close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ghidul Ilustrat al Elevului



| Organizator:
    Asociatia Apulum Forum
| Categorie:
    Premiul Special Organizația NEW ENTRY
| Problema de fond
    Oficial, invatamantul romanesc este centrat pe elev si pe nevoile acestuia. In realitate, profesorii cu adevarat pasionati si apreciati sunt putini la numar, iar elevii sunt captivi intr-un sistem care nu sprijina creativitatea si intelegerea, ci memoria si conformismul. Mai mult, în unele cazuri asistam la adevarate abuzuri asupra elevilor care sunt fortati sa ia meditatii cu profesorul de la clasa daca vor sa treaca, sa contribuie la fondul clasei desi este ilegal, sunt scosi de la ore sau evaluati arbitrar. Statutul Elevului nu este scris intr-un limbaj accesibil tuturor, astfel ca am identificat nevoia de a-l traduce pe intelesul tuturor elevilor pentru a-i ajuta sa-l inteleaga si sa poata lua atitudine in fata abuzurilor pe care le intalnesc in scoala, atat din partea profesorilor, cat si din partea altor elevi.

| Scopul proiectului
    Scopul:

Informarea elevilor despre drepturile, obligatiile si sanctiunile din sistemul de educatie si incurajarea acestora de a lua atitudine in fata abuzurilor din scoala

Obiective specifice:

Distribuirea pe o perioada de 3 luni a celor 6300 de ghiduri pentru elevii din 9 judete;
Informarea a peste 2000 de elevi din mediul rural din 8 județe intr-o perioada de 5 luni;
Organizarea pe o perioada de 3 luni a 9 evenimente dedicate lansarii ghidului si a 9 ateliere pentru formarea ambasadorilor prin care elevii sa invete sa ia atitudine in fata abuzurilor.


Ghidul Ilustrat al Elevului Ghidul Ilustrat al Elevului Ghidul Ilustrat al Elevului

| Aria geografica
    Alba, Cluj, Sibiu, Bihor, Vrancea, Dolj, Timis, Satu Mare si municipiul București

| Rezumat
    Ghidul Ilustrat al Elevului a aparut ca un raspuns la o necesitate foarte mare a elevilor de a a-si intelege drepturile, obligatiile si sanctiunile din sistemul de educatie romanesc, dar si de a-i incuraja sa ia atitudine in cazul in care sunt nedreptatiti sau abuzati in vreun fel. Oferindu-le mijloacele pentru a sesiza abuzurile din timpul scolii, creste semnificativ curiozitatea lor de a intelege cum functioneaza si alte institutii din tara, dezvoltandu-le astfel dorinta de a se implica in comunitate si de a deveni cetati activi.

Ghidul Elevului este scris si ilustrat de catre elevi din intrega tara și e format din 5 capitole. Primul capitol defineste rolul elevului, profesorului si al parintelui in sistemul de educatie si face trecerea spre capitolul in care sunt explicate si impartite pe categorii drepturile elevilor, urmand ca in cel de-al treilea capitol sa fie explicate obligatiile elevilor, iar, avand in vedere ca obligatiile aduc sanctiuni, capitolul al patrulea explica modul in care se acorda acestea, iar ultimul capitol este un instrument pentru a incuraja elevii sa ia atitudine in cazul in care sunt nedreptatiti, astfel, punandu-le la dispozitie 6 pasi pe care ii pot urma in cazul in care li s-a incalcat vreun drept in scoala.

Proiectul Ghidul Ilustrat al Elevului s-a bazat mult pe interactiunea directa, pornind de la o nevoie reala a elevilor de a fi ascultati si mai ales sfatuiti cum sa gestioneze problemele pe care le intampina in sistemul de invatamant, in special cele ce tin de abuzuri ale profesorilor sau ale colegilor. În fiecare județ au fost organizate prezentări, discuții libere cu elevii, precum si ateliere despre drepturile elevilor pentru formarea ambasadorilor, care in mod voluntar au dus proiectul si in scolile din mediul rural.


| Date beneficiari
    Beneficiari directi: 10 ilustratori (elevi), 1 designer (elev), 6300 de elevi care au primit ghidul, 3000 de elevi care au participat la cele 8 lansari și 60 de ambasadori care au distribuit ghidul in mediul rural

| Date beneficiari
    Beneficiari indirecti: 12.000 de elevi colegi de clasa cu cei care au primit ghidul, ori membri ai familiei 5.000 de tineri care au putut accesa online ghidul si au putut urmari live lansarile pe social media

| Activitati
    1. Documentare cu privire la cum sunt reglementate drepturile, obligatiile si sanctiunile elevilor in sistemul de educatie romanesc, dar si cautarea unor parghii prin care ei pot lua atitudine in fata nedreptatilor din scoala, textul a fost extras din Constituția României, ROFUIP, Legea Educatiei nr. 1/2011 si Statutul Elevului.

2. Traducerea continutului legilor intr-un limbaj accesibil tuturor elevilor. Textul a fost testat pe un grup de elevi pentru a ne asigura ca este usor de inteles, apoi a fost lansat un call national pentru elevi de liceu sau generala care sa fie dispusi sa ilustreze ghidul. Din cele peste 50 de inscrieri, au fost selectati 10 tineri de catre artistul George Rosu, care au creat ilustratiile, iar designul ghidului a fost realizat de catre Emilian Mocanu, elev.

3. Evenimentele dedicate lansarilor au fost organizate de catre Consiliile Judelene ale Elevilor din cele 8 judete si moderate de catre Forum Apulum si Consiliul National al Elevilor. Fiecare eveniment includea atat o prezentare si o discutie libera cu elevii, cat si un atelier de formare a cate 10 ambasadori in fiecare judet, care sa distribuie voluntar ghidul in scolile din mediul rural.

4. Dupa evenimentele de lansare si atelierele pentru ambasadori a urmat o perioada de 2 luni in care ambasadori au fost coordonati partial de catre Forum Apulum si partial de catre Consiliul National al Elevilor pentru a ne asigura ca ghidul ajunge la elevii din mediul rural.


| Rezultatele proiectului
    

| Bugetul
    39400

| Parteneri
     Consiliul National al Elevilor si UNICEF Romania

| Website proiect
     https://forumapulum.ro/ro/educatie-civica/ghidul-elevului





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->