Participanti & Proiecte
Leadership Autentic - educatie pentru copiii din comunitatile locale Petrom
|
Organizator: Fundatia LEADERS |
|
Categorie: Proiecte si campanii de Responsabilitate Sociala |
Ne-am propus sa completam experienta educationala a tinerilor din sistemul preuniversitar atat din mediul urban, cat si din mediul rural. Ministerul Educatiei Nationale a enuntat in Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei 2013-2020-2030 obiectivul de “Dezvoltare a capitalului uman” printr-o serie de obiective specifice. Astfel am realizat ca nevoile identificate de noi nu reprezinta o stare de fapt izolata ci o problema fundamentala, pe care inclusiv structura de stat incearca sa o adreseze. Prin continutul sau, Leadership Autentic si-a propus sa completeze formarea scolara cu privire la 5 dintre competente cheie stabilite ca obiective in Strategia Nationala:1)comunicarea in limba romana, 2)competente de invatare, 3)competente sociale si civice, 4) initiativa si antreprenoriat, 5)competente culturale.
| Scopul proiectului
Scopul initial :oferirea unui cadru de formare tinerilor din sistemul preuniversitar atat tineri din mediul urban cat si tineri din mediul rural.
Obiective :extinderea programului la nivel national in minimum 20 de licee/an scolar; crearea unui efect de multiplicare prin formarea de Ambasadori; sanse egale mentinerea accesului gratuit; realizarea de proiecte conexe in fiecare comunitate in care programul este implementat; pana in anul 2020 orice tanar, oriunde s-ar afla, sa aiba in apropierea resedintei sale (maximum 100km) posibilitatea sa participe la un program Leadership Autentic.
| Aria geografica
Suplacu de Barcau, Ianca, Berca, Buzau, Adjud, Constanta, Moreni, Moinesti, Targoviste, Corbii Mari, Potlogi, Bustuchin, Baicoi, Boldesti Scaeni, Urlati, Campina, Pitesti, Vedea, Videle, Visina, Isalnita, Dragasani, Bolintin Vale, Valea Calugareasca
| Rezumat
Proiectul a debutat in anul 2009 cand, conform Raportului asupra Starii Sistemului National de Invatamant 2009, doar 27% dintre tinerii din mediul rural care terminau liceul ajungeau la facultate. Ne-am propus sa venim in completarea sistemului educational raspunzand nevoilor de autocunoastere, dezvoltare a potentialului de leadership si aspiritului proactiv al tinerilor, cat si de sprijin in alegerea unei cariere si in continuarea studiilor.
Parteneriatul cu OMV Petrom a venit ca o continuare fireasca a demersurile Fundatiei Leaders, intrucat strategia de sustenabilitate a companiei implica dezvoltarea celor peste 300 de comunitati locale in care isi desfasoara activitatea prin educatie si calificare profesionala. Obiectivul comun al programului este de a contribui la formarea unei generatii care sa faca fata cu success provocarilor de pe piata muncii si, nu in ultimul rand, care sa creasca in armonie cu propriul potential de dezvoltare. Astfel, scopul proiectului (contributie activa la dezvoltarea tinerelor generatii din Romania atat din mediul urban, cat si din mediul rural, prin metode educationale complementare), nevoia de a avea un partener care sa sustina participarea gratuita a tinerilor, cat si strategia de dezvoltare durabila a companiei OMV Petrom prin care sunt sustinute proiecte in beneficiul comunitatilor in care isi desfasoara activitatea, s-au completat si au rezultat in acest program care astazi numara peste 2000 de beneficiari.
| Date beneficiari
Absolventii programului deveniti Ambasadori: Ambasadorii sunt implicati in implementarea programului prin mentinerea legaturii intre organizatori si liceele gazda, prin organizarea locala (pregatirea salilor de curs inainte de program), identificarea de personalitati locale care pot participa in calitate de vorbitori inspirationali, identificarea de parteneri locali (care sa ofere pauza de pranz din cadrul programului/cazarea echipei).
Absolventii Leadership Autentic: sprijin in comunicarea programelor la nivel national, transmiterea informatiilor catre elevii din comunitatile lor care pot participa la Leadership Autentic, distribuirea de brosuri cu informatii despre posibilitatile de implicare in program, realizarea de parteneriate cu institutii de invatamant din comunitatile lor.
| Rezultatele proiectului
-2000 de tineri din 24 de localitati au participat gratuit intr-un program educational care le ofera oportunitati in toti cei 4 ani ai liceului, avand parte de peste 30 de ore de dezvoltare a abilitatilor precum: leadership, valori, public speaking, comunicare in scris, planificare a viitorului, viziune, determinand astfel schimbari majore in viata acestor tineri. Schimbari si impact major: tineri care nu voiau sa continue studiile la facultate, care s-au razgandit; tineri care aveau interese vocationale precum (muzica, arte creative) care nu aveau curaj sa le exprime, iar dupa descoperirea lor fac performanta.
-80% dintre tinerii participanti in program au inceput sa se implice in activitati extrascolare si sa ia decizii importante cu privire la viitorul lor(aplicarea instrumentului psihometric Jackson Vocational Interest Survey realizat in mod gratuit cu fiecare elev; alegandu-si astfel un parcurs universitar in conformitate cu interesele lor;
-30 de proiecte la nivel national cu alti peste 1000 de beneficiari s-au dezvoltat in urma programului-platforma Ambasador;
-Cadru de colaborare si comunicare cu principalii stakeholderi din comunitati: autoritatile locale, companii, scoli, ONG-uri locale.
Efecte neintentionate: caracterul social prin dorinta de implicare a absolventilor din comunitati in proiecte care sustin cauze locale. Ex. Absolventii programului din Bolintin Vale care fac voluntariat la Asociatia Crestina “Sfantul Stelian”, organizarea de campanii de ex. “Mos Nicolae cu absolventii Leadership Autentic”. – astfel de activitati au loc in fiecare comunitate.
| Argument
1. Fundatia LEADERS a fost desemnata “ONG de nota 10” in cadrul companiei Petrom, pentru activitatile desfasurate in comunitati in cadrul programului Leadership Autentic;
2. Succesul proiectului are loc la intersectia a 3 stakeholderi care se implica activ in fiecare sesiune: autoritati locale(implicati in fiecare sesiune Leadership Autentic, oferindu-le tinerilor sfaturi si sprijin in realizarea proiectelor de Ambasadori); compania Petrom care isi desfasoara activitatea in comunitate(sustinand activ proiectul de educatie in comunitati si permitandu-le elevilor sa participe gratuit in toate etapele proiectului, implicandu-se inclusiv voluntar prin echipele locale); scoala=profesori+elevi(care participa activ in programul Leadership Autentic); ONG-uri locale(care se implica in organizarea programului Leadership Autentic); parintii copiilor care participa la Leadership Autentic.
| Bugetul proiectului (in RON)
642,218
| Parteneri
Initiator si sponsor al programului: OMV Petrom Companii partenere: D&D Research, Autonom Rent a Car, Xerox Institutii publice: Ministerul Educatiei Nationale, Consiliul National al Elevilor, Institutii educationale: Buzau- Colegiul National “Mihai Eminescu”, Colegiul National “B.P. Hasdeu”; Ianca - Liceul Teoretic “Constantin Angelescu”; Berca - Liceul Tehnologic “Sf. MC. Berca”; Adjud - Liceul Teoretic “Emil Botta”; Constanta - Colegiul National “Mircea cel Batran”, Colegiul National Pedagogic “Constantin Bratescu”, Colegiul National “Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic “Traian; Moreni- Liceul Teoretic “I.L. Caragiale; Moinesti - Liceul Teoretic “Spiru Haret”; Targoviste- Colegiul National “Ienachita Vacarescu”; Corbii Mari - Liceul de Arte si Meserii Corbii Mari; - Potlogi Scoala de Arte si Meserii Potlogi; Bustuchin - Liceul Tehnologic Bustuchin; Baicoi- Liceul Tehnologic “Constantin Cantacuzino”; Boldesti- Liceul “Teodor Diamant” Boldesti; Urlati: Liceul Teoretic “Brancoveanu Voda”; Campina: Colegiul National “Nicolae Grigorescu”; Pitesti: Colegiul National “Alexandru Odobescu”, Colegiul Economic “Maria Teiuleanu”; Vedea- Grup Scolar “I.G. Duca” Vedea; Videle- Liceul Teoretic Videle; Visina- Liceul Teoretic “Mihai Viteazu” Visina; Dragasani: Colegiul National “Gib Mihaescu” Dragasani; Bolintin Vale: Liceul Teoretic “Dimitrie Bolintineanu”.
| Website-ul proiectului
www.leadershipautentic.ro