Participanti & Proiecte
Vot, nu Troc
|
Organizator: Kubis Romania |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
A fii observator independent al alegerilor electorale este o sarcină pe care doar 3% din populația urbană o ia lua în considerare (sursa:IRES 2019). Această cifră mică explică de ce, la fiecare ciclu electoral, aceiași oameni, care sunt reactivați de diferite ONG-uri prin intermediul unor baze de date preexistente, acceptă să îndeplinească acest rol civic.
| Scopul campaniei
1. Aplicații valide: cel puțîn 250 in perioada campaniei;
2. Observatori electorali “Rookie”: cel puțîn 30% din candidații noștri vor fi pentru prima dată observatori electorali;
3. Vizitatori unici pe site-ul de recrutare: 10,000 vizitatori;
| Client campanie
Funky Citizens
| Autor campanie
Kubis
| Acoperire campanie
București, Ilfov;
| Descriere campanie
Funky Citizens este un ONG cu o misiune complexă care își propune să trezească societatea civilă din apatie și să motiveze cetățenii să participe la viață “cetății”.
Una dintre formele cele mai importante, dar în același timp simple de participare civică este aceea de a fi observator la alegerile electorale.
Pentru Alegerile Prezidențiale din noiembrie 2019, Funky Citizens a decis să-și construiscă propria comunitate de observatori plecând de la un obiectiv ambițios: să comunice rolul de observator nu doar ca pe un act civic ci ca pe o oportunitate de a face un bine social.
ONG-ul a dezvoltat o campanie de recrutare a observatorilor plecând de la o problemă stringentă a campaniilor electorale: TROCUL ELECTORAL. Acesta influențează votul și pornește de la cele mai simple obiecte: pachetul de mălai, sticlă de ulei, celebrul gratat cu mici, lopeți șamd.
Toate aceste acțiuni sunt atât de des întalnite încât au început să facă parte din cultură românească și să fie percepute că o realitate ce nu poate să fie schimbată.
Conceptul creativ a dramatizat cum fiecare obiect, aparent neimportant, al trocului electoral are o influență directă în viață noastră a celor care stăm pe margine, alegând să nu participăm.
| Date beneficiari direcţi
Principali beneficiarii ai campaniei noastre sunt cetățenii neimplicați pe care Funky Citizens vrea să-i coopteze în procesul electoral că observatori, precum și publicul larg.
| Strategia și implementarea campaniei
Campania noastră a avut la baza website-ul www.votnutroc.ro, o platforma structurată pe trei dimensiuni: resurse legate de rolul de observator, o zona de înscriere pentru cei care doreau să devină observatori și un video manifesto în care activiști sociali că Elena Calistru sau Carmen Uscatu, oameni de media că Shurubel sau Omid Ghannadi, vloggeri că Mariciu și Corina Băcanu au arătat cât de nociv poate fi ignorarea trocului electoral.
Elementul central al campaniei a fost însă “ Galeria Trocului Electoral” o expoziție găzduită de NOD Makerspace, un loc de întâlnire al comunităților creative din București cu un trafic zilnic de 300 de oameni.
În cadrul acestei expoziții, care a fost expusă timp de două săptămâni, am reinterpretat creativ cele mai comune obiecte ale trocului electoral fie că vorbim de zahăr, mălai , găleți sau lopeți.
Galeria era în sine un loc fizic în care cei interesați se puteau înscrie că observatori sau puteau să achiziționeze obiecte din gift shop.
În gift shop, artiști că Dan Perjovschi, Diana Papuc, Cofetăria, Wanda Hutira, Dume de Mestecat și George Popa au creat pro-bono propriile reinterpretari ale obiectelor electorale: pungi, conserve, calendare șamd. Cei 950 de RON ( sursă: Funky Citizens) strânși din vânzarea acestor obiecte au fost folosti pentru a acoperi hrană în ziua alegerilor pentru observatori.
Succesul expoziției ne-a adus o invitație la eventul TEDx-Metamorphosis desfășurat pe 16 și 17 Noiembrie în București, astfel încât obiectele mitei electorale din expoziție au putut fi văzute și de o altă audiență care, de asemenea, se putea înscrie că observator.
| Impactul campaniei
1. Expoziția a generat un interes major din partea opiniei publice și s-a bucurat de o bună acoperire în social media
50 de articole ( în valoare de 55 k Euro, sursă: Agenție PR) au apărut în publicații sau radiouri că: Hotnews, Libertatea, Adevărul, Rock FM, Pagină de Media, iar 46 de influenceri că Răzvan Exarhu, Alex Grecu, Cosmin Tudoran, Zoli Toth, Ileana Badiu, Vulpescu, Mircea Badea ( care a punctat că este o acțiune sponsorizată de Soros) au postat despre galeria noastră.
2.Vizitatori unici pe website: Cel puțîn 10,000 în perioada campaniei 07.10-17.11.2019 (campania de recrutare are un timp definit legal în care se poate desfășura)
Rezultat obținut: 15,330 ( website analytics )
Obiectiv atins: 153,3%
3.Valid applications: 250
(la alegerile anterioare, un consorțiu format din 4 ONG-uri, totalizase 980 de inscreie, Sursă: Funky Citizens ), în perioada campaniei 07.10-17.11.2019
Rezultat obținut: 488 (200 fiind observatori pentru prima dată, un rezultat extrem de valoros din punct de vedere al implicării) (website analytics)
Obiectiv atins: 195.2%
4.Video manifesto campaniei a totalizat 62 655 cumulated video views (with more than 50% organic views, am folosit 500 USD dintr-un grant acordat de Facebook) și 362 shares (Sursă: Facebook insights).
Campania noastră a atins 286186 (44,5% organic reach) pe Facebook și a avut 419 shares. (Sursă: Facebook insights).
| Buget
< 5.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie