadaptarea vitezei, consumul de alcool, folosirea telefonului etc. Impreuna cu institutiile autorizate, Ursus Breweries, in calitate de actor responsabil in industria producatoare de bere, actioneaza in mod consecvent pentru educarea participantilor la trafic despre efectele alcoolului la volan. Cea mai recenta initiativa isi propune cresterea constientizarii cu ajutorul aplicatiei Zero la Mie, care ajuta soferii sa testeze daca se incadreaza in parametrii legali pentru a se urca la volan.
*Cf. studiului Comisiei Europene, 2018: https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/statistics/dacota/asr2
| Scopul proiectului
• Informarea tuturor participantilor la trafic ca alcoolemia prevazuta de legea romana pentru conducerea unui autovehicul este 0. Aceasta se face printr-un instrument online usor de folosit care ii ajuta pe soferi sa estimeze timpul in care se pot urca la volan dupa ce au consumat alcool, dar si prin interactiuni offline, direct la publicul tinta.
• 10.000 de persoane care sa descarce aplicatia intr-un an de la relansare. Ar fi insemnat ca, in 12 luni, sa obtinem un numar de descarcari echivalente cu cele din ultimii 7 ani, de la momentul lansarii aplicatiei in prima ei varianta.
| Aria geografica
Romania
| Rezumat
An de an, Romania se situeaza printre tarile europene cu cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, declansate de comportamente cu risc la volan. Sondajele Ursus Breweries si Politia Romana din ultimii 4 ani arata ca unii soferi nu stiu ca alcoolemia prevazuta de legea romana pentru conducerea unui autovehicul este 0. Aplicatia Zero la Mie a fost creata de Ursus Breweries pentru a ajuta soferii sa testeze daca se incadreaza in parametrii legali pentru a se urca la volan, contribuind la un trafic mai responsabil. In 2019, aplicatia Zero la Mie, initial disponibila prin SMS, a fost relansata in varianta IOS si Android, in parteneriat cu Politia Romana. Relansarea a fost anuntata printr-o campanie complexa de comunicare. Aceasta a cuprins actiuni de PR: comunicat de presa si actiuni de media pitching ce au adus aplicatia pe micile ecrane in cadrul unor emisiuni ca IlikeIT la PRO TV, cel mai urmarit show de tehnologie din Romania. Zero la Mie a fost promovata la festivalurile Neversea si Untold prin ambasadori care au discutat direct cu tinerii despre consumul responsabil. Mircea Bravo, cel mai cunoscut ambasador al aplicatiei la Untold 2019, a vorbit cu participantii despre consumul responsabil, pornind de la ideea aplicatiei; o parte din discutii au facut obiectul unor video-uri diseminate online. Motociclistul si jurnalistul Cristian Predoi a testat si el aplicatia pentru comunitatea moto, pe platforma pemotoare.ro. La finalul lui 2019, un nou val de promovare i-a avut protagonisti pe Shurubel, Andreea Remetan, Costin Giurgea si Tudor Bratu (Superspeed) si Cristiana Oprea, care au vorbit despre presiunea sociala exercitata asupra soferilor de a consuma alcool de sarbatori, folosind aplicatia Zero la Mie ca instrument de verificare.
| Date beneficiari
Peste 36.000 de beneficiari in intervalul ianuarie -decembrie 2019, reprezentanti ai segmentului tanar, cu varste cuprinse intre 18-40 de ani.
| Date beneficiari
| Activitati
In 2011, Ursus Breweries, impreuna cu Politia Rutiera Romana si cu Institutul de Medicina Legala „Mina Minovici”, lansa o aplicatie care era accesibila prin SMS sau pe platforma desprealcool.ro. Cu ajutorul ei, soferii puteau estima timpul necesar ca nivelul alcoolului din sange sa ajunga la 0. In ianuarie 2019, Ursus Breweries a dat restart aplicatiei Zero la Mie, pe care a relansat-o pentru iOS si Android, cu functionalitati suplimentare precum un test de echilibru si un parteneriat special cu Clever Taxi.
Zero la Mie permite utilizatorilor sa afle timpul estimativ in care nivelul de alcool din sange revine la 0‰, pe baza introducerii in sectiunea bio a catorva date personale (gen, inaltime, greutate, cantitate, tip de alcool consumat), precum si a intervalului de consum si a cantitatii de alcool consumata.
Relansarea aplicatiei a fost anuntata printr-o campanie de comunicare concentrata pe principalele momente de consum. Astfel, am lansat actiuni de PR – comunicat de presa si media pitching catre principalele publicatii si televiziuni din Romania. Drept rezultat, Zero la Mie a fost prezentata live la emisiunea IlikeIT pe PRO TV timp de 7 minute, iar stirea despre aplicatie a fost comunicata pe posturile de radio preferate cele mai ascultate de catre soferi: Europa FM si RRA.
Zero la Mie a fost promovata la festivalurile Neversea si Untold, prin bannere contextuale, video-uri pe ecranele scenelor principale, postari in Social Media, si echipe de ambasadori care au discutat direct cu tinerii despre aplicatie si consumul responsabil de alcool.
Parteneriatele cu influenceri reprezinta o alta componenta a campaniei de comunicare. Mircea Bravo a fost ambasadorul aplicatiei la Untold 2019, unde a comunicat direct cu participantii la festival despre consum responsabil, pornind de la aplicatia Zero la Mie. Video-urile cu aceste interactiuni au fost apoi promovate pe canalele lui de social media si pe pagina de Facebook Despre Alcool. Ne-am adresat si comunitatii de soferi si motociclisti, printr-un parteneriat cu motociclistul si jurnalistul Cristian Predoi, pe platforma sa pemotoare.ro. La finalul lui 2019, Shurubel (Andrei Lacatus), Andreea Remetan, Costin Giurgea si Tudor Bratu (Superspeed) si Cristiana Oprea (emoticar.ro) au vorbit despre presiunea sociala la care sunt supusi soferii in perioada sarbatorilor de iarna. Influencerii au adus in atentia publicului riscurile consumului de alcool la volan și le-au prezentat aplicatia Zero la Mie.
| Rezultatele proiectului
• Peste 36.000 de persoane au descarcat aplicatia pe iOS & Android, de peste trei ori obiectivul stabilit, intr-un an
• Peste 400 de romani au descarcat aplicatia din strainatate
• Aproximativ 5.500 de descarcari au fost generate in urma activarii cu Mircea Bravo la Untold si 3.500 in ziua transmisiei live in cadrul emisiunii IlikeIT !, pe PRO TV
• Comunicarea prin parteneriate si bannere digitale contextuale la festivaluri intre iulie și august 2019 a adus de doua ori mai multe descarcari decat in perioada 2011-2018 (aproximativ 12.000 de descarcari)
• Reach-ul total al postarilor pe pagina Despre Alcool Facebook Page a fost de 1.500.000, iar video-urile postate pe pagina au inregistrat 317.847 de vizualizari
• Aplicatia a fost prezentata ca un instrument util in peste 100 de materiale de presa, inclusiv pe cele mai ascultate posturi de radio de catre soferi, la nivel national: Europa FM si Radio Romania Actualitati
• Atat presa, cat si alti stakeholderi importanti pentru traficul din Romania au internalizat aplicatia: publicatii media au inceput sa includa aplicatia Zero la Mie in materialele lor obisnuite despre noutati ale Codului Rutier, unde au mentionat-o drept un instrument util pentru participantii la trafic (exemplu: Promotor.ro)
| Bugetul
10.000 - 25.000 Euro
| Parteneri
An de an, Romania se situeaza printre tarile europene cu cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, declansate de comportamente cu risc la volan. Sondajele Ursus Breweries si Politia Romana din ultimii 4 ani arata ca unii soferi nu stiu ca alcoolemia prevazuta de legea romana pentru conducerea unui autovehicul este 0. Aplicatia Zero la Mie a fost creata de Ursus Breweries pentru a ajuta soferii sa testeze daca se incadreaza in parametrii legali pentru a se urca la volan, contribuind la un trafic mai responsabil. In 2019, aplicatia Zero la Mie, initial disponibila prin SMS, a fost relansata in varianta IOS si Android, in parteneriat cu Politia Romana. Relansarea a fost anuntata printr-o campanie complexa de comunicare. Aceasta a cuprins actiuni de PR: comunicat de presa si actiuni de media pitching ce au adus aplicatia pe micile ecrane in cadrul unor emisiuni ca IlikeIT la PRO TV, cel mai urmarit show de tehnologie din Romania. Zero la Mie a fost promovata la festivalurile Neversea si Untold prin ambasadori care au discutat direct cu tinerii despre consumul responsabil. Mircea Bravo, cel mai cunoscut ambasador al aplicatiei la Untold 2019, a vorbit cu participantii despre consumul responsabil, pornind de la ideea aplicatiei; o parte din discutii au facut obiectul unor video-uri diseminate online. Motociclistul si jurnalistul Cristian Predoi a testat si el aplicatia pentru comunitatea moto, pe platforma pemotoare.ro. La finalul lui 2019, un nou val de promovare i-a avut protagonisti pe Shurubel, Andreea Remetan, Costin Giurgea si Tudor Bratu (Superspeed) si Cristiana Oprea, care au vorbit despre presiunea sociala exercitata asupra soferilor de a consuma alcool de sarbatori, folosind aplicatia Zero la Mie ca instrument de verificare.
| Website proiect
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teonicel.zerolamie&hl=ro