close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Future Citizens 2.0



| Organizator:
    Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica
| Categorie:
    Proiecte pentru Tineret
| Problema de fond
    Am identificat o nevoie generala a tinerilor sa invete sa-si exprime opiniile si sa primeasca ocazia sa faca acest lucru, atat in contexte formale cat si informale. Aceasta nevoie este cu atat mai puternica in medii rurale sau dezavantajate din urban, unde institutiile de invatamant se confrunta cu probleme de resurse si unde adesea zona de educatie pentru democratie, respectiv zona de dezvoltare individuala a elevilor este des neglijata. Am considerat ca exercitiul dezbaterilor ar putea fi atat o oportunitate pentru elevii din aceste licee cat si o noutate incitanta care sa ii aduca mai aproape de actul educational si de tot ceea ce inseamna participare activa in democratie.

| Scopul proiectului
    Scopul principal a fost sa le ofere elevilor (si profesorilor) de liceu din mediul rural si din alte licee defavorizate o oportunitate de constientizare a importantei cetateniei participative intr-o democratie si sa le ofere cunostintele si abilitatile necesare (de baza) pentru a participa la procesul de luare a deciziilor in viata comunitatii. Scopul secundar a fost sa incurajeze elevii sa ramana implicati si dupa perioada de desfasurare a proiectului prin participarea la cluburile de dezbateri pe care profesorii le-au infiintat.

Future Citizens 2.0 Future Citizens 2.0 Future Citizens 2.0

| Aria geografica
    Caras-Severin, Hunedoara, Gorj, Botosani, Neamt, Teleorman, Calarasi, Ialomita, Vaslui

| Rezumat
    Am invatat in cei 25 de ani de experienta ca educatia deliberativa (argumentare, dezbateri) ii ajuta enorm pe tinerii de oriunde ar fi si din orice mediu ar proveni, sa capete incredere in ei si sa constientizeze ca au o voce. Future Citizens 2.0 a fost primul proiect educational de anvergura nationala in care liceeni din zonele rurale si medii defavorizate si profesorii lor au primit, timp de 5 luni, sustinere, resurse si mentorat pentru a deprinde abilitati de discurs, argumentare si educatie democratica. În cadrul acestui proiect, ARDOR si-a propus sa initieze in dezbateri aproximativ 90 de profesori din 9 dintre cele mai defavorizate judete ale tarii (Caras-Severin, Hunedoara, Gorj, Botosani, Neamt, Teleorman, Calarasi, Ialomita, Vaslui), pentru ca acestia sa deschida cluburi de dezbateri in liceele din care provin, inclusiv in licee tehnologice din mediul urban dezavantajat si rural. Am reusit in prima parte a proiectului (Noiembrie 2019 - Martie 2020) sa instruim in dezbateri 112 profesori din 72 de scoli care au deschis cluburi de debate in liceele lor la care au fost angrenati peste 825 de elevi. In pandemie, proiectul a continuat cu activitati online pentru o mica parte a acestora, cei care au avut acces la infrastructura.

| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii s-au impartit in doua categorii: elevi si cadre didactice. Am avut un numar de 112 profesori din cele 9 judete care au participat la atelierul initial de 2 zile, si 825 de elevi care au luat parte la activitatea de club. Atat profesorii cat si elevii provin din judete cu posibilitati materiale reduse si din unitati scolare de asemenea cu posibilitati reduse (scoli tehnologice, vocationale, etc), care in mod normal nu au acces la astfel de activitati extrascolare, sau activitati extrascolare in general.

| Date beneficiari
    Consideram ca toti beneficiarii nostri au fost directi, desi elevii ar putea fi considerati si indirecti.

| Activitati
    1. Am selectat si pregatit 9 profesori cu experienta in debate pentru un rol de formatori de debate si coordonatori judeteni (cate 1/judet).
2. Fiecare dintre cei 9 a tinut cate un seminar de 2 zile de introducere in dezbateri cu cate 10-15 profesori.
3. Profesorii mai departe au deschis cluburi de dezbateri la ei in scoli, si au tinut sedinte de club saptamanale, in care au parcurs elemente de baza a dezbaterilor si ateliere despre principii si valori democratice. Pe parcurs au fost asistati (profesorii) de coordonatorii judeteni.
4. in 2020 am organizat o serie de evenimente online pentru profesorii si elevii din proiect, o tabara pentru elevi, o tabara pentru profesori, doua competitii, si un atelier de gestiune a unui club de debate


| Rezultatele proiectului
    Am avut 825 de elevi care s-au inscris initial pentru a participa la cluburile de dezbateri infiintate (de 3 ori mai multi decat cei 270 planificati) si 646 de elevi care au participat, in medie, la peste 10 sesiuni ale cluburilor de dezbateri (media nationala de 10,17 sesiuni de dezbateri) in 64 de cluburi de dezbateri. 112 profesori au participat la seminariile de doua zile (cu 13% mai multi decat cei 99 planificati). La 11 martie 2020 (ziua in care s-au inchis scolile), am incheiat programul cu 112 profesori activi, cu aproximativ 100% mai mult decat am planificat (60 de profesori in proces si 50 de profesori la final). Am avut un raport foarte bun de intalniri/luna in intervalul in care s-au putut desfasura cursurile (25 noiembrie 2019 - 11 martie 2020, perioada care a inclus sarbatorile de iarna. Timpul efectiv de scolarizare a fost de 12 saptamani si am avut o rata medie nationala de 10,17 sedinte/club. In aceste intalniri de club, elevii au luat pentru prima data contactul cu dezbaterile academice, au invatat cum sa creeze un argument, cum sa contra-argumenteze, ce inseamna stil intr-un discurs public si, in circa jumatate din cluburi, au jucat meciuri de dezbateri pe teme de natura civica. Mai departe, in perioada pandemiei, peste 80 de elevi din acest program au participat la evenimente de dezbateri orgainzate de ARDOR, si o parte din acestia au participat la multiple evenimente. Consideram ca este un impact pozitiv si considerabil ca acesti elevi au luat contactul cu dezbaterile academice si s-au familiarizat cu acest concept.

| Bugetul
    149527,53

| Parteneri
    Funky Citizens

| Website proiect
    https://ardor.org.ro/eveniment eproiecte/future-citizens-2-0/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->