close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campanie de diseminare LEAP - Studiu interdisciplinar privind evaluarea nevoilor și oportunităților tinerilor din Cluj-Napoca



| Organizator:
    Grupul PONT
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Zona metropolitană Cluj este una dintre cele mai mari opt zone metropolitane din România. De-a lungul ultimilor ani, Cluj-Napoca a fost un spațiu favorabil experimentării și abordărilor inovatoare, stabilind astfel tendințele la nivel regional și național în cazul implicării tinerilor și inovarea urbană cu o atenție deosebită pe zona de tineret. Având în vedere că ZMC este un cadru primitor pentru inițiativele independente cu privire la tineri, aceste inițiative sunt deseori disparate și nu sunt reprezentate cu acuratețe în raportarea datelor publice.

În acest sens, campania de diseminare a vizat creșterea conștientizării acestor actori cu privire la starea de fapt, nevoile și oportunitățile, adolescenților și tinerilor din ZMC, dar și a lacunelor sistemice prezente și a liniilor de acțiune pentru îmbunătățirea situației curente.


| Scopul campaniei
    Scopul diseminării LEAP a fost de a crea un punct de pornire în conștientizarea situației tinerilor, așa cum este identificată de cercetarea LEAP din Zona Metropolitană Cluj, în contextul livrării unui proces de 10 ani care vizează crearea unui oraș centrat pe tineri, transformat cu ajutorul tehnologiei.

Obiective:
O1. Creșterea gradului de conștientizare a părților interesate și a publicului larg despre rezultatele studiului.
O2. Împuternicirea și sprijinirea acțiunilor ulterioare prin informații bazate pe dovezi.
O3. Crearea de sinergii pentru acțiuni viitoare.


Campanie de diseminare LEAP - Studiu interdisciplinar privind evaluarea nevoilor și oportunităților tinerilor din Cluj-Napoca Campanie de diseminare LEAP - Studiu interdisciplinar privind evaluarea nevoilor și oportunităților tinerilor din Cluj-Napoca Campanie de diseminare LEAP - Studiu interdisciplinar privind evaluarea nevoilor și oportunităților tinerilor din Cluj-Napoca

| Client campanie
    Parteneriatul proiectului LEAP - Studiu interdisciplinar privind evaluarea nevoilor și oportunităților tinerilor din Cluj-Napoca. Proiect realizat în parteneriat. Finanțatorul proiectului LEAP a fost Fondation Botnar din Elveția.

| Autor campanie
    Asociația Grupul PONT / PONT Csoport / PONT GROUP

| Acoperire campanie
    Zona Metropolitană Cluj

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Campania de diseminare s-a derulat ca urmare a Studiului interdisciplinar privind evaluarea nevoilor și oportunităților tinerilor din Cluj-Napoca (LEAP), care s-a născut din nevoia documentării situației actuale a tinerilor din Zona Metropolitană Cluj din perspectiva nevoilor și oportunităților de care aceștia dispun în domeniile sănătate, educație, autodeterminare și mediu de viață, construind un studiu inter și multidisciplinar în acest sens. Obiectivele studiului au vizat evaluarea nevoilor tinerilor și adolescenților cu vârste cuprinse între 10 și 24 de ani și creșterea contribuției lor în domeniile vizate de proiect. De asemenea, au vizat intervenții în rețeaua de suport prin dezvoltarea și întreținerea unei colaborări între părțile interesate și întărirea capacității organizațiilor de a adresa nevoile și lacunele identificate.

În contextului unei lipse de date despre tinerii din ZMC și, implicit, gradul scăzut de conștientizare asupra subiectului, campania de diseminare s-a născut din nevoia de a face cunoscute o serie de date de înaltă calitate într-un mod facil pentru grupul țintă și într-un limbaj prietenos. Obiectivele vizate au fost creșterea conștientizării printre tineri și părți interesate asupra rezultatelor studiului, împuternicirea și sprijinirea acțiunilor ulterioare prin informații bazate pe dovezi și crearea de sinergii pentru acțiuni viitoare.

Campania de diseminare a cuprins 3 faze și s-a concentrat pe accesibilizarea înțelegerii procesului, pe expunerea informațiilor într-un mod atrăgător și consistent, pe transferabilitatea către tineri și părți interesate.


| Date beneficiari direcţi
    Campania de diseminare a vizat publicul larg (atât în general, cât și focalizat pe tineri) și părțile interesate (factori de decizie, instituții publice, organizații, companii) din ZMC. Astfel ne-am focalizat pe populația generală (aproximativ 457.000 de locuitori), populația tânără în mod special (142.000 de tineri la nivel metropolitan) precum și cercul de 721 de stakeholderi identificați la nivel metropolitan în urma unei cartografieri detaliate realizate în 2020.

Website-ul a înregistrat 883 vizitatori unici, iar evenimentul a avut peste 2500 vizualizări.

Până în decembrie 2020, pagina de Facebook a strâns 786 de like-uri și a avut un reach de 127600 utilizatori, iar contul de Instagram a strâns 286 urmăritori și a avut un reach de 32600 de utilizatori.


| Strategia și implementarea campaniei
    1. Eveniment – lansarea procesului de diseminare.
Au avut loc întâlniri punctuale cu părți interesate în domenii specifice (sănătate, educație, strategia Cluj-Napoca etc.).
Evenimentul a constat într-o dezbatere în format hibrid cu cercetători asupra rezultatelor studiului LEAP. Evenimentul a urmărit creșterea conștientizării situației tinerilor în rândul factorilor de interes în mod general, dar și în contextul pandemiei. A urmărit implicarea factorilor de interes în asumarea acțiunii concrete pe baza priorităților definite în urma identificării decalajelor sistemice dintre nevoile tinerilor și oportunitățile deja existente.
Evenimentul a fost realizat în parteneriat cu partenerii enunțați la întrebarea 8, secțiunea anterioară, și cu Centrul de Inovare și Imaginație Civică Cluj-Napoca.
2. Diseminare – activități adresate publicului țintă
2.1. Grup țintă: părți interesate, în general
Obiectiv vizat: O1
Canale: website LEAP (raportul de cercetare, depozitul de date, vizualizarea interactivă), e-mail (către cei 700+ stakeholderi din ZMC identificați în cadrul proiectului), canale de comunicare ale Primăriei Cluj-Napoca
2.2. G: părți interesate – rețele de organizații de tineret
O: O1, O3
C: evenimente proprii și ale părților interesate, e-mail, website
2.3. G: public general
O: O1
C: social media (Facebook, Instagram, canale proprii ale partenerilor), presă, website
2.4. G: public general – adolescenți și tineri
O: O1
C: evenimente online proprii sau organizate de parteneri și părți interesate, social media (proprii, ale partenerilor, ale părților interesate)
3. Tranziție – activități suport și de cooperare
Crearea unui plan de acțiune pentru setarea unui cadru de colaborare în vederea creării de acțiuni între părțile interesate pentru adresarea lacunelor sistemice. Faza a 3-a s-a adresat grupurilor țintă definite în faza 2. Formatul a presupus, printre altele, ateliere de lucru și sesiuni de formare tematice, cercetare suplimentară și muncă colaborativă.
Obiective vizate: O1, O2, O3

Instrumentele dezvoltate în cadrul campaniei de diseminare au presupus materiale friendly cu tinerii realizate de tineri artiști, studenți ai Universității de Artă și Design Cluj-Napoca (www.facebook.com/LEAPcluj și www.instagram.com/leapcluj), website-ul www.leapcluj.ro, data vizualisation www.leapcluj.ro/visualization/ (prezentare interactivă a rezultatelor studiului), animații despre proces, materiale tipărite (raport, flyere). Comunicarea s-a realizat trilingv (RO, EN, HU)


| Impactul campaniei
    Website-ul www.leapcluj.ro a fost accesat de 883 vizitatori unici, cu 3410 vizualizări de pagini (o medie de 2,4 vizualizări de pagini / sesiune).

Evenimentul LEAP, transmis live pe Facebook a înregistrat peste 2500 de vizualizări pe paginile principale (LEAP și Centrul de Inovare și Imaginație Civică Cluj). De asemenea, evenimentul a fost distribuit de către parteneri, Primăria Muncipiului Cluj-Napoca și utilizatori. Informarea despre eveniment a ajuns la 470 de părți interesate, din care, potrivit datelor noastre, 204 au accesat invitația. Partenerii și primăria au folosit atât canale formale, cât și informale de promovare a evenimentului.

Campania de diseminare a ajuns, prin diverse interacțiuni, evenimente și activități în special la municipalitatea Cluj-Napoca și departamentele sale, Federația Tinerilor din Cluj, Asociația Zona Metropolitană Cluj, actori cheie din domeniul educației, lideri ai comunității maghiare și în cadrul unui hackathon al startupurilor clujene.

Până în decembrie 2020, pagina de Facebook a strâns 786 de like-uri și a avut un reach de 127600 utilizatori, iar contul de Instagram a strâns 286 urmăritori și a avut un reach de 32600 de utilizatori.

Instrumentele folosite, în special data visualization și creațiile tinerilor artiști, au primit un feedback pozitiv din partea părților interesate pentru abordare și complexitatea acestora.

Considerăm că expunerea către grupuri țintă multiple, prin medii variate, prin conținutul complex și adaptările de rigoare categoriilor au jucat un rol esențial în creșterea gradului de conștientizare atât a tinerilor, cât și a părților interesate asupra situației tinerilor și adolescenților din Zona Metropolitană Cluj din perspectiva nevoilor și oportunităților pe care aceștia le au în domeniile sănătate, educație, autodeterminare și mediu de viață, dar și a lacunelor sistemice prezente și a liniilor viitoare de acțiune. De asemenea, în urma diseminării, studiul LEAP a fost utilizat pentru fundamentarea unor activități viitoare în ZMC, atât de către aplicant, cât și de terțe părți.


| Buget
    10.000 - 25.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->