Participanti & Proiecte
Am nevoie de tine
|
Organizator: Hope and Homes for Children |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Traumele si consecintele devastatoare ale institutionalizarii copiilor sunt printre cele mai dure forme de abuz si violentă. Copiii care cresc in orfelinate manifesta intarzieri in dezvoltarea fizica, emotionala, sociala si cognitiva. Tinerii care parasesc institutile au probleme in a deveni independenti si sunt expusi la abuz, exploatare, trafic sau comportament antisocial.
Alternativa este inchiderea orfelinatelor si gasirea celor mai potrivite solutii—cat mai aproape de mediul familial—pentru copiii din ele.
Din pacate in orfelinatele din Romania mai sunt aproape peste 6000 de copii care asteapta o viata mai buna.
| Scopul proiectului
Scopul campaniei:cresterea awareness-ul publicului larg asupra problemei copiilor inca institutionalizati din Romania. „Am nevoie de tine” a fost o inițiativă JYSK, o campanie de strângere de fonduri prin SMS.
Campania si-a propus sa atraga atentia asupra acestei stari de fapt si aupra nevoii de a inchide orfelinatele si de a oferi o copilarie asa cum merita copiilor din ele.
Obiectivul:cresterea nivelului de cunoastere al acestei problematici in randul populatiei și strangerea de fonduri prin donatii recurente prin sms
| Aria geografica
Nivel national
| Rezumat
La fiecare 9 ore, un copil este abandonat în maternitate. Este o statistica ingrozitoare iar copiii acestia traiesc departe de o familie, intr-o institutie rece care le formeaza sufletele.
„Am nevoie de tine” a fost o inițiativă JYSK, o campanie de strângere de fonduri prin SMS.
Campania si-a propus sa atraga atentia asupra acestei stari de fapt si aupra nevoii de a inchide orfelinatele si de a oferi o copilarie asa cum merita copiilor din ele.
Reuniti sub umbrela Friends of Hope and Homes, un grup de artisti inimoși a exprimat muzical ceea ce ar trebui sa simtim toti atunci cand ne gandim la copiii fara parinți. Friends of Hope and Homes - Alexandra Ungureanu, Alexandra Maria Hojda, Ligia-Raluca Hojda, Flavia Diana Hojda, Laura Mihăilă, 1-Q Sapro Oficial, Adrian Mariaș (aka Geagea), Pavel Ulici, Marius Popa și Andrei Neagu – au reprezentat vocea copiilor din orfelinate in cantecul „Am nevoie de tine”.
Campania a readus in atentia publicului larg o problema ignorata de multi: aceea a copiilor care inca traiesc in orfelinate si a faptului ca si acestia au draptul la copilarie, la fel ca oricare alt copil. Publicul a reactionat prompt, acest lucru fiind vizibil in cresterea numarului donatiilor prin sms .
| Date beneficiari
Copiii inca aflati în orfelinate asteapta sa li se decida soarta. O parte dintre acestia sunt copii tipici, multi cu familii, care au ajuns in orfelinate, in principal, din cauza saraciei. Un mare numar din copiii aflati in orfelinate au un grad mediu spre sever de handicap si au nevoie de asistenta si grija specifice.
Acesti copii au nevoie de ajutor imediat, trebuie sa creasca intr-un mediu cat mai apropiat de cel familial pentru a minimiza trauma institutionalizarii.
Conform statisticilor europene aproape un million de oameni din Romania traiesc in saracie. Cheltuielile allocate protectiei sociala pe cap de locuitor sunt printre cele mai mici din UE: de 3,6 ori mai mici decat media UE-27. Familiile vulnerabile trebuie protejate si ajutate astfel incat sa putem opri robinetul institutionalizarii.
| Date beneficiari
| Activitati
Inițiativa campaniei i-a aparținut lui Alex Bratu, membru in cadrul board-ului Hope and Homes for Children, care a compus și scris versurile unui cantec dedicat copiilor din orfelinate – „Am nevoie de tine”. Alexandra Ungureanu, Alexandra-Maria Hojda, Ligia Hojda, Flavia Hojda, Laura Mihăilă, 1Q Sapro, Adrian Mariaș (aka Geagea), Pavel Ulici, Marius Popa și Andrei Neagu au raspuns afirmativ invitatiei lui Alex Bratu, astfel devenind vocea copiilor din orfelinate care au nevoie de o copilărie așa cum merita si de un viitor mai bun.
Startul campaniei a avut loc la 1 iunie 2019 iar de-a lungul intregii luni, piesa a fost promovata pe canalele social media ale Hope and Homes for Children, JYSK, ale ambasadorilor si sustinatorilor Fundatiei (Amalia Enache, Marius Manole, Alexandru Tomescu). De asemenea, campania a fost prezentata in spatiu editorial de catre ambasadori, reprezentanti ai Fundatiei sau JYSK, la emisiuni TV precum Vorbeste lumea, La Maruta-PROTV sau la DIGI24.
Videoclipul piesei „Am nevoie de tine” al artiștilor reuniți sub numele Friends of Hope and Homes a fost vizionat de peste 1.200.000 de ori - videoclipul poate fi vizionat la https://m.youtube.com/watch?v=jWKOeD_wh9U
De asemenea piesa a fost preluata pe radio - Guerilla,Itsy Bitsy,Radio Romania Cultural.
Campanie de comunicare:
• Campanie lansata in mediul online la 1 iunie
• Comunicat transmis către presa națională și locală pentru anunțarea campaniei și a parteneriatului
• Promovarea campaniei pe media (TV & radio)
• Social Media – postări dedicate campaniei pe pagina Hope and Homes for Children, JYSK, ambasadori, alti sustinatori
• Postari pe instagram
| Rezultatele proiectului
Campania, desfășurată pe întreaga durată a lunii iunie, a avut peste un milion de vizualizări ale videoclipului pe YouTube, în urma cărora s-a înregistrat o dublare a donațiilor prin SMS pentru Hope and Homes for Children. În continuarea campaniei, JYSK România a donat 75.000 de euro Fundației Hope and Homes for Children, fonduri folosite în programul de închidere a orfelinatelor din România în perioada iulie 2019 – iunie 2020. JYSK România este partener strategic al Fundației Hope and Homes for Children începând cu anul 2017 și susține programul de închidere a orfelinatelor prin dotarea cu mobilier și accesorii a caselor de tip familial dezvoltate de Fundație.
| Bugetul
10.000 - 25.000 Euro
| Parteneri
La fiecare 9 ore, un copil este abandonat în maternitate. Este o statistica ingrozitoare iar copiii acestia traiesc departe de o familie, intr-o institutie rece care le formeaza sufletele.
„Am nevoie de tine” a fost o inițiativă JYSK, o campanie de strângere de fonduri prin SMS.
Campania si-a propus sa atraga atentia asupra acestei stari de fapt si aupra nevoii de a inchide orfelinatele si de a oferi o copilarie asa cum merita copiilor din ele.
Reuniti sub umbrela Friends of Hope and Homes, un grup de artisti inimoși a exprimat muzical ceea ce ar trebui sa simtim toti atunci cand ne gandim la copiii fara parinți. Friends of Hope and Homes - Alexandra Ungureanu, Alexandra Maria Hojda, Ligia-Raluca Hojda, Flavia Diana Hojda, Laura Mihăilă, 1-Q Sapro Oficial, Adrian Mariaș (aka Geagea), Pavel Ulici, Marius Popa și Andrei Neagu – au reprezentat vocea copiilor din orfelinate in cantecul „Am nevoie de tine”.
Campania a readus in atentia publicului larg o problema ignorata de multi: aceea a copiilor care inca traiesc in orfelinate si a faptului ca si acestia au draptul la copilarie, la fel ca oricare alt copil. Publicul a reactionat prompt, acest lucru fiind vizibil in cresterea numarului donatiilor prin sms .
| Website proiect
https://www.hopeandhomes.ro/amnevoiedetine