Participanti & Proiecte
Bright Sky Ro
|
Organizator: Fundatia Vodafone Romania |
|
Categorie: Servicii de Asistență socială |
Înainte de a lua decizia de realizare a proiectului, Fundația Vodafone România a derulat o cercetare de piață împreuna cu Asociația Code for Romania (parteneră în proiect), pentru a evalua stadiul legislativ, percepția publică și problemele care se regasesc la nivel național în ceea ce priveste fenomenul violentei domestice. Cercetarea a arătat printre altele ca:peste 80% dintre romani considera violența împotriva femeii ca fiind un fenomen național foarte raspandit
- eforturile de combatere a violenței domestice sunt înca în fază incipienta în România, iar ecosistemele organizaționale, fie ele guvernamentale sau nu, sunt în continuare imature și nesustenabile; necesitatea creșterii capacitatii instițutiilor și a actorilor implicati în fenomen; nevoia de a dezvolta o infrastructura de servicii atât pentru victime, cât și pentru agresor.
| Scopul proiectului
Obiectivul principal al proiectului este creșterea constientizării asupra unui fenomen național și global și suportul acordat victimelor violenței domestice. Bright Sky Ro are, în primul rand, un rol de informare și educare pentru populație pentru că explică care sunt categoriile de violență domestică, combate miturile legate de acest fenomen și permite utilizatorului să evalueze siguranța unei relatii prin simpla completare a unui formular electronic. În al doilea rând oferă suport informațional, legislativ și practic pentru victimele violenței domestice sau celor îngrijorați pentru o persoană cunoscută: care sunt pașii pentru o ieșire în siguranță dintr-o relație abuzivă, ce instrumente are la dispoziție victima pentru a reclama abuzul, unde poate găsi ajutor, care sunt instituțiile/organizațiile care pot oferi suport acestora etc
| Aria geografica
națională
| Rezumat
Scopul proiectului a fost implementarea în România a aplicației internaționale Bright Sky – un instrument digital gratuit care vine în sprijinul victimelor violenței domestice, oferind asistență și informații utile persoanelor aflate într-o relație abuzivă sau celor care vor să ajute în astfel de cazuri. Bright Sky Ro are, în primul rand, un rol de informare și educare pentru populație pentru că explică care sunt categoriile de violență domestică, combate miturile legate de acest fenomen și permite utilizatorului să evalueze siguranța unei relatii prin simpla completare a unui formular electronic. Aplicația este cu atât mai utilă cu cât lansarea acesteia s-a suprapus unui context pandemic internațional, în care victimele au fost nevoite să stea timp îndelungat în proximitatea agresorii lor și în care teama de boală și izolarea au exacerbat situațiile tensionate pre-existente.
Primul pas a fost formarea echipei de proiect: Fundația Vodafone România – ownerul aplicației în parteneriat cu Poliția Română (prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității), Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania. Bright Sky a fost initial lansată în Marea Britanie, cu ajutorul poliției din UK și a organizațiilor locale. Aplicația a fost tradusă, adaptată și modificată astfel încât să fie conformă cu legislația și specificul fenomenului violenței de gen din România. A urmat etapa de testare internă, testare la care au participat atât angajați din companie, cât și angajați sau colaboratori ai partenerilor din proiect.
| Date beneficiari direcţi
4.200 utilizatori care au descarcat aplicatia pe un dispozitiv mobil 2.400 utilizatori activi in ultimele 3 luni (se considera utilizator activ cel care foloseste cel putin odata cel putin o sectiune a aplicatiei in perioada de referinta)
| Activitati
Primul pas a fost formarea echipei de proiect: Fundatia Vodafone Romania – ownerul aplicatiei – in parteneriat cu Politia Romana (prin Institutul de Cercetare si Prevenire a Criminalitatii), Asociatia Necuvinte si Asociatia Code for Romania (aprilie-mai 2019)
Bright Sky a fost initial lansata in Marea Britanie, cu ajutorul politiei din UK si a organizatiilor locale.
1. Aplicatia a fost tradusa, adaptata si modificata astfel incat sa fie conforma cu legislatia si specificul fenomenului violentei de gen din Romania (mai – octombrie 2019)
2. Testare interna, testare la care a participat atat echipa de proiect, cat si angajati din companie, angajati sau colaboratori ai partenerilor, foste victime ale violentei domestice (noiembrie 2019 – ianuarie 2020)
3. Demersuri de plasare a aplicatie in Apple Store si Google Play Store (februarie – martie 2020)
4. Lansare oficiala Bright Sky Ro in cadrul unei conferinte online (7 mai 2020)
5. Etapa initiala a campania de promovare „Cand viata bate filmul, e timpul sa ceri ajutor” a fost centrata pe trei videoclipuri in care actritele Oana Pellea, Ada Condeescu si Mihaela Sirbu isi impartasesc experientele pe care le-au trait, prin prisma unor personaje pe care le-au intrepretat, confruntate cu situatii de abuz. (7 mai – 31 iulie 2020)
6. Etapa a doua a campaniei de promovare s-a axat in principal pe colaborarea cu Politia Romana si a vizat popularizarea aplicatiei in randul ofiterilor de politie, afise in toate sectiile de politie din tara.
| Rezultatele proiectului
Rezultate utilizare aplicatie: de la lansare și până în prezent, Bright Sky a fost descărcată pe 4.200 de dispozitive și are peste 2.400 utilizatori activi în ultimele trei luni, cele mai accesate secțiuni fiind: căutarea celui mai apropiat serviciu de asistență, completarea chestionarului de evaluare a riscului, ghidul de siguranță online și căutarea de informații generale din meniul aplicației (cauzele și consecințele violenței domestice, ordinul de protecție);
Rezultate campanie lansare: Campania de PR a generat 146 de menționări în media. 20 de influenceri s-au implicat generând peste 2 mil. impresii, 1.400 de share-uri pe Facebook și peste 2.700 de reacții. Campania social media a avut aproximativ 1 mil. de vizualizări pentru conținut video și 5 mil. impresii pe YouTube și Facebook;
Rezultate campanie Poliție: peste 6.000 de ofițeri de poliție au fost instruiți pentru a utiliza aplicația și peste 470.000 de cetățeni au fost informați prin activități desfășurate online și offline. Campania a generat 260 de articole în presă, 50 de difuzări ale spotului radio și 70 de parteneri care au distribuit spotul video.
| Bugetul
300000
| Parteneri
Fundația Vodafone România (si Fundația Vodafone Grup), Poliția Română, Asociația Necuvinte, Asociația Code for Romania
| Website proiect
https://www.fundatia-vodafone.ro/bright-sky/