Participanti & Proiecte
CreateAthon România 2019
|
Organizator: Asociația Centrul de Resurse în Comunicare |
|
Categorie: Premiul Special Organizația NEW ENTRY |
Din experiența în lucrul cu ONG-urile a echipei de proiect, știam de marea nevoie de resurse în comunicare a sectorului. Am vrut să aducem conceptul CreateAthon în România deoarece era o metodă testată la nivel internațional, care putea să răspundă într-un mod creativ și inovativ acestei probleme. Pentru a afla problemele specifice ale fiecărei organizații, am conceput un formular de înscriere special, care în urma unei analize simple să scoată la iveală neajunsurile fiecărui ONG. După selecție, a urmat un atent proces de briefing pentru fiecare organizație, în care specialiști din mai multe domenii au găsit soluții personalizate.
| Scopul proiectului
Scop - Proiectul a facilitat accesul ONG-urilor cu venituri reduse din România la servicii pro-bono de calitate și profesioniste de marketing și comunicare, prin organizarea CreateAthon® România.
Obiectiv 1 - Creșterea capacității de comunicare și a aptitudinilor de a folosi eficient instrumente și metode de marketing pentru minim 20 de ONG-uri, prin organizarea CreateAthon® România și a workshop-ului de comunicare.
Obiectiv 2 - Implicarea sectorului privat de comunicare în susținerea proiectelor ONG, crearea unei comunități creative și încurajarea lor în oferirea de servicii pro-bono.
| Aria geografica
CreateAthon România a avut loc la București, cu organizații beneficiare din județele Vrancea, Mureș, Sibiu, Argeș, Neamț, Bistrița-Năsăud, Vâlcea, Brașov și București.
| Rezumat
CreateAthon România a pornit de la nevoia de creștere a capacității de comunicare a ONG-urilor. Din cauza resurselor limitate sau a lipsei de personal, organizațiile mici din țară aleg să nu investească în comunicare, marketing, fundraising sau prezență online. În 2019, Centrul de Resurse în Comunicare a adus în România CreateAthon, un eveniment-concept ce se organizează cu succes de peste 20 de ani în SUA și Canada. Mai mult, am marcat prima participare oficială a României la Pro-Bono Week, o mișcare internațională ce promovează voluntariatul specializat, organizat anual în ultima săptămână din luna octombrie. Astfel, pe 25 octombrie, în București, am început maratonul creativ de 24 de ore în care 75 de voluntari, profesioniști din zona de comunicare și marketing, au oferit rebrandinguri complete, strategii de comunicare, website-uri noi, materiale promoționale sau campanii pentru 10 organizații non-profit din România, care altfel nu și-ar fi permis aceste servicii. Munca pro-bono oferită de către voluntari în cadrul CreateAthon a avut o valoare estimată de 150,000€. În paralel, am organizat LearnAthon, un seminar condensat de 8 ore în care 11 specialiști voluntari au vorbit reprezentanților din 23 de ONG-uri pe teme de comunicare. Dincolo de evenimnent, CreateAthon România a însemnat 7 luni de promovare, selecție, nenumărate vizite și întâlniri de briefing și strategie pentru ca cele 24 de ore să fie cu adevărat eficiente pentru organizații. Prima ediție CreateAthon România a livrat, dincolo de o comunitate de voluntari implicați, 10 campanii de comunicare și fundraising, 8 rebrandinguri complete cu website-uri noi, un eveniment de fundraising organizat „la cheie” în 24 de ore și 30 de alte livrabile ce au inclus ședințe foto, video de prezentare, broșuri sau flyere.
| Date beneficiari
Beneficiarii direcți ai proiectului au fost cele 23 de organizații neguvernamentale prin participarea pe bază de aplicație și selecție la CreateAthon România (10 ONG-uri) sau prin participarea workshop-ul intensiv de comunicare, organizat în paralel. (13 ONG-uri).
| Date beneficiari
Beneficiarii indirecți au fost cei 75 de profesioniști care au oferit pro-bono muncă specializată în valoare estimată de 150.000 euro. De asemenea, beneficiarii indirecți ai programului sunt cei peste 35.000 de beneficiari, public țintă și susținători ai organizațiilor care au participat la CreateAthon.
| Activitati
1. Dezvoltarea programului – stabilirea eligibilității ONG-urilor, definitivarea regulamentului de înscriere, creație website și canale social-media, strategie de comunicare, comunicare permanentă cu colegii din SUA.
2. Lansarea, comunicarea, înscrierea ONG-urilor – pentru a ajunge la ONG-uri mici, am direcționat comunicarea către local. Am asigurat comunicarea permanentă către solicitanţi prin: publicarea de conținut online; o sesiune de informare online și suport continuu. Înscrierile au durat 4 săptămâni. ONG-urile au fost selectate de un juriu.
3. Recrutarea și coordonarea voluntarilor profesioniști – prin campanii online, semnarea de parteneriate cu agențiile de publicitate/PR și cu ajutorul asociațiilor de studenți. Echipele s-au întâlnit înainte de CreateAthon, într-un eveniment dedicat, dar și în întâlniri de echipă sau cu ONG-urile.
4. Organizarea evenimentului – a constat în alegerea modului de intervenție personalizat pentru fiecare ONG pentru a livra materiale relevante, organizarea echipelor de voluntari și oferirea acestora a unei experiențe motivante pe parcursul celor 24 de ore și organizarea unui workshop concentrat de 8 ore cu informații utile și de calitate pentru ONG-uri. Premergător evenimentului, mai multe echipe de voluntari au mers în vizită la proiectele selectate pentru a le documenta. De asemenea, în cadrul acestei etape, ne-am ocupat de aspectele organizatorice ale celor 24 de ore, incluzând parteneriatele cu diverși sponsori în produse.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
144900
| Parteneri
Organizator: Centrul de Resurse în Comunicare Partener international: CreateAthon Proiect susținut de: Kaufland România Găzduit de: OK Center Parteneri: Vitamin Aqua, Pizza Hut Delivery, Olympus, The Guys, Creative Board Gaming Parteneri implementare: Asociația Techsoup România, WpHosting, Galantom Agenții partenere: Conan PR, Rogalski Damaschin Public Relations, Kite, Dume de Mestecat, Image Factory Parteneri media: IQads, stiriONG, Gala Societății Civile
| Website proiect
http://www.createathon.ro/