close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



SCUT PENTRU SPITALE



| Organizator:
    ThePublicAdvisors
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Chiar în ziua lansării Asociației Zi de Bine, în luna martie 2020, autoritățile române comunicau primele măsuri de sănătate publică luate împotriva pandemiei de Covid-19.

În contextul în care spitalele din orașele mici au reprezentat cel mai mare risc, deoarece nu beneficiau de sponsorizări sau donații din partea marilor corporații și nici de atenția autorităților, am regândit planul inițial al asociației și am demarat o campanie intensă de promovare pentru a atrage atenția și asupra nevoilor spitalelor din țară. Continuând misiunea de a susține cauze mai puțin vizibile și care au nevoie de ajutor imediat, asociația a suspendat toate celelalte cauze și am început o muncă de 24 de ore din 24 pentru a ajuta spitalele locale.


| Scopul campaniei
    Scopul inițial al campaniei a fost susținerea Spitalului de Boli Infecțioase din Brașov prin achiziționarea unui container de primiri urgențe. Ulterior, din cauza gravității situației, campania #scutpentruspitale s-a extins și către alte spitale din țară.

Obiectivele urmărite pe tot parcursul campaniei au fost:
• Obținerea de ajutor pentru cadrele medicale și pacienți
• Crearea de notorietate pentru Asociația Zi de Bine
• Strângerea de donații în termen de 90 de zile
• Atragerea unui număr mare de personalități, cu scopul de a genera implicare socială în comunitatea căreia i se adresează.


SCUT PENTRU SPITALE SCUT PENTRU SPITALE SCUT PENTRU SPITALE

| Client campanie
    Asociația Zi de Bine

| Autor campanie
    Asociația Zi de Bine & The Public Advisors

| Acoperire campanie
    București, Brașov, Adjud, Alexandria, Arad, Baia Mare, Bârlad, Botoșani, Buzău, Călărași, Vatra Dornei, Câmpulung, Cluj Napoca, Deva, Craiova, Turnu Severin, Fălticeni, Găești, Hunedoara, Mioveni, Moreni, Motru, Năsăud, Onești, Petroșani, Piatra Neamț, Ploiești, Pucioasa, Rădăuți, Reghin, Reșița, Râmnicu Vâlcea, Roman, Rucăr, Roșiorii de Vede, Săcele, Sânnicolau Mare, Sighișoara, Șimleu Silvaniei, Sinaia, Suceava, Târgoviște, Târgu Cărbunești, Târgu Bujor, Târgu Mureș, Tecuci, Tulcea, Urziceni.

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Odată cu declanșarea pandemiei de Covid-19, sistemul medical din România a fost paralizat și știam că spitalele nu vor avea capacitatea de a trata un număr atât de mare de bolnavi. În acest context, alături de Melania Medeleanu, co-fondatoare a Asociației Zi de Bine, am schimbat conceptul inițial al asociației din „Cine-i născut în Aprilie, hai sus, hai sus, hai sus!”, în „Cine-i născut în Brașov, Constanța sau Sibiu, hai sus, hai sus, hai sus!”. În cadrul acestei campanii, am început contactarea persoanelor publice născute în orașele unde se aflau spitalele care aveau nevoie de ajutor urgent, pentru a-i încuraja să doneze și totodată, să îi inspire și pe urmăritorii lor să se alăture campaniei #scutpentruspitale. Concomitent am demarat o campanie intensă de media relations, iar tradiționalele comunicate de presă distribuite la nivel național, materialele video și imaginile postate pe canalele de social media ale asociației, ale Melaniei Medeleanu și ale susținătorilor, au devenit uneltele de comunicare ce suplineau absența evenimentelor față în față.

Astfel, rezultatele obținute au fost următoarele:
- Campania #scutpentruspitale a ajuns la peste 100 de spitale cu echipamente de protecție, dezinfectanți și aparatură medicală în valoare de peste 1.000.000 de euro.
- 2 unități de suport pentru spitale, ridicate de la zero, în București și Cluj- Napoca
- Peste 111 sponsori, în jur de 32.000 de donații făcute de persoane fizice dar și oameni care și-au donat ziua de naștere sau au făcut fundraising prin facebook sau galantom.
- Peste 300 de companii și asociații s-au alăturat campaniei, printre care enumerăm: UniCredit Bank, Biofarm, Coca-Cola România, Ikea, Fundația Vodafone, Fundația Comunitară București, Ajungem Mari, Let’s Do it Romania, Arval România etc.


| Date beneficiari direcţi
    În perioada 15 martie – 31 mai, Asociația Zi de Bine a făcut „scut” în jurul a 100 de spitale și 30 de cabinete ale medicilor de familie din toată țara, iar beneficiarii direcți au fost cadrele medicale din aceste unități. Atât spitalele cât și cabinetele medicilor de familie au fost aprovizionate cu echipamente de protecție, pentru a-și putea desfășura meseria în condiții de siguranță.

- Au fost ridicate de la zero 2 unități de suport pentru spitale, în București și Cluj- Napoca, de care au beneficiat peste 2000 de pacienți
- Aproximativ 15.000 de medici au beneficiat de echipamente de protecție
- Peste 60.000 de pacienți au fost ajutați doar pe secțiile de boli infecțioase și de primiri urgențe


| Strategia și implementarea campaniei
    Pentru a atrage un număr cât mai mare de donatori și sponsori, am început promovarea campaniei #scutpentruspitale pe toate canalele media, online, offline, TV și radio, iar cronologic am trecut prin următoarele etape:

A. Evenimentul de lansare al asociației a avut loc sub formă de conferință de presă și a coincis cu momentul declanșării pandemiei de Covid-19. Prin intermediul unui spot video în care au apărut cântăreți de top din România și VIP-uri, oamenii au fost invitați să doneze. Acești susținători au devenit la scurt timp și susținători ai cauzei #scutpentruspitale și au contribuit la campania de strângere de fonduri. O parte din personalitățile care au apărut pro-bono în acest video au fost: Inna, Cornel Ilie, Carla's Dream, Alex Dima sau Ioana Blaj. Mai mult decât atât, am convins 4 posturi de radio (Europa FM, Kiss FM, Rock FM, Magic FM) să fie partenerii noștri și să difuzeze o versiune audio timp de 2 luni.

B. Ajustarea cauzată de pandemie și #ScutPentruSpitale. Declanșarea pandemiei a determinat ca strategia de comunicare să fie adaptată peste noapte. Astfel, am demarat o campanie intensă de media-relations pentru proiectul #scutpentruspitale. Comunicatele de presă tradiționale distribuite către presa locală și națională, materialele video și infograficele postate pe paginile de socializare ale asociației, ale Melaniei și ale susținătorilor, au devenit instrumentele de comunicare care au înlocuit evenimentele față în față. Mai mult, am început să atragem VIP-uri născute în orașele în care se aflau spitalele ce aveau nevoie de ajutor urgent, cu scopul de a sprijini campania de strângere de fonduri. Unul dintre cele mai impresionante rezultate în această etapă a campaniei a fost strângerea a 50.000 de euro în doar 48 de ore. Ca un pas următor, un grup de artiști, inclusiv Irina Rimes (o cântăreață de top din Republica Moldova și membru al juriului în emisiunea TV The VOICE România) au susținut un concert online denumit „Quarantine Fest”, care a fost difuzat simultan pe pagina de facebook a asociației și a partenerilor media. Oamenii au fost invitați să doneze pentru cauză în loc să cumpere un bilet.

Ca o încheiere pentru campania #scutpentruspitale a fost lansat un film video-manifest: Videoclipul a adunat vedetele și donatorii implicați, în semn de mulțumire pentru efortul tuturor.

https://www.youtube.com/watch?v=pICCJnk5ryM
shorturl.at/ajozR
https://www.youtube.com/watch?v=EXVNo21kNKo


| Impactul campaniei
    Demarată pe data de 15 martie și încheiată la finalul lunii mai, campania #scutpentruspitale a strâns din sponsorizări și donații, în bani și produse, peste 1 milion de euro.
Rezultate obținute în urma donațiilor
•Au fost primite peste 35.000 de SMS-uri în valoare de 4 euro
•Au fost achiziționate peste 3000 de teste diagnostic
•Au fost achziționate echipamente de protecție și dezinfectanți de aproape 400.000 de euro. Printre acestea se numară aprox. 100.000 de măști chirurgicale, măști ffp1, măști ffp2, peste 30.000 de perechi de mănuși, în jur de 10.000 de combinezoane, 10.000 de viziere și substanțe pentru aproximativ 300.000 litri de dezinfectant de suprafețe.
•De asemenea, au fost achiziționate (injectomate, termometre, lămpi bactericide, monitoare de pacienți, ventilatoare), dar și cabine și containere de triaj, pentru 100 de spitale și cabinete ale medicilor de familie din țară.
Rezultate operaționale
•100 de spitale ajutate
•2 unități de suport pentru spitale, ridicate de la zero, în București și Cluj- Napoca de care au beneficiat peste 2000 de pacienți
•Aproximativ 15.000 de medici care au beneficiat de echipamente de protecție
•Peste 60.000 de pacienți ajutați doar pe secțiile de boli infecțioase și primiri urgențe
Rezultatele în urma campaniei de comunicare:
•3.613.780 Oportunități de Vizibilitate = acoperirea medie lunară în presă (cu un total de 21.682.684 OTS în 6 luni)
•260 = Numărul total de materiale de presă (din care 10 știri TV în prime time)
•4 posturi de radio au difuzat spotul radio (Europa FM, Kiss FM, Rock FM, Magic FM)
•Peste 12.000 oameni prezenți pe canalele de socializare (Facebook, Instagram, YouTube)
•20 de VIP-uri (dintre care o campioană de tenis de clasă mondială, un fost prim-ministru al României și o vedetă pop internațională) au fost implicați participând la spotul video sau donându-și zilele de naștere. De exemplu: Simona Halep, Inna, Cornel Ilie, Carla's Dream, Alex Dima, Dacian Cioloș, Elena Lasconi, Adelina Pestrițu.

Mai mult decât atât, au existat două rezultate impresionante care dovedesc succesul real al campaniei:1) În mai puțin de 3 luni, asociația a reușit să trimită echipamente de protecție, teste și echipamente medicale de peste 1.000.000 EUR către aproape 100 de spitale din România. 2) După prima lună de campanie, Asociația Zi de Bine a primit titlul de „Cel mai de Încredere Partener”, din partea Auchan și Leroy Merlin, în procesul de strângere de fonduri pentru dotarea unei unități de suport medical.


| Buget
    < 5.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->