Participanti & Proiecte
Testamentul lui Rebengiuc: nu timpul le rezolva pe toate, ci oamenii
|
Organizator: Hope and Homes for Children |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Traumele si consecintele devastatoare ale institutionalizarii copiilor sunt printre cele mai dure forme de abuz si violentă. Copiii care cresc in orfelinate manifesta intarzieri in dezvoltarea fizica, emotionala, sociala si cognitiva. Tinerii care parasesc institutile au probleme in a deveni independenti si sunt expusi la abuz, exploatare, trafic sau comportament antisocial.
Alternativa este inchiderea orfelinatelor si gasirea celor mai potrivite solutii—cat mai aproape de mediul familial—pentru copiii din ele.
Din pacate in orfelinatele din Romania mai sunt aproape peste 6000 de copii care asteapta o viata mai buna. Iar rata saraciei identificata de Eurostat, ne plaseaza ca fiind tara cu cei mai saraci copii din Uniunea Europeana, iar, dintre acestia, un mare numar va ajunge in orfelinate.
| Scopul proiectului
Cresterea awareness-ul publicului larg asupra problemei copiilor inca institutionalizati din Romania. Prin profunda incarcatura simbolica a „testamentului” si prin asocierea mesajului cu Maestrul Victor Rebengiuc am propus o combinatie puternica prin care un subiect social–schimbarea perceptiilor si a mentalitatii publicului referitoare la copiii si tinerii care cresc in institutiile statului–sa intre in atentia publicului general.
Cresterea nivelului de cunoastere a acestei problematici in randul populatiei și strangerea de fonduri prin donatii recurente prin sms
| Aria geografica
Nivel national
| Rezumat
Romanii au fost socati acum multi ani de imaginile din orfelinate. Peste acest subiect s-a asternut insa uitarea, pare o problema rezolvata. Din pacate in orfelinatele din Romania mai sunt peste 6000 de copii care asteapta o viata mai buna. Iar rata saraciei identificata de Eurostat 2018, ne plaseaza ca fiind tara cu cei mai saraci copii din Uniunea Europeana.
Copiii care cresc in saracie si excluziune sociala sunt predispusi la rezultate slabe in scoală, la boli, iar, ulterior, odata deveniti adulti, au probabilitate ridicata de somaj, trai in saracie si, din nou, excluziune socială. Asadar, cercul acesta vicios se inchide la fel: in lipsuri, neajunsuri si ratarea potentialului. La fel de grav este faptul ca, dintre acesti copii, un mare numar va ajunge in orfelinate, facand astfel obiectivul UE de a inchide toate orfelinatele pana in 2027 unul imposibil de atins.
Obiectivul principal al campaniei a fost cresterea nivelului de cunoastere al acestei problematici in randul populatiei și strangerea de fonduri prin donatii recurente prin sms, banii obtinuti fiind directionati catre programele de prevenire a separarii copilului de familie si de inchidere a orfelinatelor. Cresterea awareness-ului in ceea ce priveste situatia copiilor inca institutionalizati in Romania.
Am recurs la o abordare dramatica, intr-o directie care sa provoace status quo-ul, un fel de reamintire transmisa cu caldura, neimperativa, dar care sa ne responsabilizeze pe toti, la nivel societal: prin testamentul simbolic al domnului Rebengiuc transmitem mesajul copiilor institutionalizati, „Poate ca nu suntem parintii lor. Dar asta nu inseamna ca nu sunt ai nostri.”
Campania a readus in atentia publicului larg o problema ignorata de multi: aceea a copiilor care inca traiesc in orfelinate.
| Date beneficiari
Copiii inca aflati în orfelinate asteapta sa li se decida soarta. O parte dintre acestia sunt copii tipici, multi cu familii, care au ajuns in orfelinate, in principal, din cauza saraciei. Un mare numar din copiii aflati in orfelinate au un grad mediu spre sever de handicap si au nevoie de asistenta si grija specifice.Acesti copii au nevoie de ajutor imediat, trebuie sa creasca intr-un mediu cat mai apropiat de cel familial pentru a minimiza trauma institutionalizarii.Conform statisticilor europene aproape un million de oameni din Romania traiesc in saracie. Cheltuielile allocate protectiei sociala pe cap de locuitor sunt printre cele mai mici din UE: de 3,6 ori mai mici decat media UE-27. Avem o dezvoltare inegala a serviciilor sociale, cu o rata de 1 la 25 de asistenti sociali rural/urban.
| Date beneficiari
| Activitati
Campania „Testamentul lui Rebengiuc” a inceput pe 25 septembrie cand a fost lansata oficial in cadrul unui eveniment care a avut loc la Palatul Cotroceni. Canalele de comunicare au fost alese astfel încat sa corespunda intr-o masura cat mai mare obiceiurilor de comunicare ale grupurilor tinta, persoane care sa poata deveni apoi diseminatori ai mesajelor campaniei.
Spotul a fost preluat în regim de campanie sociala de partenerul media principal al campaniei DIGI24, difuzat de 3 ori pe zi, la ore de audienta ridicata timp de mai multe saptamani.
Spot-ul a fost difuzat in regim de campanie socială de alte 6 televiziuni: PROTV,Antena 1,Antena 3,Prima TV,România TV,Bucuresti TV.
Directorul Regional al Hope and Homes for Children, alaturi de Victor Rebengiuc, experti ai Fundatiei si ambasadorii acesteia au participat la emisiuni ale DIGI24, „In fata ta”sii „Jurnal de seara” dar si la emisiunile altor televiziuni.
Spotul radio a fost difuzat la posturile de radio Digi FM, Radio Bucuresti FM, Radio Seven, Magic FM, Itsy Bitsy. Reprezentantii Fundatiei au participat la emisiuni in care am vorbit despre drama copiilor ce cresc în orfelinate, o tema care altfel nu este extrem de populară. Am participat la mai mult de 10 emisiuni de radio și TV.
In paralel campania a avut o puternica componenta de social media care a rezultat în viralizarea clipului. Acesta a fost lansat atat pe pagina de Fb a Fundatiei cat si pe pagina Papaya. Mai multi influenceri locali au ajutat la promovarea materialului video in mediul online.
Campania a beneficiat de susținerea companiilor, Kaufland fiind prima companie care a raspuns mesajului din Testamentul lui Rebengiuc finantand, ca raspuns direct al apelului campaniei, constructia a doua case de tip familial in cadrul procesului de inchidere a Centrului de Plasament „Ion Holban” din Iasi.
O componenta a campaniei a fost preluata si declinata in mesajul catre companii in cadrul campaniei de 20%.
Campanie de comunicare:
• Eveniment de lansare, alaturi de Maestrul Victor Rebengiuc si formatori de opinie
• Comunicat transmis către presa națională și locală
• Promovarea campaniei pe media -TV&radio
• Social Media – postări dedicate campaniei
• Postari pe instagram
• Parteneriate cu companii (Kaufland)
• Pres
| Rezultatele proiectului
De la începutul campaniei, au fost inregistrate 8392 de sms-uri.
In decembrie am avut cel mai bun an in materie de sponsorizari primite prin intermediul facilitatii fiscale de tip 20%.
Kaufland Romania s-a alaturat campaniei donand 440.000 euro, fonduri care acopera constructia a doua case de tip familial in cadrul procesului de inchidere a Centrului de Plasament „Ion Holban” din Iasi. In Centrul de Plasament „Ion Holban” traiesc in prezent 65 de copii și tineri, unii dintre aceștia cu nevoi speciale. Datorita acestei finantari, vor fi construite doua case de tip familial în Iasi pentru 24 dintre acestia.
In plus, campania de strangere de fonduri de la final de an a generat fonduri de 3.5 ori mai mari decat in 2018 (donatii de la companii private).
In ceea ce priveste traficul pe site-ul Fundației, hopeandhomes.ro, am înregistrat la momentul lansarii campaniei cel mai mare trafic din an:
•60.8K vizitatori unici, o crestere de 192.4% fata de 2018;
•117K vizualizari de pagina, o crestere de 121.5% fata de 2018;
•In saptamana lansarii campaniei, am inregistrat un numar record de vizualizari ale site-ului: 12.022
| Bugetul
< 5.000 Euro
| Parteneri
Romanii au fost socati acum multi ani de imaginile din orfelinate. Peste acest subiect s-a asternut insa uitarea, pare o problema rezolvata. Din pacate in orfelinatele din Romania mai sunt peste 6000 de copii care asteapta o viata mai buna. Iar rata saraciei identificata de Eurostat 2018, ne plaseaza ca fiind tara cu cei mai saraci copii din Uniunea Europeana.
Copiii care cresc in saracie si excluziune sociala sunt predispusi la rezultate slabe in scoală, la boli, iar, ulterior, odata deveniti adulti, au probabilitate ridicata de somaj, trai in saracie si, din nou, excluziune socială. Asadar, cercul acesta vicios se inchide la fel: in lipsuri, neajunsuri si ratarea potentialului. La fel de grav este faptul ca, dintre acesti copii, un mare numar va ajunge in orfelinate, facand astfel obiectivul UE de a inchide toate orfelinatele pana in 2027 unul imposibil de atins.
Obiectivul principal al campaniei a fost cresterea nivelului de cunoastere al acestei problematici in randul populatiei și strangerea de fonduri prin donatii recurente prin sms, banii obtinuti fiind directionati catre programele de prevenire a separarii copilului de familie si de inchidere a orfelinatelor. Cresterea awareness-ului in ceea ce priveste situatia copiilor inca institutionalizati in Romania.
Am recurs la o abordare dramatica, intr-o directie care sa provoace status quo-ul, un fel de reamintire transmisa cu caldura, neimperativa, dar care sa ne responsabilizeze pe toti, la nivel societal: prin testamentul simbolic al domnului Rebengiuc transmitem mesajul copiilor institutionalizati, „Poate ca nu suntem parintii lor. Dar asta nu inseamna ca nu sunt ai nostri.”
Campania a readus in atentia publicului larg o problema ignorata de multi: aceea a copiilor care inca traiesc in orfelinate.
| Website proiect
https://www.hopeandhomes.ro/noutati/testamentul-lui-rebengiuc-nutimpul-rezolva-oamenii