close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



CONFER - Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor



| Organizator:
    Fundatia Regală Margareta a Romaniei
| Sectiune:
    Dezvoltare economică și socială
| Problema de fond
    Raportul FDSC identifica o concentrare a majorității veniturilor către un număr restrâns de organizații, 82% dintre veniturile totale în sectorul non-guvernamental fiind atrase de 8% din ONG-uri. Proiectul era necesar pentru a întări capacitatea ONG-urilor mai puțin dezvoltate de a mobiliza fonduri, a menține și a promova în comunitate proiectele lor.
Capacitatea ONG-urilor de a mobiliza fonduri locale este limitată de dependența îndelungată față de un finanțator extern sau public, lipsa competențelor de fundraising și pr, inclusiv a resurselor umane dedicate, lipsa unei strategii de dezvoltare.
CONFER a avut în atenție ONG-uri din mediul urban mic și rural, cu proiecte educaționale și sociale, dependente de 1-2 surse finanțare, cu buget sub €200.000 și un număr mic de angajați (0-10), care au avut deschidere spre consolidare financiară


| Scopul proiectului
    Scopul CONFER a fost consolidarea capacității și sustenabilității financiare a 10 ONG-uri mai puțin dezvoltate prin diversificare a surselor de finanțare (în 24 luni). Obiectivele în anul 2023 au fost:
1.Dezvoltarea resurselor digitale pentru promovare - manual de brand, website modern, profil social media, kit de design pentru materiale
2.Formularea de strategii de fundraising, planuri de acțiune și instrumente de fundraising, prin coaching
3.Implementarea planului de strângere de fonduri, prin evenimente de cultivare a donatorilor și campanii de recrutare de sponsori, din bugetul CONFER


CONFER - Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor CONFER - Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor CONFER - Consolidarea Organizațiilor Non-guvernamentale prin Fundraising și Eficientizarea Rezultatelor

| Acoperire
    Alba, Arad, Buzău, Covasna, Cluj, Ilfov, Maramureș, Mureș, Teleorman și Timiș,

| Rezumat
    Multe ONG-uri din România se confruntă cu dependența îndelungată față de finanțări externe sau publice, nu au competențe de strângere de fonduri și comunicare cu publicul, nici resurse dedicate acestei activități. Pentru ca acestea să-și dezvolte proiectele și sustenabilitatea financiară, să își diversifice sursele de fonduri, au nevoie de cunoștințe și mentorat, strategie, planuri și instrumente, și bineînțeles de inițierea unor prime acțiuni de cooptare și cultivare a donatorilor, sponsorilor și stakeholerilor din comunitate.
Proiectul CONFER a sprijinit 12 organizații din mediul urban mic și rural, cu buget anual intre 20.000-200.000 Euro și un număr mic de angajați, între 0-10, ce desfășoară proiecte sociale și educaționale, să-și întărească capacitatea de a mobiliza fonduri și de a promova în comunitate intervențiile lor.
În 2023 activitățile CONFER a adus reală transformare acestor organizații:
- 10 au manual de brand, website modern, profil de social media și un kit de materiale de promovare, dezvoltate de o agenție de branding
- 10 au propriile strategii de sustenabilitate financiară, planuri tactice și instrumente de fundraising, în urma unui proces de coaching one to one
- 12 și-au exersat și consolidat competențele de fundraising, comunicare digitală și scriere de propuneri de finanțare, participând la sesiuni regulate de mentorat online, de grup și individuale
- 10 au organizat evenimente de promovare și cultivare a donatorilor, reușind să coopteze un număr total de peste 350 de participanți din comunitate
- 12 au desfășurat acțiuni de fundraising local, promovând facilitățile fiscale oferite de Formularul 230 și contractul de sponsorizare
-10 au un manual de proceduri pentru managementul resurselor umane, financiare și comunicare digitală


| Date beneficiari direcţi
     12 ONG-uri care activează în domeniile educațional și social insuficient deservite, cu buget anual intre 20.000 – 200.000 Euro si numar mic de angajati 1-10, din localitățile Chiajna (Ilofv), Firiza (Maramures), Arad, Gherla (Cluj), Blaj (Alba), Turnu Măgurele (Teleorman), Patoș (Timiș), Buziaș (Timiș), Sf Gheorghe (Covasna), Târgu Mureș (Mureș), Sighișoara (Mureș), Buzău
.


| Activitati
    Activități în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2023
1. Implementarea unor acțiuni concrete de fundraising și consolidarea noțiunilor predate prin training de comunicare digitală, fundraising, scriere proiecte în 2022. Au fost susținute 10 sesiuni de mentorat individual la sediul organizațiilor și 6 sesiuni online de grup, pentru (A4)
2. Derularea unui proces de coaching organizațional pentru dezvoltarea de strategii de fundraising, instrumente și planuri de acțiune pentru ONG-urile vizate. Acesta a însemnat 3 sesiuni one-to-one dedicate fecărei organizații (A5). La final fiecare ONG are o strategie de dezvolare, un plan de fundraising și un kit de instrumente personalizate (formular 230, contract de sponsorizare directă, contract de sponsorizare prin declarația 177, unele au modul de donații online)
3. Realizarea unui kit personalizat de materiale de promovare în relația cu stakeholderii a ONG-urilor selectate – manual de identitate vizuala, profil social-media, materiale de promovare (A6)
4. Planificarea, organizarea si implementarea de campanii locale de strângere de fonduri în mediile online și offline, cu metoratul Fundației si bugetul proiectului (A7)
5. Organizarea unor evenimente interactive de networking ce vizează cultivarea donatorilor ONG-urilor, cu mentoratul Fundației si bugetul proiectului (A9)
6. Analiza managementului ONG-urilor în vederea realizării procedurilor interne de resurse umane, financiare și digitale, finalizate în ianuarie 2023 (A8)


| Rezultatele proiectului
    Prin proiectul CONFER, am descoperit organizații și lideri sociali cărora le-am oferit instrumentele, cunoștințele și inspirația pentru a putea aduce schimbarea în bine în comunitățile pe care le servesc. Pe parcursul celor 12 de luni de proiect, Fundația a oferit organizațiilor beneficiare oportunitatea de a fi parte dintr-un proces complex de transformare organizațională, reu să întărească capacitatea acestora de a mobiliza fonduri și a promova în comunitate cauzele lor sociale, prin sprijinul unei echipe de experți cu vastă experiență în fundraising și comunicare
Rezultatele proiectului CONFER în 2023 reprezintă resurse nou create pentru organizațiile din proiect, ce rămân moștenire pentru anii următori:
- 10 au manual de brand, website modern, profil de social media și un kit de materiale de promovare, dezvoltate de o agenție de branding
- 10 au propriile strategii de sustenabilitate financiară, planuri tactice și instrumente de fundraising, în urma unui proces de coaching one to one
- 12 și-au exersat și consolidat competențele de fundraising, comunicare digitală și scriere de propuneri de finanțare, participând la sesiuni regulate de mentorat online, de grup și individuale
- 10 au organizat evenimente de promovare și cultivare a donatorilor, reușind să coopteze un număr total de peste 350 de participanți din comunitate
- 12 au desfășurat acțiuni de fundraising local, promovând facilitățile fiscale oferite de Formularul 230 și contractul de sponsorizare
-10 au un manual de proceduri pentru managementul resurselor umane, financiare și comunicare digitală


| Parteneri
    Active Citizens Fund România, Fundația pentru Parteneriat, Nedland Kultur Norvegia, Asociația InspirAction – jud. Ilfov Asociația Mansio – jud. Maramureș, Asociația „Oastea Domnului” Gherla – jud. Cluj, Asociația Oaza – jud. Arad, Asociația „Familia 2004” – jud. Alba, Asociația pentru Dezvoltare Comunitară Florian Cristescu – jud. Teleorman, Asociația Semper Agape – jud. Timiș, Asociația Stern der Hoffnung Rumanien – jud. Timiș, Fundația Creștină „Diakonia-Kapernaum” – jud. Covasna, Fundația Talentum – jud. Mureș Fundația Veritas – jud. Mureș, Asociația Atelierul de Bine – jud Buzău

| Despre organizator
    Fundația Regală Margareta a României a fost înființată în 1990 de către Regele Mihai I al României și Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române. Cu o activitate de 34 de ani, Fundația Regală Margareta a României sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. De-a lungul timpului, Fundația s-a implicat în numeroase proiecte sociale, culturale şi de susținere a educației şi talentului artistic.

| Website proiect
    https://www.frmr.ro/confer-consolidarea-organizatiilor-non-guvernamentale-prin-fundraising-si-eficientizarea-rezultatelor/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes