Participanti & Proiecte
Evaluarea și dezvoltarea personală a copiilor și elevilor in judetele Cluj si Hunedoara
|
Organizator: Asociatia GO-AHEAD |
|
Categorie: Educație, Învățământ, Cercetare |
Cu o rata a părăsirii timpurii a școlii ce depășește 17%,România este printre țările europene cu ratele cele mai ridicate.Cf Planurilor manageriale 2016-2017 ale ISJ CJ și ISJ HD se dorea crearea unui sistem educațional,performant și echitabil cu accent pe creșterea calității actului educațional,condiționată și de profesionalismul cadrelor didactice.
Acestea trebuie să aibă o viziune de ansamblu,să poată să elaboreze proiecte educaționale, să deruleze activități didactice/ educaționale moderne,să coordoneze elevii în procesul de învățare,să rezolve situații conflictuale, să consilieze elevii cu probleme.Proiectul și-a propus creșterea calității educației și a incluziunii școlare prin intervenții care vizează nevoile profesorilor în vederea creșterii frecvenței elevilor, reducerii părăsirii timpurii a școlii, reducerii decalajelor.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a vizat îmbunătățirea calității și accesului echitabil la educație prin dezvoltarea competențelor didactice și profesionale pentru 300 de cadre didactice, personal de sprijin din școli defavorizate din județele Cluj și Hunedoara prin organizarea și participarea la programe/acțiuni educaționale destinate în special personalului din unitățile de învățământ cu risc educațional ridicat, în vederea reducerii și prevenirii părăsirii timpurii a școlii, creșterii frecvenței școlare și îmbunătățirii performanțelor educaționale ale elevilor.
| Aria geografica
judetele Cluj si Hunedoara
| Rezumat
Prin activitățile derulate în cadrul programului de formare s-a urmărit îmbunătăţirea nivelului de competențe a 300 de cadre didactice, furnizarea accesului la resurse moderne de învățare și dezvoltarea personală și profesională, care să aducă în final, plus valoare procesului educațional, din 13 unități școlare defavorizate.
Cadrele didactice au asigurat accesul echitabil la educație pentru peste 1000 de copii și elevi în situații de risc educațional (pentru 840 de elevi au fost realizate planuri de dezvoltare personală și peste 1000 de elevi au fost implicați în activitățile educaționale derulate în stagiile de practică și mini proiectele educaționale).
Programul de formare a venit în întâmpinarea nevoilor reale ale cadrelor didactice,de abilitare și formare de competențe în domeniul dezvoltării personale, contribuind astfel la realizarea dezideratelor unui învățământ modern și flexibil, centrat pe elev, prin care profesorul poate să lucreze nu doar cu dimensiunea rațional-intelectivă a elevului, dar și cu cea afectivă, motivațională, atitudinală și socială.
S-a avut în vedere ca la finalul programului de formare, grupul țintă să poată să folosească metode inovative, interactive, atractive în procesul de predare, dar și să realizeze fișe de evaluare și planuri de dezvoltare personală a elevilor, care să-i ajute pe acaștia, la îmbunătățirea performanțelor școlare prin acțiuni specifice.
Prin implementarea unui pachet integrat de servicii, axat pe dezvoltarea personală, nivelul de pregătire al profesorilor a fost semnificativ îmbunătățit, creând un impact pozitiv la nivelul școlilor defavorizate, prin creșterea ratei de frecvență școlară a copiilor în situații de risc educațional și prin îmbunătățirea performanței educaționale ale copiilor din grupa/clasa profesorului.
| Date beneficiari direcţi
Cadre didactice, didactice auxiliare, personal de sprijin din 13 unitati de invatamant din Cluj si Hunedoara, in total 304 persoane, din care 289 persoane certificate
| Activitati
Principalele activități au vizat:
• Promovarea programului de formare și a beneficiilor aduse în rândul viitorilor cursanți;
• Identificarea nevoilor de formare;
• Elaborarea documentelor de instruire
• Susținerea programului de formare, în acord cu necesitățile și obiectivele personalului didactic;
• Menținerea comunicării cu persoanele participante și între sesiunile de instruire, răspunzând la întrebările ridicate de aceștia și oferind soluții la problemele apărute în aplicarea noțiunilor învățate pe parcursul programului de formare;
• Asigurarea prezenței cursanților la curs și de menținerea acestora pe tot parcursul programului de formare;
• Elaborarea de propuneri pentru alte nevoi identificate în timpul formării;
• Asigurarea respectării criteriilor de performanță și stabilirea de acțiuni și obiective de dezvoltare personală pentru cadrele didactice participante;
• Asigurarea de suport pentru desfășurarea stagiilor de practică (practică la clasă pe perioada cursului și ulterior) și realizarea de mini proiecte educaționale pentru aplicarea cunoștințelor dobândite: peste 1000 de elevi au fost implicați în activitățile educaționale derulate în stagiile de practică și mini proiectele educaționale.
• Asigurarea de suport pentru realizarea planurilor de dezvoltare pentru elevii din clasele cadrelor didactice participante la proiect: au fost realizate planuri de dezvoltare personală pentru 840 de elevi
• Evaluarea activității cursanților și colectarea feedbackului;
| Rezultatele proiectului
La finalul proiectului 289 de cadre didactice au fost certificate. Acestea au aplicat apoi cunoștințele dobândite la clasă și astfel peste 1000 de elevi au participat la activități educaționale diferite și stimulante, în cadrul stagiilor de practică și a mini proiectelor. Cadrele didactice participante au realizat și 840 de planuri de dezvoltare personală,pt elevi din 13 unități școlare.
Printre principalele teme derulate în cadrul stagiilor de practică au fost:
• Desfășurarea de jocuri de cunoaștere, de cooperare și comunicare, de creativitate și exerciții de relaxare;
• Organizarea de ore de dezvoltare personală;
• Organizarea de sesiuni de feedback cu elevii și de întâlniri cu părinții pentru a discuta planurile de dezvoltare personală;
•
Pt a demonstra că au acumulat cunoștințele necesare și au dobândit competențele vizate, cadrele didactice au derulat mini proiecte didactice pt a căror implementare au solicitat sprijin (subvenție), acordat de ISJ CJ, în cadrul programului „PREDARE PENTRU SCHIMBARE”. Fiecare mini proiect a adresat de asemenea una dintre temele: inovare socială sau non discriminare.
La finalul formării profesorii au primit un set de recomandări pentru continuarea dezvoltării lor personale și în carieră. Astfel, ca urmare a experienței acumulate prin participarea la curs, profesorii au capacitatea de transferare a rezultatelor și la nivel instituțional.
Cunoștințele dobândite de cadrele didactice la formare sunt diseminate și aplicate în activitățile de tip Școală după Școală,A doua Șansă și cercuri educaționale,derulate în școlile implicate în program
| Bugetul
270000
| Parteneri
Inspectoratul Școlar Județean Cluj, în calitate de beneficiar al programului „PREDARE PENTRU SCHIMBARE” – POCU/76/6/6/106572, având ca partener Agenția de Administrare a Rețelei Naționale de Informatică pentru Educație și Cercetare (Aarniec)
| Website proiect
https://pps.isjcj.ro/