close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ceva de speriat



| Organizator:
    Mercury360 Communication
| Sectiune:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Problemele de mediu sunt cele mai ușor de ignorat, deoarece există puține consecințe directe percepute de cetățeni. Chiar și când acestea devin vizibile, așteptările sunt ca ONG-urile să le rezolve.
Misiunea WWF este 0 plastic în natură, de aceea, ne continuăm misiunea în ape și păduri, în cele mai populare destinații turistice.
Nu este sustenabil ca un ONG să vină și să rezolve mereu problemele. Trebuie să găsim o soluție prin care oamenii să conștientizeze că este sarcina lor să protejeze natura.
Protecția naturii nu se află nici măcar în top 5 priorități provocări ale viitorului în percepția oamenilor. Întrebați direct, doar 12% au menționat că plasticul din natură este o problemă - pentru că nu este treaba lor.
Astfel, WWF a dorit să le ofere oamenilor din comunitățile vizate instrumentele și informațiile necesare pentru a acționa.


| Obiectivele campaniei
    1. Atingerea a cel puțin 95% din populația Municipilului Brașov și 50% din cea a orașului Mahmudia – cu 5% și respectiv cu 20% mai mult comparativ cu anul anterior.
2. Creșterea nivelului de conștientizare asupra problemei plasticului în natură cu 26% fața de anul anterior.
3. Modelarea unui comportament care va schimba percepții, în următorii ani, asupra rolului activ pe care îl pot avea oamenii în combaterea problemei plasticului în natură – prin creșterea procentului de raspunsuri pozitive cu privire la strângerea activă a deșeurilor din natură, de la 29% la 50%.


Ceva de speriat Ceva de speriat Ceva de speriat Ceva de speriat Ceva de speriat

| Acoperire
    Brașov și Mahmudia

| Rezumat
    WWF, un ONG ce lucrează pentru conservarea naturii și reducerea impactului asupra mediului, își continua lupta împotriva plasticului din pădurile și apele noastre, în zonele cele mai fierbinți, Brașov și Mahmudia. Cetățenii fie aleg să nu vadă plasticul, fie îl văd doar ca un simplu gunoi și se așteaptă ca orice problemă să fie rezolvată de un ONG. Astfel, pe lângă curățarea naturii, obiectivele principale al acestei campanii cu 0 buget media, sunt de conștientizare și educare cu privire la importanța luptei împotriva deșeurilor din plastic.
Așadar, am decis să exprimăm relația cetățenilor cu natura, într-un mod simplu cu care ei pot empatiza. Întrebându-ne care este punctul comun între plastic și aceste două zone, ne-am întors spre poveștile cu care am crescut. Cu toții am fost speriați de vampiri și vârcolaci, însă, în realitate, singurul lucru care ar trebui să ne sperie și se află în natură, este plasticul.
Pentru a îi convinge pe oameni de acest lucru, am creat o „casă a groazei” în care personajul ce ne sperie este chiar plasticul. Prin tot spectrul de elemente senzoriale, lumini, sunet, mișcare și miros, două personaje mitologice, Dracula și Baba Cloanța, au prins viață și au transmis mesajul. La final, am „înarmat” participanții cu instrumentele necesare pentru a se lupta cu acești monștri cât se poate de reali.
Mai mult, am invitat participanții să participe la un chestionar legat de percepția pe care o au asupra plasticului ce poluează mediul de lângă comunitatea lor.
Ce am reusit: să influențăm percepția oamenilor și să realizeze că schimbarea ține de ei.
Pentru a genera acțiuni sustenabile, am susținut ateliere educaționale, am ecologizat 1 tonă de deșeuri din fiecare oraș și am prezentat misiunea noastră stakeholderilor, câștigând expunere media gratuită


| Public țintă
    Pentru a schimba percepția, am decis să atragem atenția celor care consideră că gestul lor nu contează, care atunci când trec pe lângă plastic în natură, îl lasă acolo; nu doar clasicul target de ONG, cel responsabil și implicat.
Sunt cei care se activează doar atunci când consideră că este o problemă majoră și, chiar și atunci, SE AȘTEAPTĂ CA UN ONG SĂ O REZOLVE.
Sunt oamenii ce locuiesc în orașele turistice, în DELTĂ și BRAȘOV, și au scuza perfectă: “de ce să strâng eu după turiști?!”
Sunt TURIȘTII care, pentru o scurtă perioadă, se bucură de tradițiile și obiceiurile locale, însă, la final, afirmă “nu este orașul meu, nu e treaba mea”.
Publicul nostru țintă vine din zone diferite, în care se combină diverse tradiții, probleme și percepții diferite. Ce are în comun: problema plasticului. Problemă ce are diverse valențe legate rezolvare.


| Activitati
    Indiferent de zonele din care provenim, cu toții am crescut cu povești și legende. Am fost speriați de pădurea deasă și de apele adânci. Ni s-a spus că acolo se ascund vârcolaci și vrăjitoare, vampiri și duhuri. În realitate, singurul lucru care ar trebui să ne sperie și se află în natură, este plasticul.
Precum entitățile din mitologia românească, plasticul sălășluiește prin păduri, se transformă, umblă prin ape. Doar că el este real și este ceva cu adevărat de speriat.
Acesta poate să fie alungat prin Kit-ul Zero Plastic ce se transformă într-o amuletă. Devine un obiect investit cu puterea de a alunga plasticul din natură.
Prin acțiuni tactice am înarmat turiștii și localnicii cu kit-urile amuletă și i-am încurajat să îl poarte cu ei în natură.
Totul a început online cu o serie de postări de teasing în social media pentru a crește interesul și deschide apetitul pentru această problemă de mediu, urmate de conținut educațional. În paralel, am continuat cu o serie de acțiuni de PR prin lansarea unor comunicate de presă ce atrag atenția asupra problemei, totul conducându-ne, fără să știm, către cu un parteneriat pro bono cu Navrom, prin care am distribuit kit-uri și materiale de informare tuturor oamenilor ce ajung în Deltă.
Acțiunile au culminat într-o experiență imersivă, de speriat, prin care plasticul din natură prinde viață în personajele care ne-au bântuit copilăria - Dracula, Vârcolacul și Baba Colanța. Reinterpretând un spațiu general cunoscut – casa groazei – am creat camera grozei. Exteriorul camerei ademenea publicul într-o “natură întunecată” cu peisaje verzi, copaci și ape. În interior însă, plasticul a devenit înfricoșător. Acesta a prins viață sub forma unui monstru redat prin sunet, mișcare, atingere și miros și i-a făcut pe oameni să se întrebe ce este cu adevărat înfricoșător. Răspunsul a venit natural, la finalul experienței, când participanții au cerut „kit-ul amuletă”, și au promis că vor proteja natura
Experiența a fost lansată în Deltă și adusă la cererea FOV și în Brașov.
Ulterior, am invitat locuitorii la o acțiune de curățare și împreună am reușit să ecologizăm o tonă de plastic, în fiecare oraș.
Au urmat o serie de ateliere ecologice. Experții și profesori i-au învățat pe copii despre impactul deșeurilor din plastic.
Schimbarea nu poate avea loc fără sprijinului administrației publice, așa că am creat workshop-uri ce facilitează dialogul între Garda De Mediu, Primării și ONG, pentru a găsi soluții sustenabile.


| Rezultatele campaniei
    1. Atingerea a cel puțin 95% din populația Municipilul Brașov și 50% din cea a orașului Mahmudia – cu 5% și implicit 20% mai mult comparativ cu anul anterior.
- Peste 277k oameni atinși în Brașov, din totalul de 289400
- Peste 1500 oameni atinși în Mahmudia, din totalul de 2527
2. Creșterea nivelului de conștientizare asupra problemei plasticului în natură cu 26% fața de anul anterior.
- Peste 500 participanți direcți vs 130 în 2022, la workshopurile WWF ținute în Brașov
- 156 participanți direcți vsu 18 în 2022, la workshopuri ținute de către cadre didactice instruite - 13 cadre didactice din totalul de 16, comparativ cu 6 în 2022.
3. Modelarea unui comportament care va schimba percepții, în următorii ani, asupra rolului activ pe care îl pot avea oamenii în combaterea problemei plasticului în natură – prin creșterea procentului de raspunsuri pozitive cu privire la strangerea activă a deșeurilor din natură de la 29% la 50%.
- După parcurgerea experienței WWF, 91% au raspuns “DA” la întrebarea “credeți că veți strânge sau veți strânge mai des deșeuri din plastic, din natură, aruncate de alte persoane?” – cu 41% mai mult față de obiectivul inițial.
- După parcurgerea experienței WWF, 35% au declarat că plasticul aruncat în natură afectează fauna și flora iar natura este poluată, 32% au declarat că microplasticul va afecta puteric viața oamenilor, iar 14% au menționat că din cauza plasticului natura își pierde frumosețea – conștientizând că plasticul impactează natura și implicit viața oamenilor.

Adițional:
- Media gratuită - 6 luni de afișare gratuită în transportul public din Brașov
- Administrația publică ne-a invitat gratuit să participăm la Festivalul Orașelor Verzi, oferind posibilitatea de a ajunge nu doar la localnici, ci și la turiști.
- Procentul de voluntari a crescut cu 100% fața de anul anterior (25 vs 50), datorită workshopurilor.
- 52 de Autorități Publice (Brașov + Mahmudia) au facilitat întregul proiect și ne-au încurajat să continuăm
- Am curățat peste o tonă de plastic din păduri și o tonă din ape cu ajutorul voluntarilor.
- 8 articole online în publicații ce au o audiență totală de 354k.
- Peste 480k reach pe Istagram și peste 990k pe Facebook.
- Din 2k participanți la activarea „de speriat”, 1k persoane au participat în studiul post campanie.
- Parteneriat cu Navrom de 6 luni prin care toate persoanele care ajungeau în Mahmudia primeau informatii cu privire la campanie și problemă.


| Parteneri
    Outbox - digital agency

| Despre organizator
    Mercury360 este o agentie independenta de comunicare integrata.
Cu o istorie de peste 25 de ani în România, suntem una dintre agențiile care au capabilitațile necesare pentru a deveni partener pe întreaga durată a unei campanii, pe toate canalele de comunicare, de la idee la implementare, pentru toate serviciile de comunicare 360. De mai bine de 20 de ani dezvoltăm, de asemenea, si proiecte de social good. In anul 2022 am lansat divizia de comunicare ESG, Mantia.


| Website proiect
    https://wwf.ro/campanii/patrula-zero-plastic/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->