Participanti & Proiecte
Adapost cu Energie
|
Organizator: |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
În cadrul proiectului european SocialWatt, în 2020 a fost realizat un studio cu ajutorul unui instrument de analiză a datelor, bazat pe cifrele de consum energetic pentru 1.039.080 de clienţi CEZ Vânzare. Din cele 1.120 de localităţi analizate, Craiova, Pitești, Drobeta Turnu Severin și Târgu Jiu sunt orașele cu gradul cel mai mare de sărăcie energetică.
Pornind de la studiul realizat, în 2020 am iniţiat #PromisiuneaPentruAcasă, o campanie de informare în rândul clienţilor noștri, dar și a publicului larg, prin care ne-am asumat misiunea pe termen lung de a ne sprijini comunitatea prin proiecte, produse, servicii și informaţii care asigură un consum optim de resurse.
În 2021 am continuat #PromisiuneaVerde pentru a reduce sărăcia energetică și de a oferi acces la servicii moderne de energie în rândul clienților casnici vulnerabili CEZ V.
| Scopul campaniei
Scopul programului este de a reduce sărăcia energetică și de a oferi acces la servicii moderne de energie (electricitate și gaze naturale), în rândul clienților casnici ai CEZ Vânzare.
| Client campanie
CEZ Vanzare
| Autor campanie
CEZ Vanzare
| Acoperire campanie
Argeș (Pitești, Curtea de Argeș, Câmpulung), Dolj (Craiova, Bechet, Filiași, Băilești), Gorj (Târgu Jiu), Olt (Slatina, Corabia, Caracal), Vâlcea (Râmnicu Vâlcea, Horezu, Drăgășani, Călimănești), Mehedinți (Drobeta Turnu Severin, Orșova, Baia de Aramă, Vânju Mare) și Teleorman (Alexandria, Videle, Roșiorii de Vede).
| Descriere campanie
După o radiografie a comunității în care CEZ Vânzare își desfășoară activitatea a rezultat că sărăcia energetică este una din problemele majore cu care aceasta se confruntă. Furnizorul a hotărât să implice ONG-urile locale de profil în găsirea celor mai bune soluții pentru această problemă și să premieze cel mai bun proiect cu un grant de 39.000 RON.
Prima ediție a proiectului a avut ca obiective reducerea sărăciei energetice și oferirea accesului la servicii moderne de energie. Susținem, de asemenea, Obiectivul 7 de Dezvoltare Durabilă ONU, „Energie curată și la prețuri accesibile”, prin care deschidem noi orizonturi către soluții inteligente și mijloace alternative de energie.
Proiectul câștigător aparține Asociației Vasiliada - Filiala Târgu Jiu, înființată în anul 2002, care sprijină persoanele aflate în dificultate. Proiectul lor a presupus dotarea cu electrocasnice moderne și eficiente energetic locuințele a 15 copii proveniți din familii monoparentale, îmbunătățind astfel condițiile de viață ale acestora, dar și eficientă energetică a caselor în care locuiesc.
Copiii vizați de proiect au beneficiat și de 8 ateliere inter-generaționale, construind astfel o relație puternică părinte-copil și o punte între așteptările părinților și nevoile celor mici.
Implementarea proiectului a fost finalizată în luna noiembrie 2021 când toate cele 15 locuințe au fost utilate. Video-ul final cu beneficiarii a înregistrat 138.220 views pe Youtube și Facebook. Am transmis 2 comunicate de presă care au avut aproximativ 30 de preluări. Am trimis și 4 newslettere (2 către clienții CEZ Vânzare și 2 către angajați), având peste 120.000 destinatari.
Proiectul reprezintă una dintre inițiativele dezvoltate de CEZ Vânzare în cadrul proiectului european SocialWatt.
| Date beneficiari direcţi
Categorii de public țintă / beneficiari direcți: grupurile vulnerabile din rândul clienților CEZ Vânzare
Categorii de public țintă / beneficiari indirecți: familiile beneficiarilor direcți, autoritățile și instituțiile publice
Copiii vizați de proiect au beneficiat și de 8 ateliere inter-generaționale, construind astfel o relație puternică părinte-copil și o punte între așteptările părinților și nevoile celor mici.
Beneficiarii finali eligibili sunt clienți casnici CEZ Vânzare, din grupuri vulnerabile: vârstnici, persoane cu dizabilități, persoane din mediul rural, persoane singure, familii monoparentale și care locuiesc în locuințe individuale.
| Strategia și implementarea campaniei
Implementarea programului a presupus în prima etapă strcturarea competiției de granturi în etape.
În prima fază, am realizat toate materialee privind competiția de grant-uri: regulament, criterii de eligibilitate, ghidul aplicantului și documentele necesare pentru înscriere.
Am stabilit calendarul proiectului, procedura de aplicație, procedura de evaluare și criteriile de departajare a proiectelor.
Apoi, a urmat realizarea landing page-ului dedicat proiectului și pregătirea tuturor materialele de comunicare – comunicat de presă, newsletter destinate publicului intern al companiei și externe direcționate către clienții CEZ Vânzare, advertoriale, postări social media, ad-uri Facebook și Google.
Ulterior, pe 17 mai am lansat campania pe toate canalele offline și online și am început campania digitală de promovare a înscrierilor în proiect.
Pe 14 iunie s-a încheiat etapa înscrierilor și în perioada 15-25 iunie s-a verificat eligibilitatea proiectelor înscrise în competiție. Până pe 9 iulie a avut loc evaluare proiectelor și pe 12 iulie am anunțat prin comunicat de presă, newsletter, postări social media câștigătorul proiectului, respectiv Asociația Vasiliada Filiala Târgu Jiu. După semnarea contractului, până la finalul lunii noiembrie 2021 locuințele a 15 copii din familii monoparentale au fost dotate cu echipamente menite să le crească eficiența energetică și confortul.
| Impactul campaniei
În urma implementării proiectului câștigător al programului de responsabilitate socială „Adăpost cu Energie”, locuințele a 15 copii din familii monoparentale au fost dotate cu echipamente menite să le crească eficiența energetică și confortul. Astfel, au fost îmbunătățite condițiile de viață ale acestora, dar și eficiența energetică a căminelor lor.
| Buget
10.000 - 25.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie