Participanti & Proiecte
FestiSAT, festival caritabil
|
Organizator: SOS Satele Copiilor România |
|
Sectiune: Campanii sociale |
În cei 30 de ani de activitate în România, Asociația SOS Satele Copiilor a susținut peste 100.000 de beneficiari, în toate programele și proiectele derulate. În an aniversar (30 de ani în România), am lansat campania "Oferim viitor copiilor. De 30 de ani", de strângere de fonduri pentru continuarea programelor asociației, iar punctul culminant l-a constituit FestiSAT, festivalul care a adus împreună beneficiari direcți ai asociației din toate programele din țară, donatori, susținători, parteneri, specialiști. Un festival incluziv, o premieră pentru SOS Satele Copiilor, dacă ne raportam la dimensiune. În acest moment, peste 1000 de copii și tineri sunt susținuți direct prin programele asociației, la care se adaugă beneficiarii programului de urgență pentru Ucraina (peste 50.000 în 2 ani).
| Obiectivele campaniei
- strângere de fonduri pentru susținerea programelor asociației
- awareness cu ocazia împlinirii a 30 de ani de activitate în România (noi parteneriate, consolidarea celor existente, noi oportunități)
- reunirea și lărgirea Familiei SOS din toate timpurile și programele din țară
| Acoperire
Acoperirea media a fost națională
| Rezumat
Evenimentul a marcat primii 30 de ani de activitate în România pentru Asociația SOS Satele Copiilor. Festivalul a plecat de la ideea organizării unui eveniment care să îi aducă împreună pe toți beneficiarii SOS din toate timpurile, donatori, parteneri, dar și de a strânge fonduri pentru continuarea și dezvoltarea de noi proiecte dedicate copiilor și tinerilor din grija asociației. Totodată, de a face cauza cunoscută și de a lărgi baza de donatori și parteneri, fără de care asociația nu și-ar putea derula activitatea. Evenimentul a fost gândit pentru toată familia, cu activități pentru toate vârstele (copii, tineri, adulți). Pe scena festivalului caritabil au urcat Loredana, Andreea Bălan, Voltaj și DJ Alex Super Beats. Prezentatori: Andreea Mantea și Radu Andrei Tudor, Kanal D.
Am vrut să aducem un strop de nostalgie cu artiști cunoscuți de toate generațiile, pentru a acoperi, simbolic, cei 30 de ani de SOS în România. Locația a fost în proximitatea Satului SOS din București, la baza Năstase & Marica, evenimentul fiind asimilat și ca o zi a “porților deschise”, o acțiune extrem de importantă pentru susținătorii SOS, dar și pentru promovarea cauzei.
Au fost 2 canale principale de strângere de fonduri: implicarea companiilor (financiar, parteneri eveniment, bilete.ro, pentru vânzare bilete către persoanele fizice. Totodată, s-au putut face donații și în cadrul evenimentului (sms, 4 euro/lunar, canal promovat constant pe scenă; cu cardul – POS la standul SOS sau direct pe site-ul asociației).
| Public țintă
- publicul larg (persoane fizice, oameni activi, interesați de cauze sociale, toate tipurile de venituri și educație)
- societatea civilă
- reprezentanți instituționali (autorități, specialiști din domeniu – alte organizații non-profit, instituții publice)
- reprezentanți media, influenceri
- companii
- beneficiarii programelor SOS
| Activitati
FestiSAT a fost gândit ca un eveniment de familie, care să reuneasca marea Familie SOS, dar și să atragă noi susținători. Am ales numele FestiSAT – Festi, un festival cu muzică și activități, cu standuri de food & drinks ca la un festival autentic & Sat – element cheie în activitatea asociației, Satul SOS fiind comunitatea în care copiii cresc în casele familiale SOS, alături de Mamele SOS. Un festival de suflet, la care comunitatea participă pentru a face bine.
Activitățile de zi au fost multiple, pentru ca toți participanții să intre într-o atmosferă de distracție și să nu se plictisească timp de câteva ore, indiferent de vârstă. Am avut program permanent pe scenă: Mc & Dj, junior live performance; am oferit Inelul Mamei SOS, o distincție dedicată mamelor SOS care au mai mult de 10 de ani de activitate în beneficiul copiilor vulnerabili; show live Andreea Bălan, Voltaj, Loredana și Alex Super Beats. Activități deschise publicului: live cooking show Tazz cu influenceri, atelier instrumente muzicale, panou escaladă, tir cu arcul, sumo, pictură cu henna, pictură pe traistă, atelier marionete, modelaj baloane, tatuaje, tobogan Jungle, meet & greet vedete Kanal D, photo booth, concursuri, tombolă, info point SOS, tur ghidat în Satul SOS și multe alte surprize.
| Rezultatele campaniei
Peste 5000 de oameni participanți la eveniment.
Aproximativ 100.000 euro s-au strâns la FestiSAT.
9 parteneri, din care 3 media. Kaufland a fost partenerul principal. Kanal D partener media, dar și financiar.
Peste 100 de apariții media, peste 4 milioane de cititori, într-un interval de 14 zile.
Beneficii de imagine, noi parteneriate.
Prin parteneriatele media, vedete Kanal D și nu numai au devenit ambasadori ai FestiSAT și au promovat evenimentul pe canalele de social-media, Radio și TV. Totodată, artiștii au promovat pe propriile canale de social-media evenimentul, prin conținut dedicat - Loredana, Voltaj, Andreea Balan, Alex Super Beats. Ambasadorii onorifici SOS, partenerii evenimentului, cu toții au promovat FestiSAT și cauza SOS pe propriile canale digitale.
| Parteneri
FestiSAT este o producție SOS Satele Copiilor România.
Partener logistic și producție - Magic-Maker PR & Communication, din grupul Untold Universe
Partener financiar și media - Kanal D
Partener financiar principal - Kaufland România
Alți parteneri – BCR, EuropaFM, Cariere.ro, iabilet.ro, Tazz, Untold, Fundația Năstase & Marica, Promenada.
Partener producție video - Kolectiv
| Despre organizator
SOS Satele Copiilor România este o organizaţie neguvernamentală, membră a Federaţiei SOS Children’s Villages International, ce derulează programe în peste 130 de ţări și teritorii. SOS Satele Copiilor oferă o familie iubitoare copiilor care au rămas fără îngrijirea părintească și îi susține și protejează pe cei care riscă să o piardă.
| Website proiect
https://www.sos-satelecopiilor.ro/festisat/