Participanti & Proiecte
TechUP
|
Organizator: Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică |
|
Categorie: Educație, Învățământ, Cercetare |
Dorința de implementare a proiectului a apărut de la lipsa de oportunități pentru tinerii din zona Turda, Câmpia Turzii și zonele limitrofe în dezvoltarea în domeniul IT. Deoarece nu există șanse pentru aceștia să participe la diferite cursuri și ateliere de lucru în spațiul de desfășurare, este nevoie să aparțină unei familii înstărite pentru a putea investi, timp, energie și bani în deplasări către cele mai apropiate orașe care dispun de resursele necesare pentru acumularea de cunoștințe în această sferă. Mai mult decât atât, materia predată la orele de informatică din liceu este multă, fără un limbaj accesibil și de cele mai multe ori nu este prezentată într-o manieră care să stârnească atracția elevilor. Asfel, orice dorință sau înclinare către programare, se risipește din cauza lipsei de oportunități.
| Scopul proiectului
Scopul acestui proiect este de a le oferi tinerilor din Turda, Câmpia Turzii și zonele limitrofe o oportunitate de formare a competentelor digitale din sfera IT și de a ameliora anxietatea acestora cu privire la domeniu.
Obiectivele proiectului:
Obiectiv 1: Formarea competentelor de baza ale dezvoltării de jocuri prin platforma Unity a minim 30 de tineri până la finalul proiectului.
Obiectiv 2: Informarea a minim 5.000 de persoane privitor la importanța cunoștințelor în domeniul IT până la finalul proiectului.
Obiectiv 3: Crearea a cel puțin 15 jocuri tip arcade pana la finalul maratonului.
| Aria geografica
Turda, Câmpia Turzii
| Rezumat
Una dintre cele mai puternice unelte din zilele noastre este tehnologia. Aceasta este omniprezentă, totuși mulți tineri au o anxietate puternică față de orice înseamnă programare. Chiar dacă există unele abilități foarte simplu de dobândit și totodată, foarte utile pentru orice persoană, tinerii cu anxietate față de programare vor pierde oportunitatea de a o folosi în folosul lor. În această idee am gândit un proiect care să ajute acești tineri să își depășească teama în cel mai creativ mod posibil, astfel a apărut TechUP. Din cauza lipsei de oportunități în această direcție în Turda, Câmpia Turzii, zonele limitrofe, există o mulțime de tineri care nu au scris vreodată o linie de cod, și nici nu au avut șansa să încerce. De aceea, ne-am propus ca prin acest proiect să generăm interes în rândul tinerilor care au o oarecare anxietate față de orice înseamnă programare și să le oferim șansa de a beneficia de ateliere de lucru în domeniu. Am conceput o temă care să prezinte interes pentru tinerii liceeni, și anume realizarea unui joc de tip arcade de 24 de ore de maraton de codare. Timp de 2 săptămâni, o dată pe săptămână au avut loc ateliere de lucru pentru a oferi răspunsuri la întrebări sau a prezenta bazele programării web. Aceștia au reușit, în cele 24 de ore ale concursului de la finalul proiectul, să dezvolte un joc de tip arcade, funcțional și care putea fi testat atât de juriu cât și de participanți. Astfel, fiecare echipă de participanți a dobândit competențe din domeniul IT, care le vor fi de folos pe viitor.
| Date beneficiari direcţi
30 de elevi de liceu, din Turda, Câmpia Turzii și zonele limitrofe cu vârsta cuprinsă între 15 și 18 ani.
| Activitati
Generare de interes: Datorită nevoii de a crește interesul în rândul tinerilor privitor la domeniul IT, obținerea participanților a fost o etapă dificilă. Am adus în prim-plan inovația și modul în care cunoștințele de programare pot să te ajute indiferent de drumul pe care vrei să îl urmezi în viață. Am gândit proiectul astfel încât să nu fie necesare cunoștințele în IT pentru a participa la acest proiect, astfel sperând să diminuăm numărul refuzurilor bazate pe frică.
Oferirea de cunoștințe: Procesul de scădere a anxietății nu ar putea să dea roade dacă participanții nu ar fi deprins anumite cunoștințe până în ziua hackatonului. Soluția găsită de noi a fost organizarea de ateliere de lucru săptămânale, unde erau prezentate elemente ale Unity, C#. Astfel, 30 de elevi au acum abilități și cunoștințe pentru a parcurge cu ușurință elementele de bază în realizarea unui joc.
Hackathonul: Datorită Centrului de tineret, de care dispunem, am reușit să le oferim participanților un loc prielnic în care să își desfășoare activitatea. Am ales ca tema pentru cele 24 de ore de codat să fie legată de jocuri tip arcade din anii 70 deoarece este o metodă ușoară și interactivă prin care tinerii să învețe și chiar să rămână cu ceva aplicabil. Mai mult decât atât, pentru a ne asigura că participanții vor reuși să își creeze un joc de care să fie mândri, am constituit și o „echipă de suport”, prezentă pe tot parcursul proiectului, care avea rolul de a ghida participanții la nevoie.
| Rezultatele proiectului
(1) 30 de tineri au realizat jocuri de la 0, anxietatea lor fiind redusă. Organizarea de ateliere săptămânale: tineri de aceeași vârstă cu participanții, dar cu experiență în domeniu, s-au întâlnit cu cei interesați și au avut răbdare să explice fiecare detaliu despre care au fost întrebați și să exerseze anumite componente necesare dezvoltării unui joc de tip arcade. Tinerii care au participat în cadrul atelierelor de lucru au fost aproape de participanți și i-au ajutat la nevoie, astfel încât presiunea pusă pe participanți să scadă, iar aceștia să rămână cu un sentiment de încredere în forțele proprii.
(2) TechUP este primul hackathon din Turda, dedicat elevilor fără experiență. Oportunitățile de dezvoltare IT lipsesc pentru elevi în zona Turda - Câmpia Turzii, unde există peste 10.000 de tineri care nu au acces corespunzător la oportunități de IT. Primul hackathon la a doua ediție din această zonă, astfel un mijloc bine consacrat de educație non-formală a fost introdus în comunitate, prin creșterea pentru evenimente IT (punct de plecare pentru celelalte ONG-uri din această zonă care vor să organizeze un eveniment similar).
(3) 30 de tineri au dezvoltat abilități de management al echipei și reziliență la stres.
Participanții au fost împărțiți în echipe în cadrul cărora au trebuit să învețe să își pună ideile împreună și să colaboreze, chiar și după 20 de ore nedormite sau după un somn scurt. Astfel, participanții au învățat cum să se gestioneze pe sine, dar și echipa, în momentele de stres, oboseală sau presiune, abilitate utilă pe viitor.
| Bugetul
2100
| Parteneri
Proiectul nu a avut niciun fel de parteneri implicați.
| Website proiect