close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



ANAIS - Izoleaza Violenta



| Organizator:
    Cheil Centrade
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Înființată în 2011, misiunea ANAIS este aceea de a sprijini victimele violenței domestice, determinând publicul să ia măsuri, și în paralel făcând lobby pentru ca autoritățile statului să își schimbe politicile referitoare la această situație.
Victimele violenței domestice sunt în cea mai mare parte femei și copii, iar in 96% din cazuri agresorii sunt bărbații din familie.
Odată cu carantina provocată de virusul COVID-19 problema violenței domestice a fost exacerbată prin obligarea familiilor de a conviețui fără întrerupere, de multe ori în spații extrem de înghesuite. Statisticile arată că 55% dintre familiile din România trăiesc în apartamente mici și aglomerate.
Am vrut să adresăm această problemă gravă chiar dacă atenția publicului era captată de un subiect care pusese monopol pe spațiul public informativ – virusul SARS-CoV2.


| Scopul campaniei
    Datele noastre au arătat că apelurile la helpline-ul dedicat violenței domestice s-au dublat la începutul anului 2020.
Astfel că obiectivul nostru principal a fost de a ajunge la cât mai multe victime și martori cu putință, pentru a le capta atenția și a-i determina să apeleze grupurile de suport pshihologic și juridic de pe website-ul nostru. Obiectivul final a fost, desigur, să convingem cât mai multe victime și martori ai violenței domestice să raporteze abuzul la 112.


ANAIS - Izoleaza Violenta ANAIS - Izoleaza Violenta ANAIS - Izoleaza Violenta

| Client campanie
    Asociatia ANAIS

| Autor campanie
    Cheil Centrade

| Acoperire campanie
    Romania

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Carantina declanșată de pandemia de Covid-19 a crescut incidența cazurilor de violență domestică, prin izolarea victimelor cu agresorii pentru un timp îndelungat.
La începutul anului 2020 întreaga planetă era interesată de un singur lucru: virusul SARS-CoV2, de la origini, creșterea cazurilor și răspândirea acestora.
Singura modalitate de a schimba focusul publicului asupra violenței domestice a fost să ne folosim de dependența știrilor de acest subiect.
Astfel, am preluat și am reinterpretat vizualurile asociate virusului din acea perioadă, imagini microscopice și infografice de distanțare socială.
Reach-ul paginii de Facebook ANAIS Facebook a crescut cu peste 300%, Engagement rate-ul postărilor cu peste 70%, mesajele private cu 50%, vizitele pe website cu peste 117%.


| Date beneficiari direcţi
    1) Victimele violenței domestice – femei și copii din toate păturile sociale. O cultură patriarhală greșit înțeleasă și o acceptare tacită și răspândită a consumului de alcool fac din violența domestică o problemă reală în orice tip de locuință.
25% dintre femeile din Europa au fost pe parcursul vieții victimele violenței domestice, în timp ce 9% declară că au trecut prin asta în ultimele 12 luni.
O altă problemă este stigmatul social asociat cu disputele din familie, care conform tradiției populare, nu se tratează în public.
2) Martorii violenței domestice – rude, vecini, trecători. Aceștia sunt cei în măsură să observe atunci când se petrec acte de violență domestică și să le raporteze. Dar de cele mai multe ori nu o fac. Sunt condiționați cultural să ,,nu-și bage nasul” unde nu îi privește, lăsând, astfel, victimele izolate.


| Strategia și implementarea campaniei
    La începutul anului 2020 atenția mass-media se concentra masiv în jurul articolelor și a statisticilor privind situația îmbolnăvirilor cu SARS-CoV2, cu nenumărate grafice și simulări.
Ne-am folosit de acest lucru, prelând și reinterpretând imagistica asociată virusului, imagini microscopice, infografice de distanțare socială, și am ilustrat un tablou diferit, al perfidului “virus violent” dezlânțuit în spatele ușilor închise.
Motorul campaniei noastre a fost platforma izoleazaviolenta.ro, unde mai mulți specialiști au oferit sfaturi utile, de la informații juridice, până la îndemnuri practice pentru victime și rudele acestora în timpul izolării.
De asemenea, am organizat pe platformă webinarii live cu avocați, pshihologi și funcționari publici care au putut fi accesate direct din browser, în mod incognito prin apăsarea simultană a tastelor CTRL+W, în eventualitatea în care abuzatorii intrau în încăpere.
Pentru a crește nivelul de conștientizare asupra violenței domestice, pentru a promova platforma izoleazaviolenta.ro dar și pentru a încuraja victimele și martorii să raporteze la 112 orice formă de abuz domestic, am lansat o campanie în Social Media care împrumută imagistica asociată cu virusul SARS-CoV2, reinterpretând-o în scop propriu. Am creat o serie de vizualuri spectaculoase care la prima vedere păreau să surprindă imagini microscopice ale noului coronavirus în care proteinele se aranjau în binecunoscuta formă de coroană, la suprafața celulei. Însă, la o privire mai atentă, acestea aratau, de fapt, scene dramatice de violență domestică diversă: fizică (bătăi și abuz verbal), economică (confiscarea finanțelor victimei) sau socială (luarea ostatică a victimei sau confisarea telefonului).
Pe același principiu, am creat filme online scurte care au împrumutat atot-prezentele “flatten the curve”, “super-spreader events” sau diferite grafice de tipul “social distancing effects”, menite să atragă atenția publicului, și apoi transformându-le în imagini despre violența domestică.
Am distribuit vizualurile și filmele pe canalele de Social Media ale ANAIS, de unde au fost preluate organic și redistribuite. În același timp, le-am trimis către media locală și internațională, pentru a atinge un public cât mai larg, fiind preluate gratuit într-un număr foarte mare.


| Impactul campaniei
    Reach-ul paginii de Facebook ANAIS a crescut cu peste 300% iar engagementul postărilor cu peste 70% pe parcursul campaniei (aprilie-mai) vs. perioada similară din Ianuarie-Februarie.
Vizitatorii pe website-ul ANAIS au crescut cu peste 117% în Aprilie-Mai față de Martie, și au petrecut în medie cu 8.2 minute mai mult parcurgând conținutul educațional de pe site, cu un bounce rate de doar 28.5%.
Mesajele private prin Facebook Messenger de la victime sau martori adresate către administratorii paginii de Facebook ANAIS au crescut cu peste 50% în Aprilie-Mai față de perioada anterioară.
Din păcate, încă nu au fost făcute publice de către autorități date oficiale privind numărul de apeluri la 112 privind violența domestică în 2020.
Cu toate acestea, campania #IzoleazaViolenta a reușit să atragă atenția publicului și a fost preluată de peste 60 de publicații media, naționale si internaționale, dar și de către 60 de influenceri locali, generând 1.3 milioane de impresii: adevarul.ro, antena3.ro, wall-street.ro, forbes.ro, femeia.ro, viva.ro, csid.ro, revistabiz.ro, prwave.ro, puterea.ro, 24life.ro, clickpentrufemei.ro, radioconstanta.ro, kudika.ro, qbebe.ro, ultimele-stiri.eu, garbo.ro, efemeia.ro, iqads.ro, adplayers.ro, adforum.com, marcomnews.com, pentru a menționa doar o parte dintre acestea.


| Buget
    < 5.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->