Participanti & Proiecte
Maratonul NePădurilor
|
Organizator: Kubis Romania |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Subiectul tăierilor ilegale de păduri este pe buzele tuturor. Societatea civilă conștientizează că sistemul este plin de nereguli, dar îi lipsește o entitate care să o coordoneze, să îi explice fenomenul și în spatele căreia să se alieze. WWF România știe ce trebuie făcut pentru a opri atât tăierile ilegale, cât și abuzurile legate de tăierile legale, când se fură lemn cu acte în regulă. Are soluții clare. Pe fondul nemulțumirilor tot mai mari din societate, WWF România vine cu soluția gata creionată.
| Scopul campaniei
Scopul campaniei este să genereze o revoluție, o schimbare fundamentală a sistemului forestier actual. Vrem modificarea din temelii a legislației, începând cu Codul Silvic, și transformarea radicală a modului de implementare în teren.
#1. Notorietate si interes. Campania să ajungă la cât mai mulți oameni și să-i facă să caute activ și să adune informații despre problema.
#2. Semnarea petiției de către cât mai mulți oameni. Pentru a pune presiune asupra autorităților, am lansat petiția: „Stop Tăierilor Ilegale”, în care explicăm defectele sistemului actual și facem propuneri concrete.
| Client campanie
WWF Romania
| Autor campanie
Kubis
| Acoperire campanie
București / județele Sibiu și Alba
| Descriere campanie
Acest caz descrie modul în care WWF a creat o campanie cu zero buget pentru problema exploatării forestiere ilegale în România. Ne-am propus să reconcentrăm atenția mass-mediei asupra realităților necenzurate ale exploatării forestiere ilicite și să creeam presiune publică care să forțeze autoritățile să ia măsuri prin petiția "Stop Tăierilor Ilegale".
Provocarea noastră a fost cum reușim să provocăm o națiune să acționeze atunci când au de-a face cu o problema veche de 20 de ani?
Subiectul este în mod constant raportat în știri, dar oameni au ajuns la o tristă resemnare că nu pot face nimic că indivizi împotriva exploatării forestiere ilegale din România.
Pentru a face guvernul să asculte, WWF știa că trebuie să existe presiune din partea opiniei publice și a mass-mediei, de aceea a creat un documentar live pe Facebook care portretiza o realitate crudă cu care rareori ne confruntăm. Un maraton de 3 zile prin care Andrei Roșu, un maratonist profesionist, străbate cele mai defrișate zone din România.
Inițiativa nostra a ajuns la 639.397 de persoane doar pe Facebook, în doar 11 zile și a atins 1.7 milioane de oameni la televizor.
| Date beneficiari direcţi
Estimăm că informațiile prezentate de WWF România au ajuns la peste 100.000 de persoane prin canalele proprii (site și social media) și la peste 1 milion prin intermediul televiziunilor și a instituțiilor media influente care au urmărit și prezentat fenomenul.
| Strategia și implementarea campaniei
Știam că trebuie să șocam opinia publică pentru a face această amenințare imposibil de ignorat. Astfel, am analizat cu atenție toate campaniile derulate de-a lungul anilor despre pădurile din România și am realizat că nimeni nu arată realitatea necenzurată.
Însă realitatea nefiltrată este cel mai bun dus rece, dar și cel mai convingător motor al schimbării. Acest adevăr profund ne-a determinat să creăm Maratonul Nepadurilor, primul documentar live al realității crude cu care ne confruntăm rar.
Faza 1
Astfel, ne-am parteneriat cu alergătorul Andrei Roșu și l-am trimis într-o cursa solitară, pe un traseu de 3 zile prin cele mai afectate zone din România (Vâlcea și Albă) unde pădurile au fost tăiate fie că urmare a exploatărilor ilegale, fie din cauza schimbărilor climatice.
În fiecare zi, Andrei urmă să intre live pe Facebook pentru a le arate oamenilor realitățile de pe teren prin ochii unui maratonist obișnuit să alerge prin păduri frumoase, nu printe cioate. La final, Andrei va fi parcurs peste 100 de kilometri, va fi urcat 2.500m diferența de nivel și va fi traversat peste 600ha de păduri tăiate.
Faza 2
Aveam nevoie de mai mult pentru a-i determina pe oameni să se ridice și să acționeze. Prin urmare, am început o serie de interviuri pe website-ul WWF si pe pagina de Facebook, cu specialiști de la WWF care vorbeau despre ce înseamnă exploatarea forestieră ilegală.
Iar pentru a facilita schimbarea efectivă, WWF a lansat petiția „Stop Tăierilor Ilegale”, iar toate materialele de campanie au direcționat oamenii spre pagină noastră de campanie din website-ul WWF, unde puteau să semneze petiția de schimbare a legii pădurilor.
| Impactul campaniei
1. 13.400 de persoane au semnat petiția „Stop Tăierilor Ilegale”, inițiată de WWF România;
2. Estimăm că informațiile prezentate de WWF România au ajuns la peste 100.000 de persoane prin canalele proprii (site și social media) și la peste 1 milion prin intermediul televiziunilor și a instituțiilor media influente care au urmărit și prezentat fenomenul;
| Buget
< 5.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie