close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Dezvoltarea Grupurilor de Inițiativă a Copiilor în mediul rural



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Categorie:
    Comportament civic și Participare publică
| Problema de fond
    Vocea copiilor din mediul rural românesc este rar auzită atunci când vine vorba de luarea unor decizii în comunitate, școală și familie, decizii care îi privesc direct pe ei. În familie, doar 30% dintre părinții din mediul rural știu și încurajează dreptul copiilor la liberă exprimare. În comunitate, doar 4% dintre copii afirmă că în ultimele 12 luni primarul sau consilierii locali le-au solicitat opinia.

Atunci când copiii simt că părerea lor nu contează și când nu sunt încurajați să vorbească, se dezvoltă nesiguranța de sine, frica de a vorbi și dorința de a nu fi implicați în inițiative extrașcolare. Și într-un final, ajung adulți pasivi și indiferenți la problemele din comunitatea lor.


| Scopul proiectului
    Scopul: Formarea a 13 Grupuri de Inițiativă a Copiilor (GIC) în 13 comunități din județul Vaslui

Obiectiv 1: Dezvoltarea abilităților soft și informarea pe diferite problematici a celor 200 de copii membri GIC

Obiectiv 2: Sprijinirea celor 13 GIC să scrie câte un proiect și să obțină finanțare de la fundație pentru implementare.

Obiectiv 3: Implicarea celor 200 de copii membri GIC în câte două activități/campanii de advocacy/informare locale, județene și naționale


Dezvoltarea Grupurilor de Inițiativă a Copiilor în mediul rural Dezvoltarea Grupurilor de Inițiativă a Copiilor în mediul rural Dezvoltarea Grupurilor de Inițiativă a Copiilor în mediul rural

| Aria geografica
    12 comune: Comunele Pungești, Zăpodeni, Rafaila, Todirești, Rebricea, Poienești, Ivănești, Laza, Dumești, Oșești, Bălteni, Vulturești din județul Vaslui | 1 oraș: Orașul Negrești din județul Vaslui

| Rezumat
    Proiectul Dezvoltarea Grupurilor de Inițiativă a Copiilor în mediul rural a încurajat copiii să își facă vocea auzită la ei în comunitate în relație cu autoritățile locale, profesorii și părinții, să ia inițiative și să fie parte activă în rezolvarea problemelor cu care se confruntă copiii din comuna lor.

Pe de o parte, am pregătit copiii din GIC cu abilități soft de vorbire în public, de creștere a încrederii în sine, de argumentare a părerilor, de scriere de proiecte, de organizare de evenimente prin ateliere de învățare. Pe altă parte, i-am informat despre cum poate violența să fie combătută, despre bullying, cyberbullying și siguranța pe internet, despre drepturile copiilor recunoscute de statul român și de Uniunea Europeană, despre structurile instituțiilor locale, județene și naționale prin sesiuni de informare lunare.

Toate aceste ateliere și sesiuni de informare au fost organizate cu scopul de a pregăti copiii să cerceteze problemele cu care se confruntă copiii din comuna lor, să scrie proiecte și să obțină finanțare de la World Vision.

Conform studiului de Bunăstare al Copiilor, în 81% dintre gospodăriile din mediul rural rolul principal în luarea deciziei aparține adultului, iar copiii sunt informaţi despre decizia finală. Consultarea este declarativă și în cazul adulților chemaţi de autorităţi la consultări, respectiv doar 3% dintre primari consultă populaţia adultă şi sub 1% îi consultă şi pe copii. Unul din cinci copii nu ştie dacă în şcoala sa există un consiliu al elevilor.

Copiii sunt consultați în mai mare măsură de către părinți și profesori și în cea mai mică măsură de către autorități: doar 4% dintre cei care au răspuns chestionarului nostru afirmă că în ultimele 12 luni primarul sau consilierii locali le-au solicitat opinia.


| Date beneficiari direcţi
    200 de elevi cu vârstele cuprinse între 11-16 ani (clasele a V-a – a XI-a) din 12 comunități rurale și una urbană din următoarele categorii: copii din familii cu venit minim garantat, copii care locuiesc in locuințe în stare degradată, copii din familii monoparentale, copii care provin din familii numeroase, cu părinți plecați la muncă în străinătate

| Date beneficiari
    600 elevi ai școlilor în care au fost implementate activitățile proiectelor scrise de membrii GIC – elevi cu vârste cuprinse între 6 – 17 ani (Clasa pregătitoare - clasa a XII-a).

| Activitati
    La începutul proiectului, am lansat un apel deschis de înscriere în toate școlile gimnaziale partenere și un liceu din cele 13 comunități din județul Vaslui. Pentru că încurajăm participarea tuturor copiilor, toți cei înscriși au fost recrutați ca membri ai Grupului de Inițiativă a Copiilor din comunitatea lor.

Copiii din toate grupurile de inițiativă au fost încurajați de coordonatoare să vină cu propuneri despre ce abilități consideră ei că trebuie să își dezvolte și despre ce subiecte doresc mai multe informații. Copiii au fost implicați în mod direct în toate activitățile proiectului, pentru a fi obișnuiți să vină cu idei și să își spună părerea încă de la început.

Lunar au fost organizate atelierele de învățare și sesiunile de informare despre temele propuse de copii. Inițial, aceste activități au fost organizate fizic în toate comunitățile. O dată cu începerea pandemiei, activitățile s-au mutat în mediul online cu toți copiii împreună.

În primul an de proiect, s-a lansat concursul de proiecte cu posibilitatea de finanțare a primelor 3 proiecte depuse. În al doilea an de proiect, s-au finanțat primele 4 proiecte depuse.

Proiectele au fost scrise de membrii GIC după ce au făcut o analiză a nevoilor de la ei din comunitate, sprijiniți de câte un coordonator adult – un profesor din școala lor.

Cele 7 proiecte au fost implementate de copii la ei în școală cu activități care au implicat elevii din una sau mai multe clase.


| Rezultatele proiectului
    - 200 de copii au participat la 30 de ateliere și sesiuni de informare și la 4 întâlniri anuale de planificare și reflecție. Copiii au fost implicați în 2 campanii de implicare la nivel local.

Toți copiii sunt mult mai receptivi acum la diverse probleme din comunitățile lor și știu exact cu cine să vorbească dacă au o propunere/o soluție. Toți au demonstrat că vor să se dezvolte și mai mult și au fost implicați în diverse campanii. Ei au declinat campaniile naționale, la nivelul comunelor lor. Au implementat campania de 1 iunie „Copilărie pe timp de pandemie” prin care au ridicat moralul colegilor lor cu activități artistice. Au fost implicați în campania de prevenire a răspândirii virusului SarsCov2 prin care au distribuit mesaje online colegilor.

- Au fost finanțate 7 proiecte ale copiilor GIC.

Cele 7 proiecte au vizat probleme precum prevenirea și combaterea bullyingului în școală (3), crearea unui climat școlar mai deschis (1), reducerea abandonului școlar (1), orientare în carieră (1), participarea copiilor (1).

Copiii au organizat activități de informare pentru colegii lor din alte clase despre subiectele alese pentru: a ajuta la scăderea cazurilor de bullying în școală, a încuraja copiii să vină la școală oricât de greu le este în familie, pentru a le vorbi despre importanța educației și pentru a-i ajuta pe colegi să își de seama ce le-ar plăcea să facă în viitor.

Proiectul copiilor din GIC Pungești a câștigat premiul pentru cel mai implicat Grup de Inițiativă în cadrul Târgului Proiectelor Comunitare organizat anual de WVR Iași&Vaslui.


| Bugetul
    27600

| Parteneri
    Școala Gimnazială Nr. 1 Pungești, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Zăpodeni și Primăria comunei Zăpodeni, Școala Gimnazială „Andone Cumpătescu” Rafaila, Școala Gimnazială „Gheorghe Cioata" Todirești, Școala Gimnazială nr.1 Draxeni (Rebricea), Școala Gimnazială I-VIII nr. 1 Poienești, Școala Gimnazială „Ionel Miron" Ivănești, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu" Laza, Școala Gimnazială „Mareșal Constantin Prezan" Dumești, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Oșești, Școala Gimnaziala Nr.1 Bălteni, Școala Gimnaziala „Nicolae Ciubotaru” Vulturești, Școala Gimnazială „Mihai David” Negrești.

| Website proiect
    www.worldvision.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->