Participanti & Proiecte
Romanian Jewelry Week 1.0
|
Organizator: Assamblage - Asociatia Nationala a Autorilor si Designerilor de Bijuterie Contemporana |
|
Categorie: Artă și cultură |
În România, comunitatea de designeri de bijuterie contemporană este în continuă creștere, cu peste 600 absolvenți ai Școlii de bijuterie contemporană în ultimii 10 ani, asociația implicând peste 100 designeri români în proiectele culturale de până acum. Prin ROMANIAN JEWELRY WEEK, Assamblage își propune să organizeze cea mai amplă și relevantă platformă autohtonă de lansare pentru designerii emergenți și consacrați totodată și să constituie prilejul unei întâlniri dintre aceștia și publicul larg.
| Scopul proiectului
Romanian Jewelry Week își propune să fie un punct de reper pe harta bijuteriei contemporane din România și din întreaga lume, având deja de la prima ediție o amploare extraordinară cu peste 70 designeri români și 80 creatori, colective și asociații de designeri din întrega lume.. Acest eveniment anual va prezenta publicului cele mai spectaculoase idei, concepte, materiale și tehnici din designul de bijuterie și va pune față în față publicul cu artiști emergenți și consacrați dintr-un domeniu efervescent și extrem de inovator.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
ROMANIAN JEWELRY WEEK este un nou proiect cultural lansat în anul 2020 de Asociația Assamblage, dedicat comunității emergente de designeri și autori de bijuterie contemporană. Prima ediție s-a desfășurat în perioada 22-27 Septembrie 2020 și a fost co-finațată de AFCN, fiind una din puținele săptămâni ale bijuteriei la nivel mondial care s-a desfășurat în format fizic. Proiectul a propus un format de eveniment pe durata a 6 zile de expoziții, conferințe, workshop-uri, lansări de carte, vernisaje și tururi ghidate care au avut loc în locația principală - spațiul centrului cultural ARCUB Gabroveni - și în alte șase locații partenere din București, precum Muzeul Național de Istorie a României, Galeria Galateca, Galeria Place of Display, Galeria AlbAlb, Dizainăr și Assamblage Institutul de Artă și Design. Expozițiile au reunit creațiile a peste 150 creatori, școli și asociații de bijuterie din întreaga lume și beneficiat de parteneriatul cu instituții de renume.
| Date beneficiari direcţi
Grup țintă macro: iubitori și consumatori de artă și design contemporan, studenți din domeniul artistic, artiști și designeri independenți, lideri de opinie și critici de artă, jurnaliști din domeniul cultural, publicul deschis formelor noi de exprimare culturală. Grup țintă micro: comunitatea studenților și artiștilor debutanți în domeniul artei și designului contemporan, autori și designeri emergenți de bijuterie contemporană, artiști vizuali multimedia, curatori de galerii si muzee, organizatori de evenimente de profil din industria bijuteriei contemporane.
| Activitati
Activitatea 1 - Planificarea proiectului și stabilirea strategiilor de management ale proiectului.
Activitatea 2 – Pregătirea materialelor necesare pentru demararea proiectului.
Activitatea 3 – Stabilirea structurii curatoriale a proiectului și desfășurarea apelului deschis de proiecte la nivel național și internațional
Activitatea 4 – Desfășurarea etapelor de producție a proiectului
Activitatea 5 – Implementarea campaniei de promovare a proiectului
Activitatea 6 – Desfășurarea expoziției și a activărilor online
Activitatea 7 – Diseminarea rezultatelor proiectului la nivel național și internațional
Activitatea 8 - Finalizarea aspectelor administrative și realizarea raportului de activitate și a raportului de evaluare cantitativa si calitativa
| Rezultatele proiectului
- organizarea unui eveniment cultural și artistic itinerant de proporții și relevanță internațională
- participarea a aproximativ 80 designeri români și 70 internaționali individuali sau parte din colective, într-un proiect comun care contribuie la creșterea coeziunii și colaborării în cadrul comunității creative din domeniul bijuteriei contemporane.
- implicarea și colaborarea culturală între cel puțin 10 instituții și spații culturale din România și 6 instituții internaționale din Italia, Grecia, Portugalia și Marea Britanie.
- desfășurarea a 10 activări în cadrul proiectului care să completeze tematica expozițiilor și sa aducă un element de interactivitate cu publicul vizitator (vernisaje, conferințe, workshop-uri demonstrative, lansări de carte, tururi ghidate, etc).
- facilitarea accesului gratuit la activitățile din cadrul proiectului pentru un număr aproximativ de 2.000 vizitatori și participanți.
- o platformă online care cuprinde peste 150 portofolii de designeri, interviuri și materiale foto-video dedicate industriei bijuteriei contemporane.
| Bugetul
145000
| Parteneri
Asociatia Assamblage, Arcub Bucuresti, MNIR - Muzeul National de Istorie a Romaniei, Galateca, AlbAlb, Dizainar, Place of Display
| Website proiect
https://www.romanianjewelryweek.com/