close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Eroi Nestiuti



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    World Vision a aniversat 30 de ani de prezență în România într-un moment extrem de dificil, pandemia de COVID-19 care a lovit mai ales comunitățile defavorizate, unde semnalul și tehnologia ajung cel mai greu. 2020, anul aniversării World Vision, a fost şi cel mai greu an pentru educaţia din România de la Revoluţie încoace. Proiectele Fundaţiei au ca focus principal educaţia, astfel am sărătorit făcând ceea ce ştim mai bine: o campanie de comunicare pentru a promova cauza educaţiei prin povesti ale #EroilorNestiuti ai World Vision.

| Scopul campaniei
    Obiectivele principale au fost creşterea awareness-ului cu 5% pentru World Vision România şi strângerea de fonduri pentru 4000 de tablete necesare copiilor.

Campania noastră a mizat pe #EroiNeștuiți pentru a întări încrederea donatorilor, iar apoi a prezentat contextul școlilor, atât în varianta de școală fizică (leagăne rupte, bănci vechi, toalete dărăpănate), cât și în varianta online (fără semnal, fără tablete).



Eroi Nestiuti Eroi Nestiuti Eroi Nestiuti

| Client campanie
    WORLD VISION ROMANIA

| Autor campanie
    WORLD VISION ROMANIA

| Acoperire campanie
    București

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    #EroiNeştiuţi este campania care marchează 30 de ani de prezenţă World Vision în România. Momentul lansării a coincis cu izbuncnirea pandemiei COVID-19, iar campania i-a scos la lumină pe acei eroi neștiuți care fac lumea copiilor mai bună, atât în pandemie, cât şi înaintea ei. Strategic, am celebrat 30 de ani prin-o campanie de mulțumire în care am scos în față chipurile oamenilor din World Vision. Am promovat prin video-uri, reportaje, apariţii media & social media, online acţiunile fundaţiei prin poveştile voluntarilor, angajaților, profesorilor, donatorilor corporate, alumni.

Obiectivul principal al campaniei a fost creşterea vizibilităţii World Vision la nivel naţional (obiectiv stabilit de creştere awareness cu 5%), prin întărirea încrederii publicului larg, în general, şi donatorilor, în particular, în proiectele Fundaţiei.

Cel de-al doilea obiectiv al campaniei a fost strângerea de fonduri pentru cauzele fundaţiei. Astfel, în ceea de privește zona de fundraising, ne-am propus să atragem mai mulți donatori, atât individuali, cât și corporate. Am identificat nevoi de modernizare în școli, dar și de digitalizare când școlile s-au închis. Ne-am propus să strângem fonduri pentru 4000 de tablete.

Din punctul de vedere al rezultatelor, am obținut o creștere de 9% brand awareness (prin peste 300 de apariţii media, reportaj Recoder.ro şi podcast On the Record despre activitate fundaţiei în 30 de ani, asocierea cu 8 Ambasadori-Influencers pro-bono etc., creşterea în social media cu peste 4000 de urmăritori etc.)
În fundraising, am distribuit 2776 pachete cu alimente, 18000 mese calde, 1663 pachete de igienă, 250.000 lei în pachete de alimente, 29200 de măști, 5000 de tablete.


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii direcţi sunt copii din medii vulnerabile din comunitățile rurale, de vârstă școalară, de la ciclul primar la gimnazial.
Peste 5000 de copii au beneficiat în mod direct de fondurile din campanie.
Beneficiari indirecţi: un milion de elevi din mediul rural.


| Strategia și implementarea campaniei
    I-am prezentat pe #EroiNeştuiţi în video-uri de tip testimonial în care ne povesteau legătura cu World Vision România, viața lor, ce-i motivează, ce-i emoționează și cum pot face asta zi de zi: să facă pe cineva fericit, fără să ceară credite pentru acest lucru.
Am făcut astfel de video-uri atât cu profesori din sate, directori de comunicare din campanii, vedete TV, elevi.

Vizualurile au fost gândite în chip dual, jumătate cu fața eroului, jumătate cu fața copilului, tocmai pentru că se completează perfect.

O altă tactică a fost conferința „Cursa celor 30 de ani de educație în România. Unde suntem și unde vrem să ajungem?", în care ne-am dorit să obținem răspunsuri clare de la autorități.
Pe 15 iulie 2020, timp de 3 ore decidenții în educație, Monica Anisie, Ministrul Educației, Raluca Turcan, vicepremierul României, Ligia Deca, Consilier prezidențial pe educație, senatori, deputați, specialiși și reprezentanți ai elevilor s-au așezat virtual la masa de discuții, împreună cu echipa World Vision România.
Întreg evenimentul a fost difuzat pe livestreaming, pe Facebook și YouTube. Cel mai important rezultat al demersului de advocacy și PR a fost obținerea, în premieră națională, a răspunsului privind modul în care urma să înceapă anul școlar. „Se ia în calcul și varianta să descentralizăm decizia, chiar până la nivelul instituțiilor de învățământ”,a declarat ministrul Educaţiei,Monica Anisie. Al doilea rezultat, ca importanță, a fost obținerea promisiunii că tabletele și dispozitivele electronice vor ajunge la elevii care au nevoie de ele până pe 10 septembrie, termenul limită avansat de minister pentru ca 250.000 de tablete inteligente să ajungă în școli.

Tot în spiritul celor 30 de ani, am lansat și un podcast alături de Recorder, în care am evaluat percepția românilor despre voluntariat și cum a evoluat această percepție în ultimii 30 de ani de prezență în România. Tot în parteneriat cu Recorder am realizat un reportaj despre o profesoară excepţională din mediul rural, #ErouNestiut al World Vision.

Pentru a ne atinge obiectivele de awareness, ne-am folosit de conceptul de #EroiNeștuiți și în locații de tip HoReCa. Am avut atât afișe pentru vizbilitate, cât și stickere care trimiteau direct către site-ul nostru, printr-un QR.


| Impactul campaniei
    Pentru principalul obiectiv al campaniei, cel de awareness, rezultatele au depăşit targetul iniţial. Astfel, ne-am propus o creştere de 5% şi am obţinut o creştere de 9%.

În total, am adunat peste 80,000 de vizualizări pentru video-urile care ilustrau #EroiNeștuiți. Am crescut pagina de Facebook cu aproape 4,000 de noi urmăritori. Am adus alături de noi 8 influenceri care ne-au dus mesajul mai departe

Peste 300 de apariţii media despre campanie, partneriat cu Edupedu.ro, Recorder.ro

În ceea ce ține de fundraising, ne-am propus să strângem fonduri peste 4000 de tablete şi, la finalul campaniei, am reuşit să donăm 5000 de tablete copiilor care aveau nevoie.

Acțiunile din campanie construite în jurul obiectivului de poziționare ca lider în educaţie ne-au poziționat ca atare și am reușit să construim parteneriate sustenabile și cu impact asupra copiilor, fiind implicați în consultări cu Guvernul României de-a lungul anului și în dezvoltarea unora dintre cele mai importante strategii din educație și din protecția copilului.

Am participat la dezvoltarea strategiei de digitalizare a educației SMART-Edu, în dezvoltarea măsurilor care stau la baza Garanției pentru Copil, în elaborarea metodologiei de desfășurare a cursurilor în condiții de sigurantă sau în recomandarea de direcții de reformă în educație și servicii sociale pentru elaborarea Planului Național de Redresare și Reziliență.


| Buget
    5.000 - 10.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->