close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ne incredem in educatie



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Sectiune:
    Educație și Învățământ
| Problema de fond
    Programul “Ne încredem în educație” a reprezentat o necesitate încă de la prima ediție în 2021, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevii participanți. “Body shaming-ul” și implicit lipsa încrederii în sine este un fenomen extrem de prezent în rândul adolescenților, indiferent de mediul din care provin. De cele mai multe ori, adolescenții nu stiu să identifice acele aspecte care le afectează încrederea în sine și sunt reticenți în a împărtăși adulților modul în care îi afectează percepția celorlalți. Totodată, tinerii din mediul rural sunt etichetați și subevaluați, doar pentru că provin de la sat. Acest proiect a reușit să ofere o punte între profesori și elevi, ajutându-i pe fiecare să găsească cea mai eficientă cale de a aborda acest subiect și de a construi atât “încrederea” unii în alții, cât și încrederea în sine.

| Scopul proiectului
    Scop: Îmbunătățirea încrederii în sine a elevilor de gimnaziu și liceu din zonele Moldova și Oltenia.
Obiective:
1.Implicarea a 375 de profesori la training-uri prin care să își dezvolte abilitățile de comunicare și de adaptare a propriilor atitudini și comportamente vizavi de “încrederea” unii în alții, cât și de încrederea în sine.
2. Participarea a 15.000 elevi de gimnaziu și liceu la sesiuni de informare privind construirea încrederii în sine, maximizarea potentialului, „body shaming” și acceptarea propriei persoane, dincolo de stereotipuri și mituri.


Ne incredem in educatie Ne incredem in educatie Ne incredem in educatie

| Acoperire
    10 județe din Moldova și Oltenia (Iași, Vaslui, Neamț, Bacău, Botoșani, Suceava, Dolj, Gorj, Mehedinți și Olt)

| Rezumat
    Un studiu ne arată că peste 70% dintre fetele cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani evită să participe la activități cotidiene firești, întrucât se simt complexate că nu sunt suficient de deștepte sau de frumoase. Pe lângă acest lucru, 75% dintre adolescentele cu stima de sine scăzută se implică în activități periculoase (bullying, absenteism sau dezvoltă tulburări alimentare). Pentru a combate acest fenomen, World Vision România împreună cu Dove derulează proiectul ,,Ne încredem în educație”.

În România anului 2023, adolescenții care provin de la sat se confruntă cu prejudecăți și sunt stigmatizați, iar contribuțiile lor sunt subestimate sau subapreciate, întărind astfel ciclul sărăciei și influențând negativ încrederea în propriile lor forțe. Mai mult, vocea tinerilor care provin din mediul rural, de cele mai multe ori, nu este nici măcar auzită sau ascultată. Și asta pentru că atunci când ajung la liceu se confruntă adesea cu prejudecățile și stigmatul colegilor.
Prin activitățile desfășurate, proiectul a ajuns la un număr de 17.376 de adolescenți de gimnaziu și liceu, din 63 de școli din mediul rural. Tinerii au participat la 637 de sesiuni de informare pe tema încrederii în sine și a maximizării potențialului, iar aproape 481 de profesori au luat parte la atelierele susținute de către un psiholog, pe tematica “body shaming” și acceptarea propriei persoane, dincolo de stereotipuri și mituri. Practic, prin atelierele dedicate profesorilor, i-am pregătit pe aceștia pentru a putea vorbi cu elevii despre încrederea lor în ei înșiși și pentru a putea reacționa în fața fenomenelor de bullying sau alte comportamente inadecvate. Cele 10 județe în care s-a desfășurat proiectul sunt: Iași, Vaslui, Neamț, Bacău, Botoșani, Suceava, Dolj, Gorj, Mehedinți și Olt


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiari direcți: 481 profesori de gimnaziu și liceu (în special profesori diriginți) din mediul rural

| Activitati
    1.Selectarea școlilor și încheierea de parteneriate: Fiecare coordonator regional a selectat școlile în funcție de criteriile stabilite: istoric bun de colaborare cu World Vision; deschiderea manifestată de a se implica în proiect; angajamentul că vor respecta cerințele proiectului.
2.Training cadre didactice – A fost organizat un workshop online susținut de psihologul, Domnica Petrovai, prin care au fost oferite resurse educaționale care pot fi organizate cu elevii pentru a-i ajuta pe aceștia să-și îmbunățătească stima de sine, ținând cont de efectul pe care social media îl are asupra imaginii personale. Selecția profesorilor s-a realizat împreună cu directorul școlii, fiind vizați în special profesorii diriginții. “Trainingul la care am participat ne-a reamintit cât de mult contează ca tinerii să înțeleagă cât de vital este să ai încredere în forțele proprii, să ieși din zona de confort și mai ales, să fii diferit și natural în același timp.” (cadru didactic)
3. Derulare sesiuni informare cu elevii de gimnaziu și liceu – Cadrele didactice participante la training au susținut la clasă sesiuni de informare pentru elevi privind construirea încrederii în sine,bunăstare emoțională și maximizarea potentialului. “Cursul facilitat de World Vision m-a făcut să înțeleg mai bine că ar trebui să mă accept așa cum sunt și că de asemenea iubirea de sine nu este egoism. Mai mult m-a făcut să mă deschid mai mult în fața celorlați având o personalitate mai retrasă.”(Ioana,elevă,jud Dolj)


| Rezultatele proiectului
    Rezultatele obținute: 481 profesori de gimnaziu și liceu (profesori diriginți); 17.376 elevi de gimnaziu și liceu (10-16 ani) din mediul rural și 637 sesiuni de informare susținute în 63 de școli din 10 județe din Moldova și Oltenia.
Tinerii nu au curajul să vorbească despre problema încrederii în sine, iar acest proiect i-a ajutat să comunice deschis cu cei din jurul lor și să nu mai considere că sunt ’’o problemă’’ pentru ei înșiși și pentru cei din jur. Mulți dintre copiii afectați de lipsa de încredere în propriul corp și extrem de complexați pentru că nu se ridică la standardele impuse în social media, au realizat că este foarte important să se ‘iubească’ așa cum sunt, pentru că fiecare este unic și nu trebuie să se compare cu nimeni și, implicit, să își schimbe atitudinea față de ei înșiși, dar și față de ceilalți. “Programul implementat de World Vision introdus în școli ne-a oferit o dovadă că avem șansa la o educație ca în Occident. Am observat că suntem importanți și merităm o dezvoltare armonioasă. Aflând motive pentru care ar trebui să ne simțim mai bine cu noi înșine, să ne apreciem și să ne bucurăm de tot ce ne reprezintă, căci suntem speciali și minunați așa cum suntem! ”(Maria, elevă, jud. Olt). Profesorii au reușit să își dezvolte abilitățile necesare pentru a face schimbări pozitive prin propria atitudine, având instrumentele cele mai adecvate pentru o abordare eficientă a acestei tematici. Profesorii au reușit să încurajeze elevii să își spună părerile și unele din problemele cu care se confruntă, astfel că profesorul a devenit un partener de încredere.


| Parteneri
    S.C. UNILEVER SOUTH CENTRAL EUROPE S.A - partener corporate și finanțator al proiectului; 63 de școli partenere din cele 10 judete din Moldova și Oltenia (Iași, Vaslui, Neamț, Bacău, Botoșani, Suceava, Dolj, Gorj, Mehedinți și Olt).

| Despre organizator
    World Vision România este o organizație non-guvernamentală care desfășoară programe de educație, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Ne concentrăm asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Parte din parteneriatul World Vision International, în cei 30 de ani de prezență în România am susținut peste 700.000 de copii și adulți din 500 de comunități din mediul rural.

| Website proiect
    https://worldvision.ro/2021/12/28/ne-incredem-in-educatie/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->