close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Gustă cu atenție. Bucură-te de moment



| Organizator:
    Asociația Sută la Sută Românesc
| Sectiune:
    Sănătate
| Problema de fond
    În ultimii 3 ani, am observat o creștere a numărului consumatorilor care înlocuiesc mesele cu gustări, unii dintre aceștia înlocuind cu gustări toate cele trei mese principale. Forța motrică din spatele acestei schimbări este Generația Z, alături de mileniali (cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani), 71% dintre aceștia raportând că mănâncă gustări de două ori, zilnic. Concomitent, un procent îngrijorător de 59% dintre români se luptă cu supraponderabilitatea și obezitatea. 25% dintre adolescenții cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani sunt obezi. Această tendință arată imperativul intervențiilor destinate tinerilor. Cercetările confirmă faptul că elevii de liceu reprezintă grupul demografic ideal pentru astfel de campanii, reîntărind rolul lor ca beneficiari ai programului.

| Scopul proiectului
    Obiectivul principal al programului este să le ofere adolescenților motivația de a acționa pentru a adopta schimbări comportamentale de durată, prin remodelarea obiceiurilor de a lua gustări și a abordării generale a alimentației, pornind de la practicile de mindfulness.
Obiective secundare
- Sensibilizarea cu privire la importanța cultivării unor obiceiuri sănătoase, înțelegerea conceptelor-cheie și adoptarea unei alimentații echilibrate prin alegeri corecte.
- Creșterea nivelului de educație pentru a alege gustarea potrivită prin citirea și descifrarea etichetei produsului.


Gustă cu atenție. Bucură-te de moment Gustă cu atenție. Bucură-te de moment Gustă cu atenție. Bucură-te de moment

| Acoperire
    București, Iași, Cluj și Mureș

| Rezumat
    Contextul actual întărește necesitatea imediată a unei strategii naționale de prevenire a obezității. Campania noastră educațională reprezintă un răspuns adecvat, conceput pentru a induce schimbări comportamentale de durată. Studiile indică potențialul pe care îl au campaniile educaționale în prevenirea obezității, cu condiția ca acestea să fie vizibile, convingătoare și cu impact.
Un element important al inițiativei au fost sesiunile interactive face to face în școli, conduse de experți în domeniul nutriției, mindful eating, al planificării, al formării obiceiurilor și al psihologiei. Punctul central al campaniei a fost cultivarea atenției ca un instrument esențial pentru adoptarea unui stil de viață mai sănătos și luarea unor decizii în cunoștință de cauză în ceea ce privește alegerea gustărilor. Am conceput sesiuni care să inspire și să invite la reflecție reală, pentru a-i captiva pe elevi și pentru a încuraja dialogul.
Mesaje cheie:
"Tu decizi": Împuternicirea adolescenților să preia controlul asupra alegerilor lor în materie de gustări, a schimbărilor pozitive din viața lor.
"Mindful eating pentru o sănătate mai bună": Încurajarea alegerilor conștiente și atente în materie de gustări, conștientizând impactul deciziilor asupra stării de bine personale.
"Echilibrul între gust și nutriție": Subliniind importanța selectării unor gustări care sunt delicioase /și nutritive, promovând o abordare holistică a gustării.
”Alegeri corecte”. Încurajarea și responsabilizarea adolescenților de a face alegeri în cunoștință de cauză prin citirea corectă a etichetelor produselor.
"Împărtășește și inspiră": Încurajarea adolescenților să împărtășească cunoștințele și obiceiurile de gustări nou descoperite cu colegii lor, creând un efect pozitiv de propagare în comunitatea lor.


| Date beneficiari direcţi
    9.420 de liceeni din clasele X-XI din București și județele Iași, Cluj și Mureș alături de 418 de cadre didactice, directori de școli și inspectori școlari

| Activitati
    Reușita campaniei este asigurată de mixul de tactici și de canale atent selecționate, cu focus pe generarea unui impact semnificativ.
Forța expertizei colective, prin intermediul unui grup atent selecționat de specialiști și mentori, de la nutriționiști la psihologi, specialist în organizare și planificare pentru a favoriza adoptarea unor obiceiuri sănătoase pe termen lung și dialog relevant pentru tineri.
Atelierele de lucru conduse de experți au devenit punctele noastre centrale de implicare și au transformat clasele în hub-uri de conversație, impulsionate de discuții autentice legate de schimbările de comportament. Cel puțin trei workshopuri/clasă au asigurat un dialog consistent. Acesta a fost canalul cel mai eficient în crearea unui impact transformațional.
Inspirație din partea vedetelor, prin prezența a trei vedete din showbiz. Aceștia au adăugat carismă, umor și o conexiune autentică.
Concursul Mindful Snacking în cadrul școlilor, care a transformat învățarea într-o aventură participativă, cu premii atractive (echipament podcast pentru școli).
Campanie strategică de media pitching pentru a asigura o prezență autentică în social media, în media Tier 1 și la televiziune, amplificând mesajul campaniei.
Acorduri formale cu autorități de nivel înalt și inspectorate școlare care sporesc credibilitatea.
Implicare în interiorul companiei: Sesiunile de mindful snacking au implicat angajații Mondelez, favorizând alinierea și susținerea programului.


| Rezultatele proiectului
    Implicarea tinerilor: Am crescut capacitatea programului cu 20% față de planul inițial ca urmare a cererii ridicate din partea școlilor de a face parte din campanie. Prezența copleșitoare ne-a determinat să ne adaptăm rapid și să organizăm maratoane de ateliere de o zi în școli pentru a face față valului de cereri.
Educație transformațională: Conștientizarea de către adolescenți a importanței obiceiurilor alimentare sănătoase, evidențiată de discuțiile calitative de final.
Impact sustenabil: Influența campaniei se extinde dincolo de perioada dedicată, multe școli exprimându-și interesul de a adopta obiceiuri de Mindful Snacking și solicitând ateliere suplimentare.
Parteneriate rezonante: Colaborarea cu autoritatea publică și cu inspectoratele școlare a adăugat credibilitate și sprijin. Un model de parteneriat public -privat, cu angajament reafirmat prin participarea activă în proiect, prin susținerea de seminarii de citire a etichetei de către reprezentanții autorității.


| Parteneri
    Asociația Sută la Sută Românesc, Mondelez România, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor; Inspectoratele Școlare Județene Iași, Cluj, Mureș și Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

| Despre organizator
    Suntem organizația non-profit și neguvernamentală ce susține, promovează și dezvoltă calitatea și sustenabilitatea în produsele și serviciile românești. Proiectele noastre se orientează către o varietate de domenii și au la bază aceleași valori care pun umărul la dezvoltarea României: educare și informare. Misiunea noastră este de a inspira, de a explica. Informația este cea mai importantă monedă de schimb contemporană. Felul în care o preluăm și ne-o asumăm la nivel individual este esențial.

| Website proiect
    https://mindfulsnacking.ro/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->