Participanti & Proiecte
Drumul care Unește Diaspora
|
Organizator: |
|
Sectiune: Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor |
Proiectul RUF “Drumul Care Uneste Diaspora” si-a asumat sa fie o premiera, prin coagularea bazata pe voluntariat a diasporei globale.
Proiectul adresează nevoia de proiecte emblematice și simboluri autentice și pozitive, optimiste.
Aceasta nevoie a fost identificata de catre RUF prin consultările constante cu mediul asociativ din diaspora, cu cei peste 10.400 de membri, 100 de Founding Angels din intreaga lume sau peste 60 de asociații membre ai FORA (Federatia Organizatiilor Romano-Americane) care au contribuit de-a lungul timpului la sustinerea VT și este confirmată de prezenta activa a 140 de membri ai Romanian Leaders for Via Transilvanica:
https://www.facebook.com/groups/1935426486836978
| Acoperire
Orașele din care s-a coordonat proiectul sunt Chicago, Madrid și București, iar acoperirea este globala, cu peste 80 de comunități românești din diaspora, localizate in America, Europa, Africa, Australia, Asia. Lista completa a beneficiarilor poate fi făcută disponibilă la cerere (nume organizatii, locatie, etc).
| Rezumat
Proiectul demonstrează o coerență clară, de la nevoia de conectare atat cu mostenirea culturala romaneasca, dar si intre comunitati, creand rețele de diaspora bazate pe valori și obiectivele comune - fundraising, informare, promovare, vizibilitate si chiar participare la vot in competitii internationale.
RUF are o poziție unică prin capacitatea organizationala, oferind resurse atât umane cât și materiale pentru succesul proiectului în a crea o rețea vastă de voluntari și a obține recunoaștere internațională.
Etapele parteneriatului RUF - Via Transilvanica:
2019-ongoing: fundraising, grupuri turistice organizate anual cu voluntari din Diaspora
2022-ongoing: vizionari de film documentar cu donatori - 20 orașe din America și Europa
2023: mobilizarea fantastică a voluntarilor diasporei globale prin efortul de coordonare al echipei RUF
record de voturi candidatura VT la Premiile Europa Nostra, castigand premiul pentru Civic Engagement dar și Marele Premiu al Publicului
2023: crearea unui grup de lucru de voluntari din diaspora - am derulat primul proiect prin care peste 50 de locații din lume au putut beneficia simultan de kit-uri de promovare a unui brand românesc, la cel mai înalt nivel de calitate, cu un design unitar și un scop comun
Nevoia Identificata: Am răspuns la nevoia de proiecte pozitive ce aduc împreună diaspora - mii de voluntari din sute de comunității globale construiesc azi impreuna bune practici, resurse si idei.
Rezultate: Am demonstrat in premiera ce pot face romanii din diaspora cand se unesc: recunoaștere internațională (VT a castigat cel mai mare premiu la Europa Nostra) și dotarea cu materiale promoționale gandite unitar.
Link kit website RUF: https://www.romanianunitedfund.org/drumul_care_uneste
| Date beneficiari direcţi
Categorii de public țintă / beneficiari direcți: număr și tip:
15000 public țintă atins în diaspora - voturi pentru VT la Premiile Europa Nostra
50 de organizații beneficiari ai kit-urilor VT
| Activitati
Mobilizarea diasporei la votul pentru VT în cadrul competiției Europa Nostra: Atragerea participării diasporei prin rețele de voluntari proprii și asociate
Core team: 1 coordonator RUF, echipa RUF largita si voluntari
Coordonatori voluntari pe regiuni (SUA, Canada, UE, etc)
Grup de lucru online, prezentari, discuții zilnice
Aceasta prima etapa (A) a demonstrat puterii și capacității de voluntariat a diasporei atunci cand se unește în jurul unei cauze pozitive.
Design, Productie, Creare de rețele de voluntari pentru Distribuția a 60 de Kit-uri de Promovare VT in Diaspora
Coordonarea producției și diseminarea kiturilor
Facilitarea înscrierii organizațiilor și coordonarea logisticii.
| Despre voluntari
Raportul dintre resursele consumate și rezultatele obținute indică o eficiență notabilă. Utilizarea strategică a voluntarilor și parteneriatelor, împreună cu finanțarea eficientă a activităților, demonstrează capacitatea proiectului de a obține rezultate semnificative cu un consum optim de resurse.
Am mobilizat 30 de voluntari în Core Team pentru coordonarea activităților de logistica - cu responsabilități variate, inclusiv organizarea evenimentelor, gestionarea relațiilor cu peste 80 de comunități din diaspora pentru diseminarea informației și distribuirea kiturilor VT către peste 50 de comunități din diaspora.
Impactul voluntarilor:
gradul de conștientizare implicare a românilor din diaspora în campania „Europa Noastră”, care a avut ca rezultat participarea activă a peste 27.000 de români la votul nostru. Acest lucru a demonstrat și oportunitatea unui dialog activ între românii de pretutindeni despre importanța contribuției lor în cadrul comunităților locale și europene.
LEI
| Rezultatele proiectului
Rezultatele proiectului includ nu doar recunoașterea internațională și creșterea vizibilității Via Transilvanica, dar și consolidarea unei comunități globale de suporteri și voluntari. Aceste rezultate măsurabile, împreună cu schimbările pozitive induse în comunitățile românești din diaspora, subliniază impactul proiectului.
Eficacitatea proiectului este dovedită prin atingerea obiectivelor sale, inclusiv promovarea cu succes a Via Transilvanica ca simbol al identității românești și creșterea vizibilității acesteia în rândul diasporei. Mobilizarea unui număr impresionant de voluntari și obținerea de recunoaștere la nivelul premiilor Europa Nostra indică realizarea obiectivelor propuse.
Via Transilvanica, un proiect de branding național, a reușit să devină un simbol emblematic pentru promovarea României.
IMPACTUL major dpdv RUF vizează coagularea unei diaspore romanesti globale prin sute de “ambasadori” din rândul românilor de pretutindeni.
Peste 4.500.000 de romani estimati în zonele în care organizațiilor beneficiare de kituri
Peste 365 000 de urmăritori Facebook ai acestor organizații
Peste 2.400.000 de romani estimati în zona organizațiilor partenere în campania Europa Nostra
Peste 1.100.00 de urmăritori Facebook ai organizațiilor intrate în campania Europa Nostra
Peste 215.000 de persoane atinse prin campania SM diaspora
18 600 click-through la pagina proiectului de promovare
| Parteneri
RUF, Via Transilvanica, Tasuleasa Social, RePatriot, Centrul Franco-Roman de Cooperare Economică și Culturală (CFRCEC), Radio România Actualități, Radio Romanul, Romania Insider, FORA (Federația Organizațiilor Româno - Americane), RoTV Valencia, Departamentul Românilor de Pretutindeni (DRP), etc.
| Despre organizator
Activitatea Romanian United Foundation a fost recunoscută de către comunitatea americana din Chicago cu titlul de Titan 100. RUF este o organizație internațională de caritate înregistrată ca organizație nonprofit 501c3 în statul Illinois, cu misiunea de a coagula diaspora românească și de a crearea rețele de Thought Leadership, Educatie, Fundraising si Participare Publica in sprijinul Romaniei si al românilor de pretutindeni, prin campanii gobale, microgranturi, educatie si parteneriate.
| Website proiect
https://www.romanianunitedfund.org/campaigns